Datsun 240K GT:n vanhoja kuvia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jani, 9.10.2024.

  1. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Onko tietoa, että vieläkö peli on hengissä?
     
  2. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Ei ole tietoa onko enää olemassa
     
    Riku Rotten tykkää tästä.
  3. Jani

    Jani 3rd gear

    Komea on auto! Jos auto on jo 70-luvun puolivälin jälkeen rakennettu niin se ei ole ollut silloin kuin muutaman vuoden vanha. Eniten noita taisi tulla Suomeen vuosina -73 ja -74. Varmaan ruoste söi 80-90 luvuilla pilalle ja sitten kun ei ollut arvostusta niin kohtalo oli sinetöity.. :(
     
  4. esmi

    esmi Gearhead

    Centrumin parkkihallissa varmaan kuvat otettu,siellä muistaakseni ainakin 2 näyttelyä pidettiin, lisää kuvia jos löytyy muistakin autoista + parkkipaikalta!
     
    jknR tykkää tästä.
  5. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    https://photos.app.goo.gl/Xr4SsNkBBBKqjXxn7 Ei ollut mikään ikäloppu silloin -73 vm. ja itse myin sen pois jo n.-79 kun ostin Chargerin
    Sain yllä olevan kuvan kaverin kautta, otettu -80' alun Nastola cruising (kuva om. K.R.)
     
    Muokattu: 12.10.2024 klo 21:40
    esmi tykkää tästä.
  6. esmi

    esmi Gearhead

    Eipä näy kuva!:(
     
  7. jiipee62

    jiipee62 Gearhead

    Ei ole kuvia eikä muistissa yhtään liikenteessä ollutta, mutta asuin Konalassa alta kilometrin päässä autokeskuksen vaihtoautomyynnistä -70 luvulta -80 luvun alkupuolelle. Muistan hyvin kun noita oli ainakin kaksi myynnissä vaihtoautohallissa, silloisen lukiolaisen rahat ei vaan riittänyt edes tuumailemaan moisista ja matka jatkui kortin saatua -67 Crown farkulla ja sen perää -67 Mazda 1500 sedanilla. Kylmät tyypit on kuitenkin otettu kahdesta joskus 17-18 ikäisenä.
     
  8. Jani

    Jani 3rd gear

    Aika aikaisessa vaiheessa auto on rakennettu, kun kyseessä on kuitenkin aika arvokas auto. Uutena tuo on maksanut n.36000mk ja samaan aikaan 100A ja kupla ovat maksaneet n.15000mk. Varmaan 70-80-lukujen taitteessa tuossa on ollut vielä hintalappu kohtalaisen iso eikä siihen jokaisella ole ollut varaa. 90-luvun alkupuoliskolla olisin halunnut 240Z:n mutta eipä opiskelijalla ollut sellaiseen varaa. .
     
  9. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Outokummussa oli kaverilla aikoinaan muistaakseni valkoinen KGT sinisillä raidoilla.Tulikohan Hesasta päin Outokumpuun?Muistelen,että tässä autossa oli ollut remmiahdinkin joskus,mutta oli jo Outokumpuun tullessa ilman ahdinta.Isäni osti vuonna -74 Datsun 160 j:n Joensuusta.Hämärä muistikuva on,että 160 j maksoi silloin 23 840 mk ja KGT n. 39 000 mk.Isäni ihasteli myyntihallissa ollutta tummansinistä KGT:tä,mutta rahat riittivät vain 160 jiihin.
     
  10. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Onpa ollut kallis auto! Ja silti tekivät aika suuria muutoksia uuden karheaan. Lie olleet rikkaita?
    Vanhempana varmaan olivat halpoja koska 6-syl autot ei menneet kaupaksi. 6-syl oli harvinainen.
    Esim vanhoja ex takseja, kuten Ford Zephyr ja Zodiac malleja ja sai pilkkahintaan. Jopa HotRod henkisiä, kauniita, kuten Vauxhall Cresta.
    Ne olivat sen ajan "Lauluautoja" nuorille. Ja tehokkaita Pxxxlu magneetteja vanhempien kauhuksi...
     
  11. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    80-luvullakin vielä kutosella olevat isommat vanhat fordit, opelit, datsunit muun muassa ja miksei vauxhall victor colapullo korinen 2.0 nelosella kelpasi aloittaville hot roddareille korvikkeeksi, kun rahaa ei ollu v8 jenkkeihin. Ei itielläkään ollu mahollisuuksia ku vasta sen vuosikymmenen lopulla ja silloinkin velaksi. Kutonen kumminkin kävi miehekkäämmin kun putkistoa vähän edes tehty ja monesti kulkikin paremmin kuin 1,2 corolla tai warre.
     
    eeko tykkää tästä.
  12. Jani

    Jani 3rd gear

    Tekniikan Maailman 12/1974 mukaan KGT maksoi silloin manuaalivaihteisena 36720mk ja automaatilla 39920mk.
    Siksi ihmettelen että kuvissa oleva auto on päässyt jo uutena rakentelun kohteeksi. Kyseessä ollut kallis auto ja siihen on tehty mittavia peltitöitä. Esim. takakaaret on avattu ja tehty pyöreiksi sekä kaikki levikkeet. Minuu ainakin hirvittäisi ostaa uusi, kallis ja ehjä auto ja laittaa rälläkkä käyntiin ja kohti ehjää kylkeä. Elinkustannusindeksin mukaan nykyrahassa manuaalivaihteinen KGT:n arvo nykyrahassa olisi n.42000€. Kyllä pikkasen hirvittäisi vetää laikalla kylkeä auki.. :(
     
  13. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    No aina on onneksi löytynyt harrastajia joilla on liitua millä piirtää:) Samalla lailla tänäkin päivänä uusia ja kalliita autoja rakennetaan ja aina on rakennettu:)
     
  14. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    No, silloin oli sulle sopiva tämä; Vauxhall Velax ;-)

    "The Vauxhall Velox is a six-cylinder executive car which was produced by Vauxhall from 1948 to 1965."
     
  15. Kaikki on suhteellista. Tässä on vuoden -76 5 halvinta. Toki noina vuosina inflaatio juoksi kovaa, mutta antaa silti kuvaa:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    50 vuotta sitten tilanne oli ihan eri, uusia kalliimpia autoja myytiin murto-osa siitä, mitä 2000-luvulla, silloin 2 vuotias roddattu auto oli totaaliharvinaisuus.
     
  17. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Mutta silloinkin niitä rakenneltiin:) Eli siis suhteessa jopa enemmän kuin 50 vuotta myöhemmin vai?!?
     
  18. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

  19. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Onko tuosta autojen keskihinnoista vuosittain kukaan tilastoa tehnyt? 70-80 luvun vaihde Ladaa ja Corollaa 75% ja muita loput:D
     
  20. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Tuulilasi 3/73 sivulla 91. on juurikin 240 K GT ja 200 L vielä arvio hinnat 200 L n.30000
    ja K GT n.35000 ja samassa lehdessä M-B 220 diesel vm.71 ja 75000 mittarissa ja epäilys että mittari toisella kierroksella Runeberginkadun Veholla hintalappu 32500 mk:)
     

Kerro tästä muillekin!