1939 Pontiac Sedan Deluxe 2D Six

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja karra, 12.12.2023.

  1. karra

    karra Double Gearhead

    Renkaat lähti posti-paten kyydissä kotipihalta Saksaan. Saa nähdä milloin rahat kilahtaa paypalille.

    Googlella löysin tämän koon 1001Renkaasta! Onkohan nuo 10PR kumekset liian jytäkät henkilöautoon? Kantavuus kuitenkin pienempi kun edellisessä 205R16 8PR renkaassa.

    https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/gt-radial/super-traveler-668/6.50r16c-108-107n-539343

    https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/nankang/nr-066/6.50r16c-108-107n-986682
     
  2. Tollaset renkaat on tarkoitettu Toyota Dynan tapaisiin kevytkuorma-autoihin. Ehkä toimii, ehkä ei..
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jos ne on pyöreät, niin ne toimii.
    Painevaatimukset voi poiketa.
     
  4. Z11

    Z11 Gearhead

    Noissa on kyllä jäykät kyljet, 4PR on henkilöautoon
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    En omien kokemusten kautta tuostakaan olisi ihan varma.

    C-renkaan "jäykkyys" tai kovuus tulee siitä, että yleensä se vaatii kovat paineet. 4.5bar on aika yleinen maksimi.
    Hlö-autorenkaissa maksimit on 2.8-3.2bar haarukassa, mitä tullut katsottu. Ja sitten auton valmistaja suosittelee yleensä jotain 2-2.4bar eli jotain 70-75% renkaan maksimista.
    Jos hlö-autoon laittaa tuommoisen c-renkaan, joka vastaa kooltaan suht alkuperäistä, niin painetta pitää silti olla enemmän.
    195r14c rengas on aika littana 2bar paineilla ihan henkilöautossa, ihan käytännössä kokeiltu. Yli kolme bar vaatii käytännössä, mieluiten 3.5bar.
    Vaikka ei olla edes lähellä kantavuusmaksimia.
     
  6. karra

    karra Double Gearhead

  7. eeko

    eeko Gearhead

    Muistaakseni sinne sammakkoiskariin laitetaan öljyä melkein täyteen. Niitä tiivisteitäkin sai ainakin jonkun aikaa sitten.
    -eeko
     
  8. Tossa 1001renkaiden listassa on muutama ei 8PR rengaskin, mutta ne on maastureiden renkaita.

    Siinä on myös DURATURN TRAVIA VAN 205R16C 110/108R. Ei taaskaan kovin hyvillä kuvilla. Walmartissa on Duraturn Travia Van 205/70R15 Load C. Siinä on parempia kuvia. Minusta nämä voisi sopia vanhaan autoon?

    [​IMG]
     
  9. Z11

    Z11 Gearhead

  10. karra

    karra Double Gearhead

    Tullit, verot, rahdit ...

    Jarrusylkyt taakse saapui tiistaina tuttavan matkalaukussa. Ei vaan ole ehtinyt muilta kiireiltä alkaa purkamaan.

    Sain kaverilta vinkin jotta voisi yrittää sovitella putki-iskunvaimentimia myös eteen, jotain konversiojuttuja olikin jo netisssä mutta en oo kerinny tutkimaan.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. karra

    karra Double Gearhead

    Vasen takajarrusylinteri vaihdettu. Oikean puolen jarruputken liitin on ruostunut putkeen kiinni, olen lämmittänyt sen monta kertaa Bilteman piku toholla saa mutta ei ole vielä vapautunut. Itse liitosmutteri jo liikkuu sylkyssä.

    Liottelin CRC MoS rost offilla jo parisen viikkoa noita. Vasen puolikin tartti lämpöä ennen kun aukesi.

    Yritin vetää sylkyn ulos jarrukilvestä mutta se ei mahdu vetarin laipan alta tuleman tarpeeksi ulos että pääsis pyörittelemään irti. Sitten voisi sen putken pään liittimen vetää kunnolla punaiseksi omalla pikku toholla. Voisi kokeilla vielä raakaa väkivaltaa ja keplotella sen sylkyn sieltä esille, saattaa jarruputki kyllä murtua kun sen teksi mutta sama se on jos se on uusittava.

    Banjon päällä oleva T-haara on myös ihan ruosteessa, sekään ei hievahda ... jos sitä kuumentaa niin se koriin menevä letku taas kärsii. Se koko putki olis helppo tehdä siis uusiksi mutta kun se ei irtoa sieltä banjon päältäkään. Perkele.

    Jarruputkea ei saa jatkaakaan, vissiin. Tekisi liitoksen siihen banjon päälle, uutta putkea sylinterille.
     
  12. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Ei noiden kanssa kauheasti kannata tapella. Eli kaikki uusiksi laittaisin, samalla vaivalla.
     
  13. karra

    karra Double Gearhead

    Sitä ajattelin itsekin, että olisi sitten hyvä. Sain kuitenkin sylinterin pyöriteltyä irti putkesta joka meni vielä tuolloin jarrukilven läpi. Pelkän putken pän ja nipan sain kuumennnettua kunnolla, punaiseksi ja nippa alkoi pyörimään.

    Rojut on nyt kasattu , aloitin ilmauksen mutta joitenkin huonosti tulee nestettä, eikä saa painetta kunnolla. Männät liikkuu kumminkin ja rummut lukittuu kun jarrua painaa.

    Pitää ostaa huomenna ilmausnippaan 3/8 kiintolenkki, sellaista kun ei ole kokoelmissa. Homma jatkuu.
     
    esmi, Gary Grand ja eeko tykkäävät tästä.
  14. karra

    karra Double Gearhead

    Onko mitään vinkkiä mistä saisi tällaisen letkun Suomesta?

    https://www.dormanproducts.com/p-14620-h4497.aspx

    Vaikuttaa että takajarruletku on turvonnut umpeen. Sinne ei saa painettua vastasuuntaan nestettä, eikä sieltä tule imuvaihtajalla mitään ulos. Vaihdoin säiliöön puhtaan nesteen mutta ilmatessa taas vähän äänteli/rusahteli mutta sitten asettui eikä mitään tapahdu vaikka kuinka pumppailee. Rummut kyllä hypähtelee eli männät liikkuu. Varmaan ilma siellä sykkii.
     
  15. karra

    karra Double Gearhead

    [​IMG]
    Tässä tilanteessa auttaisi jos vaikka saisi jonkun teräspunosletkun missä sopivat päät. Pääsisi ajelemaan vielä kesän aikana niin ei tarttis odotella letkua pitkiä aikoja. Talliin pitäs saada seccimersukin pakoputkiremonttiin,
     
  16. karra

    karra Double Gearhead

    No katsos perkule. Meillä oli tänään töissä netti poikki koko päivän niin ei päässy lukemaan oodeetä. Facen avulla sain Trade Partsilta Summasta Mustangin letkun, se tarvitsi vaan sovitenipan. Jos se ei jostain syystä käy niin tuo on hyvä sitten vaikka tilata. Kiitos!
     
  17. karra

    karra Double Gearhead

    Uusi letku vaikuttaa olevan sopiva. Katkaisin vanhan letkun siitä pään juuresta, taka-akselibanjon puolelta T-kappaleesta. Tuleehan sieltä ulos nestettä, ja että onkin tummanruskeaa! Kiersin letkun pään irti, ja siinäkin on läpireikä!

    Yritin pumpata nestettä nipoista takaisinpäin, ei mee. Otin taka-akselista koko putkihässäkän irti T-kappaleineen. Puhalsin kaikki linjat läpi paineilmalla, se pitempi puoli on rautaputki, oisko edelleen orkkis? Sen läpi menee huonommin ilmaa. Kun irroitin hässäkkää niin sieltä T-kappaleesta valui ulos pikimustaa skeidaa.

    Mitään selvää vikaa ei siis ole löytynyt. Teen sen pitkän osan myös kupariseosputkesta, kuten se lyhyempikin on. Luulis alkavan nesteen liikkua. Putsasin pääsylinterin säiliön myös, sen pohjalla oli skeidaa; mustaa kuraa ja jotain harmaata hienoa hiekanmujun tapaista.
     
  18. karra

    karra Double Gearhead

    Taka-akselin putket tehty. Mutta, uusi letku ei sovikaan taka-akselin T-kappaleeseen, letkussa on tiuha kierre kun pitäisi olla harva. Tilasin letkun Marjakankaalta, eli vasta ensi viikolla homma jatkuu.
     

Kerro tästä muillekin!