Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. rotax

    rotax 2nd gear

    Ja LPG , ehkä polakki ei tiedä miten konepelti avataan
     
    ossa250 tykkää tästä.
  2. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

    No niin, pitkän harkinnan jälkeen tuli eilen hommattua 06 vuotinen 5.7 300c. Sedan ja takavetoinen.
    Nyt olisi hakusessa hyvä vikakoodin lukija ja joku palikka millä saisi auton käytöstä hieman muutettua. Laatikon vaihteen vaihtojen muuttamisesta olen lukenut positiivisia kommentteja sekä kaasupolkimen vasteen muuttamisesta, nyt tuntuu että polkimessa liikaa "viivettä" omaan makuun.
    Eli mikä vikakoodin lukija ja mikä ohjelmointi käikäle?
     
  3. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

    ja lisäksi huomasin että ilmastoinnin säätöpaneelin yksi poltin palanut ja loput väärän värisiä.
    Tässä(kin) vissiin piirilevylle tinattavat polttimot? eli joku jo turaillut ja tuliko näihin nyt sininen kortsu päälle? ja se joku vissiin jättänyt kortsut pois..
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    App-car, vaatii läppärin. Voi lukea vikakoodit, muutella valojen asetuksia, tehdä avaimia lisää yms yms... https://appcar-diagfca.com/en/
    Toi mokkula läppärin ja auton välillä toiminu hyvin ja sama parilla muulla Mikkelin Hemi omistajalla. Vgate iCar2 Bluetooth.
    Näissähän on tosiaan kaasupoljin onneton, alussa läppä aukeaa hitaammin kuin mikä pedaalin asento on. Diablo i3 kapula yms on hyvä muutos, löytyy ohjelmia eri bensoille, mpg ohjelma yms.
    Polttimot on tinattavat. Tilata tuolta tai varmaan jostain kotimaan elektroniikka liikkeestäkin löytyy. http://www.custom300cshop.co.uk/chrysler300c_climatepanelrepairkit.html
     
    TURBOapc ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kaverillani on tuollainen, myynnistä puhunut. Hinnasta ja kunnosta en osaa sanoa kun en ole nähnyt. Minäpä kysyn onko tosissaan myynnin kanssa ja laitan sitten numeron sulle yv:nä. Toki se on täällä helvetin kaukana pohjoisessa ;)
     
    Fuselage tykkää tästä.
  6. HM

    HM Gearhead

  7. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

  8. fmj

    fmj Gearhead

    Ootteko miten korjannut pakoputken vuotavan joustopätkän, mikä on heti turbon jälkeen? Ebaysta ei tunnu löytyvän kun RHD autoihin.
     
  9. HM

    HM Gearhead

    Ilmastoinnin säätöpaneeliin. Sinisyys on ehkä ajan myötä hävinnyt mutta ainakin toimivat ja minulle kelpaavat.
     
  10. Morgan 5.7

    Morgan 5.7 1st gear

    Mulla on 07 vm Hemi ja siihen diablo i3 jolla ajettu ohjelma, säädetty kaasua, vaihteistoa ja otettu mds pois käytöstä. Nuo toiminteet muuttaa jo tosi paljon autoa verrattuna vakioon. Talvella jos ajaisi, voisi olla ihan hyvin vakiona omasta mielestä. Mulla ollu tosiaan kaikki talvet tallissa, ei jaksa luistella. Talven kun ajaa perusvolvolla, saa kyllä keväällä taas hymyn huulille, kun saa hemin alle. Ja muistaa taas arvostaa ko laitetta. Kilsojakin vasta reilut 140tkm. Diablolla pystyy kyllä lukemaan myös vikakoodit, mutta siihen mulla on icarsoftin cr pro, kun on muitakin autoja mitä pitää pajottaa.
    Onnea uudelle Hemille! Hyvä että joku muukin vielä ajelee näillä dinomehuilla.
     
  11. toyota...

    toyota... Gearhead

    Omassa -06 hemissä jostain syystä diaplon ohjelmalla lakkaa luistonesto toimimasta. Talvella vaarallinen ajaa, tosin ei ole ollut nyt moneen talveen ajossa. Sitä yritetty ihan diaplon kanssa selvittää ja kustom ohjelmankin tehneet. Ei vain auttanut.
    On se paljon ilosempi auto ohjelmoituna kuin vakiona :D
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jännä vika, itse testasin eka talvena, että kaikki luistonestot yms pois. parin km jälkeen äkkiä takasin... oli aika villi meno :confused::D
     
  13. toyota...

    toyota... Gearhead

    Kamala tunne, kun lähtee ohittamaan rauhallisesti kaasua painaen, ja rinnalle päästyä heittää loota pienenmpää pesään ja kierrokset ylös, sit lähtee pito takapyöriltä.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Oletko kokeillu Diablolla, että kaikki pois. Mille se tuntuu ja sit laittaa Diablolla kaikki takasin, että onko muutosta? Oletko tarkistanu keskikonsolia yms, ettei ole piilotettua "hupinappia" joka ois päällä?
     
  15. toyota...

    toyota... Gearhead

    Oon laittanut ite napin ajonhallinnan pois kytkentään. Jos palauttaa vakioksi, niin toimii hyvin.
     
  16. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

    Mietin vain että onko tuo 5w lasikanta hieman liian iso sinne, olen korjaillut muiden mallien vastaavia ja muistelin että sieltä löytyy pienemmät polttimot..
     
  17. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

    Löysin omasta mielestäni helmiyksilön (niin aina :) )
    tällä on ajettu vain 77 000 ja originaali lukuun ottamatta maskia ja sumuvalojen vieressä olevia ritilöitä. ja vanteet ei myöskään ole alkuperäiset. lisäksi autoon vaihdettu tehdasuusi moottori km 39 000 (öljynvähyys syynä, liekkö kuluttanut vai tulleet jostakin pihalle?)
    Vikoina vain:
    Öljytikku poikki
    Ne hvac paneelin polttimot
    tuhkakupissa ei valoa, pitäisikö olla
    takaikkunoiden "lukitus"napissa ei valoa, pitäisikö olla
    oikealta edestä napsahtaa metallisen kuuloisesti kun jarruttaa hiljaisesta vauhdista, samoiten kun lähtee liikkeelle jos tuo ääni on kuulunut pysäytettäessä
    mitään muita oireita ei alustassa ole. hyviä arvauksia otetaan vastaan ennen kuin ehdin vian tutkia

    Diablo olisi kiva, mds järjestelmää en halua kytkeä pois päältä autolle kun tulee 95% maantie ajoa
     
    isalmela tykkää tästä.
  18. TURBOapc

    TURBOapc Gearhead

    ebaystä näyttäisi saavan (ihka uusia) koko hvac paneelia satkun pintaan, made in china hyvin suurella todennäköisyydellä. (kiinasta kun tulevat, näissä tosin Trw tekstit)
    Mietin että jos ostaisi tuommoisen, voihan ne olla ihan hyviäkin. tai sitten eivät. ja jääpä se auton oma varalle joten ehtisi kolvailla siihen ne polttimot jos tuo kiinan keksintö ei kestä pitkään..
    Onkohan näistä kenelläkään kokemuksia?
     
  19. HM

    HM Gearhead

    Eikös tuo ole 1,2 W ja ne tuli Magnumiin ja niitä oli siellä toista kymmentä.
     
  20. TransSami

    TransSami Gearhead

    Mulla on ollut tuollainen kiinanversio reilun vuoden ja se on pelittänyt ihan moitteetta.
    Tämä tosin yhden kappaleen otannalla...

    - Sami
     

Kerro tästä muillekin!