Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Pieni klappi niissä on aina, en murehtis. Jos kiertosuunnassakin on väljää yoken ja ulostuloakselin välillä niin ehkä sitten.
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No ei ne välttämättä metelöi molempiin suuntiin, ja voihan ne olla jumissakin. Ne on niin helppo katsoa että siitä alkaisin.

    Jos on jousitusta korotettu niin sitten se tietysti jurraa.
     
    Muokattu: 5.2.2018
  3. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear



    Se löpökupin lämmitin vois kyllä parantaa kylmäkäynnistystä aika merkittävästi. Itellä se ei ole koskaan pelannu.
    Vois senki tilata uudrn ja testata.

    Isommat Akut ko sais vielä mahdutettua pellin alle.....
     
  4. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Itse metsästin kans isompia akkuja ja lopulta laitoin pellin alle Bosch S4 95ah molemmin puolin. Vielä kun on lohkolämppärissä kiinni 10a ylläpitolaturi ja autossa 250 ja rapiat ampeerinen ambulanssin laturi niin ei virta lopu :)
     
  5. juhamann

    juhamann 3rd gear

    5" korotus ja 35" boltsit alla. Lähinnä tässä mietin, voiko etuperä olla jossain vaiheessa vaurioitunu, ihanan halpaa remonttia kun se kuuluu olevan :D
     
  6. Lappalainen

    Lappalainen 1st gear

    Mahtukos 95ah akut ihan heittämällä paikalleen?
     
  7. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Mulla ainakin meni heittämällä. Akku on jonkin verran alkuperäistä korkeampi ja varmuuden asensin akut navat takareunaan. Akku on hitusen normaalia kapeampi, joten kiinnikkeen väliin 2-3 kumiliuskaa(itse leikkasin kumisen lattiamaton paloja). Hyvin pysyy ja pelittää. Akkua saa kahdella eri napaisuudella(+- tai -+).

    https://www.ikh.fi/fi/akku-bosch-95ah-s4-+--306x173x225-bs4029
     
  8. J-P-A

    J-P-A 1st gear


    Tuo vois olla kuiteski etuperän kardaanin ristikko. Mulla jyrinää kuuluu 60km-80km/h, etenkin od päällä just päälle 60km/h, takavetopäällä ja kardaain ristikot vaihtoa vailla. Tuo Etutikun ristikko tuli munkin uusittua kun se napalukko meni juntturaan. Toki aina siä keulassa voi joku osa sopivasti täristä tietyssä nopeudessa kun vedon höllää 4x4 päällä. Esim vakaajan puslat väljänä lonksuu ja tärrää aikas paljo, toki ruutuun peruuttaes paukahtaa reilummin kun tanko liikkuu eestaas.
     
  9. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Joo alan kans kallistumaan ristikoiden kannalle. Vedättäessäkin lievää tärrää tuntuu, kun tarkkaan haistelee. Kallistuksenvakaajan puslat piti kolinaa, just uusittiin. Rockautosta pääasiassa varaosat tulee.
     
  10. ++++++

    ++++++ Gearhead

    Mitenkäs tommosen 95 powerin hehkujen pitäs pelata ex omistaja viritelly nappihehkun. Idm purkin vaihdon jälkeen alko kylmäkäynnistys kierrosten nosto toimia joten voiskoha hehkutki alkaa pelaa ihan normisti. Missäs hehkulle on ohjainlaite? Mitenkäs o helpoin varmistua et kaikki hehkut on ehjiä?
     
  11. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Alkuperäinen hehkujen ohjaus pitais tapahtu sennäköisen mötikän avulla ja sitä ohja PCM.

    [​IMG]
    Ja see pitais ol siin laturin takana...? IDM ohja vaan ruiskujen toiminta. Tämä alkuperäinen relee(solenoidi) on olnu sellaine ei kovin kestava versio. Moni on viritänu sen tilalle jopa telisolenoidi, mika sit kestää, mut siinnä saatta tul onkelmia sen ohjauksen kans. Tai sit on laitetu suora nappula sydeemi. Tämä hehkureleen ohjaus on yhdistetu sen surullisenkuuluisan U sulakeen, samalla linjalla on polttoainen lämmitin ja PCMn syöttöreleen ohjaus. Tossa sydeemissä ylensä simahta oikariin toi PA lämmitin ja poltta sen U sulakeen ja koko laitos (F-250) mykisty siihen. Jos sul on siihen tehty jo joku nappulaviritys ,,, noh periaates ehkkä pysty entisöimä sen alkuperäisenkiin version jos haluat . Vaati sähkömiehen lähestymisen asian. PCMn ohjauksen hyvää puoli asias on että hehkut pysy päällä riitavan ajan, takamaks mootorin startin. Käsipelillä joko liian vähen( mootori startta huonost) tai sit liika ja hehkut ei kestaa. Tarkastama pystyt yleismittarin avulla, sellaine ohje siinnä näet ooks ne ehjät, toi videossa sanottu oomimäärä on ehkkä liian tiukka. Luulen että jo 6 oomi näytä on viellä ehjä. Mut miten ne lämpene, sit pitais ne ruuva poies ja kokeile.
     
    Muokattu: 16.2.2018
  12. ++++++

    ++++++ Gearhead

    Sitä vaa järkeilin et mihi johdot menee venttiilikopilta? Et olisko mitää helpompaa paikkaa mittailla.

    Pitänee varmaan antaa olla tolla napilla...
     
  13. Mercury

    Mercury Gearhead

    Kellään jouten teholastua/programmeria?
    Auto 2000 7.3 E350

    Manu Pasanen
    0503759796
     
  14. joachim

    joachim 1st gear

    Terve.

    Osaisiko joku antaa vinkkiä seuraaviin ongelmiin.
    Autona siis excursion 7.3l vm. 2000 powerstoke

    1. Hommasin edge cs2 ja olin asentelemassa sitä autoon kun alkoi herjata car is non stock koodia. Auton ecussa ei näkynyt ainakaan ulkoisesti merkintöjä virittelyistä ja ainoa tarra mitä löytyi oli mkm customsin. Onko ainoa keino hommata vakio ecu, jotta tuon edgen saisi asennettua? Viestiä laitettu edgelle mutta vielä ei vastausta ole tullut.

    2. Minkälaisia turboja olette vaihtaneet alkup. tilalle? Mitään maailman räjäyttäjää ei olla tekemässä mutta sinne 500 humman tietämiin olisi tavoite. kestääkö moottori avaamatta tämän?

    3. Minkälaisella rasvaa ootte käyttänyt alustan osiin. itse löysin wurthiltä silikoni pohjaista vaseliinia raskaaseen kalustoon niin luulisi toimivan.

    4. kuskin penkinlämmitin ei ota toimiakseen. Sulake kunnossa eli onko tuo millainen homma saada vastukset esiin. Samallahan sen persausosan toki verhoilis uudestaan.

    5. Eeberiä täällä on ilm. paljon asenneltu mutta eikös sinne webastokin nätisti mene?
     
  15. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tuo turbon päivitys kiinnostaisi itseänikin. Garrett GTP38R lienee yksinkertaisin ja ihan pätevä vaihtoehto. Mistähän sellaisen Suomesta saisi edullisesti?

    Tuo ecujuttu on mysteeri. Ymmärtääkseni niitä ei ole ns."flässätty", vaan laitettu lastu tai tuollainen ohjelmointiboksi. Kertokoot viisaammat lisää.
     
  16. J.V

    J.V 1st gear

    Mikähän mahtaa olla Excursionissa kun noin 40km/h vaudissa ravistaa aika reippaasti ja samoin tuntuu noin 80 km/h vauhdissa tärinää. Aika tarkalleen 70 km/h vauhdissa kuuluu myös vähän rengas melun tapasta vollotusta ja tämä siis takaveto päällä. Nelivedolla heti kun antaa vähänkään voimaa alkaa kuulua kauheaa kolinaa ja sama kolina kuuluu myös moottorijarrulla .Epäilisin että kolina tulee jakolaatikon suunnilta. Voisko olla nämä viat yhteydessä toisiinsa? Ja mikä tommosta kolinaa vois pitää?
     
  17. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Vähän samoja oireita, kuin meikäläisen Cursionissa alkanut olla. Ristikkonivelet kardaaneissa?
     
  18. SILLKARI

    SILLKARI 1st gear

    Nuo Edgen boxit sun muut flashaavat PCM:n eikä niitä tarvi olla fyysisesti mukana. Siksi niitä kapuloita joskus jää edellisille omistajille ja PCM:n jää vieraan laitteen softa sisään. Uutta softaa ei käsittääkseni saa sisään ennen kuin on käytetty edellisellä kapulalla vakiona.

    Jos PCM:n persuksissa ei ole Chippiä portissa, on PCM:ssä luultavimmin joku virisofta sisällä.

    Onko tuo PCM ollut ihan fyysisesti kädessä? Mulla on vanhempi 7.3 jossa Aux -portti on siellä peräpäässä ja PCM on ikävästi leivottu tulipeltiin sisälle. Sisäloksun välistä irtoaa siinä jos on kädessä pari ylimääräistä niveltä...
    6.0 PCM on taas lämppärin takana ja se on fyysisestikin erilainen.

    /Kari
     
  19. joachim

    joachim 1st gear

    Kiitoksia vastauksista. On ollut jopa fyysisesti kädessä mutta pitää kaivaa uudelleen esiin nyt kun tietää mitä etsiskellä. Silloin katselin ainoastaan, että olisiko päivityksen tehnyt kaveri jättänyt jotain vihjeitä päivityksestä. Edgeltäkin vastailivat samaan suuntaan. Toisena vaihtoehtona sanoivat että ajaisi foordille ns. Alustamaan boksin vakioksi mutta epäilen vahvasti suomen foordin halukkuutta/ vehkeitä moiseen hommaan.
     
  20. SILLKARI

    SILLKARI 1st gear

    Jeps,

    Se chippi olisi siellä PCM:n takana omassa portissaan, sitä ei näe ellei irroita PCM:ää. Siksi kysyin että onko se ollut irti. Ainakin vanhemmassa on näin, käsijarrupolkimen takaa voi yrittää kurkkia muttei muistaakseni näe kunnolla. Chipistä voi myös lähteä piuha valintakytkimelle tai sitten ei, se paljastaisi chipin olemassaolon. Mulla on jossain vanhassa kännykässä kuva sellaisesta, mutten nyt löytänyt tähän hätään.
    Valitetavasti Ameriikan Joe ei aina ole niitä kapuloita mukaan laittanut kun auto on myyty, ahneuksissaan luulevat että sitä voi käyttää uudelleen tai myydä erikseen...

    /Kari

    PS: Suomen foordin kykyä ja halua flashata epäilen, mutta Jari Mäki Oy käsittääkseni pystyy tuon tekemään jos ajaa auton sinne. Tosin hinnoittelu ei ole harrastajaystävällinen...
     

Kerro tästä muillekin!