Auttakaa, ja kertokaa mitä teen, onko itsellä kokemuksia???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja HeseP, 21.2.2012.

  1. HeseP

    HeseP Gearhead

    Ostin auton kesällä 2011. Vein sen tammikuun alussa autofiksarille. Toimin annettujen
    ohjeiden mukaan, eli en pessyt autoa itse, vaan toimitin autoni samaan paikkaan noin kolmen viikon kuluttua fiksauksesta. Auto pestiin ja kuivattiin....tässä vaiheessa kaikki oli vielä ihan okei. Mutta, auton ollessa noin puoli tuntia pakkasessa, huomasin auton maalipinnassa "outoja "näppylöitä" ja osasta kohtaa jopa auton maalipinta oli lähtenyt pois. Fiksari lupasi, että auto saatetaan ilman minun kustannuksia kuntoon....mutta sitten alkoi aikamoinen vääntö. Fiksari ei haluaisi maksaa, eikä aineiden maahantuoja. Vetivät siihen jopa auton myyneen autokauppiaankin mukaan, ja alkoivat vaatimaan häneltä rahaa korjauksiin ( maalauksiin ). Miten minun pitää toimia, jos kukaan ei suostu maksamaan korjausta???? Onko rikosilmoitus ainoa oikea tapa edetä? Onko jollain tietoa tai omakohtaista kokemusta asiasta?
    En voi viedä autoa korjattavaksi ennen, ennenkuin saan dokumentin, että maksaja on joku muu kuin auton omistaja.
    Auttakaa, olen pulassa……!!!!!!!!!!!!! :pinup:
     
  2. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Kerro vähän minkä ikäinen auto, onko jse oskus maalattu ja mitä sille siellä fiksauksessa tehtiin?
     
  3. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Kuluttajariitalautakuntaa voi kokeilla, mutta päätöksessä kyllä menee aikaa.
     
  4. Aako

    Aako 1st gear

    Ikävä sanoa, mutta todennäköisesti pääset itse maksumieheksi, kyllä ne jollaki konstilla kiertää ja kiemurtelee ittesä ulos vastuusta, tekosyitä kyllä löytyy aina..
    Kyllä se kuluttajansuoja on ensimmäinen paikka, mistä voi apua/neuvoja kysellä asiasta, mutta nekään ei voi antaa kuin suosituksen toimintamallista.
    Jos menee tappeluksi korvausvastuusta, niin kyllä se on sitten oikeuteen vietävä asia, että saa päätöksen, jolla joku velvoitetaan korvaamaan vahinko!
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mihin tarviit apua? Huonoon otsikkoon vai muijaan mikä on viestin perässä?

    Jos auton maalipintaan niin koita vaikka kuluttaja-asiamiehen kanssa keskustelua.
     
  6. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Mikäli vika oli oikeasti fiksarissa niin kerro fiksarille, että pyhität elämäsi sille, että kerrot huonosta kokemuksestasi jokaikiselle vastaantulijalle mm. Suomessa, Euroopassa, Afrikassa ja Aasiassa. Pidä lupauksesi. Tuhoa se bisnes. Olen tehnyt tällä tavalla onnistuneesti useita kertoja. Ne kerrat, kun vastapuoli on ymmärtänyt määrätietoisuuteni asiassa ovat johtaneet molempien osapuolien kannalta hyvinkin tyydyttävään lopputulokseen 8)
     
  7. bblock

    bblock 3rd gear

    odvw:n keino hyvä.Nyt kun on mahdollisuus monenlaista mediaa käyttää niin kerro että mainosta tulee kuvien kera... hyvä kuuluu kauas,paha vielä kauemmaksi
     
  8. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Johtuuko tämä nyt uusista vesiohenteisista automaaleista? Kuulin tapauksesta, joss cherokeen kyljelle loiskui tankatessa bensaa, joka pyyhittiin heti pois. Silti seuraavana päivänä maali lähti irti kyljestä, oli lakkakerroksessa kai joku huono kohta tankin korkin alla.
    Mutta jos se vesipasta kestää lakata, niin miksei se kestäisi liuottimia myöhemmin?
    Eli olisiko tässä topikin tapauksessa vika maalauksessa vai käytetyissä liuottimissa, siihen vaaditaan ammatttilainen vastaamaan. Ja jäänee omistajan vastuulle hankkia tämä ammattilaisen lausunto, jostain ulkopuoliselta auton maalauksen ammattilaiselta.
     
  9. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Moniko ylläolevien kyseenalaisten neuvojen antajista on itse käyttänyt antamaansa neuvoa tosielämässä, tässä topiikissa huutelun sijaan.

    Mustamaalaminen netissä, taikka jollakin muulla tavalla, saattaa kaatua korkojen kera omaan niskaan. Siihen ei kannata sortua. Esimerkkejä tästä löytyy riittävästi.

    Itse toimisin seuraavalla tavalla, jos asian sovitteluyritykset ei tuo toivottua tulosta.

    1. Älä maksa laskua, jos sen teet, niin rahas menetät, koska niitä ei takaisin saa.

    2. Vie asia kuluttaja-asiamiehelle, ne selvittää maksajan.

    Hyvää päivänjatkoa vaan kaikille.
     
  10. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Minä olen käyttänyt. Mutta en ole mustamaalannut enkä ole tehnyt sitä netissä oikeilla nimillä. Olen kertonut omasta paskasta kokemuksesta arkielämän tilanteissa reaalimaailman ihmisten parissa toimiessani mikäli sopuun pääseminen ei ole onnistunut. Olen kertonut toiselle osapuolelle avoimesti neuvottelujen aikana, miten tulen toimimaan mikäli asiassa ei lähennytä. Tässä ei ole mielestäni mitään pahaa, joku toinen voi parhaimmassa tapuksessa välttää paskan kokemuksen.

    Onko sulla hyviä kokemuksia kuluttajariita-asiamiehistä ja kuluttajariitalautakunnasta joita voisit jakaa täällä? Minulla ei ainakaan ole näistä hyviä kokemuksia kerrottavaksi asti.

    Hyvää päivänjatkoa!

     
  11. ajomies

    ajomies Gearhead

    Noilla tiedoilla ei mikään kuluttajansuoja neuvojakaan lähde asiaa eteenpäin viemään.
     
  12. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    kerro vielä miksi alunperin veit sen fiksattavaksi
     
  13. RB-440

    RB-440 1st gear

    Kyllähän tossa mun mielestäni selkeesti käy ilmi, että auto on viety fiksattavaksi. Viitekehyksestä päättelen, että fiksauksen tarkoitus on ollut maalipinnan kiillottaminen tms. ulkonäön elvytys. Syy operatsiuuniin ei liene tässä mitenkään erityisen relevantti.

    Kolmen viikon päästä asiakas on ohjeen mukaan toimittuaan vienyt auton jälkihoitoon, jonka jälkeen on havaittu maalipinnassa vikoja, joiden oletetaan tulleen fksauksessa tai sen jälkitautina. Nyt pitäisi löytää se taho, joka panee maalipinnan ainakin siihen kuntoon, missä se oli ennen fiksausta.

    Ihan oikein toimien asiaa on ilmeisesti koitettu jo eri tahojen välillä sopia, mutta sopimukseen ei ole päästy.

    Jos tulkitsin oikein, niin eiköhän kuluttaja-asiamies tuosta keissin saa aikaan. Kannattaa ainakin kysyä, mitä mieltä viran puolesta asiasta ollaan.
     
  14. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Edelleenkään tästä ei käy ilmi mikä auto,mikä vuosimalli jne.. Jos vanha vehje niin voi olla luultavaa että on maalattu ja fiksaaja "fiksannu" vähän turhan kovilla kamoilla ja huolimattomasti.Vanha maalipinta lisäksi arvaamaton.. Mutta kuten tossa aiemmin tuli jo ilmi ilman kuvia täällä ihmettely aikas turhaa. Onko se autosi maalattu uudelleen,aina näkyy jos osaa katsoa ja etsiä virheitä. Jos itse et näe ,vie autosi jollekkin automaalarille ja pyydä häntä katsomaan. Lisäksi jos maalari viitseliäs niin pyydä lausunto mitä autollesi tapahtunut. Tuo kuluttaja-asiamies porras aikas hidas.. Mee sinne fiksaamoon ja koeta saada suoraan heiltä jotain korvauksia. JA mikä tärkeintä---- aina kun haetaan autoa huollosta,maalauksesta, ihan mistä tahansa kannattaa REKLAMOIDA heti paikanpäällä ja muutaman kaverin(todistajan) läsnäollessa.Huomattavasti helpompi sotia. :wink:
     
  15. repecab

    repecab 1st gear

    Ei oikein selvinnyt mitä sille maalipinnalle oli tapahtunut, ei kunnollinen maalipinta yleensä fiksarilla vaurioidu. Mene sen kikottimesi kanssa johonkin kunnon automaalaamoon ne kyllä tietää mistä vauriot johtuu, jos se on vanha amerikanauto voi alla olla termoplastista maalia joka ei toimi näitten meidän maalien kanssa ja se ei ole fiksarin vika. Maalarit tietää paremmin kysy niiltä.
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kaikki fixarit ja niiden asiakkaat myös saa painua kuuseen.

    Rehelliset ihmiset sitten joutuu elämään hilseilevien maalien ja läpipuskevien ruosteiden kanssa.

    Kyllä, minä olen rehellinen ihminen joka ei työnnä ongelmiaan toisten ratkottavaksi nopean tilin toivossa. Luultavasti siksi olen p-a :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!