Pirun kireä tulppa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 6.5.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tulppien ja muitten sytytysosien vaihto meneillään ja yksi tulppa ei meinaan irrota millään. Ideoita irrotukseen. Aattelin nyt odotella et auto jäähtyis vielä lisää ja koittais välillä käydä nykäseen irti jos se pirulainen lähtis..
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ehkäpä vasaralla napakoita laakeja vääntimen kahvaan,tai lisäjatkoa siihen kahvaan vaikkapa putkesta, niin saapi lisää momenttia.
     
  3. Driver81

    Driver81 2nd gear

    Kylmäspreitä tulppaan, revi vaikka keraamiset osat pois kokonaan. Pitäisi hieman irrottautua.
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    nytkytä nytkytä maltilla pahempihomma jos menee poikki käytä moparin ruosteenirrotinta
    (mailmanparasta) niin irtoo
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Wurstilta on tullut uusi irroitusspray ,missä on kylmäspray ja öljy samassa.Vois olla hyvä...
     
  7. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Wurthilta siis. Rost off Ice, mutta kolmen kuukauden kokemuksen perusteella ihan samaa p*skaa eri pullossa. Joskus siitä kylmästä on hyötyä useimmiten ei oo mitään eroa vanhaan.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    jos on alumiinikansi ja kuumana yritetty ottaa irti, niin tais mennä kierteitten korjaus hommiksi :lol:
     
  9. MR. Fabulous

    MR. Fabulous 1st gear

    Joo, ei minunkaan mielestä tuolla Rost Off Ice:lla ole mitään katetta lähes kolminkertaiselle hinnalle tavalliseen Rost Off:iin nähden. Käytössä ei mitään eroa.
     
  10. tha022

    tha022 Gearhead

    Dieseli on kova sana kiinni palaneeseen osaan. Laita naftaa noin 15 minuutiksi tulpan "syvennykseen" ja kuten yllä mainittiin niin vähä vasaraa avuksi niin jo lähti. KO. toimen pide toimii ainaki laivojen pakarin pulttien kans jotka on aina palanu kiinni.
     
  11. rt68

    rt68 1st gear

    Eipä ole tullut mieleen mutta kun ajattelee tarkemmin niin tuohan on hyvä idea, diesel ja polttoöljyhän "ryömii" pienimmästäkin raosta ja on vielä melko rasvastakin eli varmasti parasta "rost offia" mitä voi olla, haju on varmaan ainut miinus.:sad:
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin vaan kun virkavalta äkkää dieselin tai mikä pahempaa löpöä läheltäkään sylinteriä, niin ahhaa, täällä ajetaan löpöllä, nyt pamahti tiisselivero ja veronkierron alv, korotettu vero ja roiskeläpällä pössyttelyavustusta.
     
  13. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    :grin: :grin: :grin: Päälle vielä sakot kun käyttövoiman muutosta ei ole merkitty rekisteriotteeseen?
     
  14. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Itse kokeilin 14-vuoden juntturassa olevaan happitunnistimeen ikivanhaa automiesten kikkaa.. Ajoin koneen kumaksi ja tökkäsin
    kyntilän pätkän tulikuuman lambdan kylkeen. Annoin sen sullaa ja höyrytä pikkaisen. Odotteli pahinpien lämpöjen laantumisen verran ja kas irti lähti ihan kepoisesti.

    Itse en alun perin edes koko homman toimivuuteen uskonut, mutta kokeilin kuitenkin.. Ilmeisesti steariini livahtaa pintajännityksellä sisään kepoisesti ollessan kuumaa ja voitelee kierteen..

    No haitta hommassa on se ptkään käryävä steariini. Auto haisee seuraavalla käyttökeralla kynttilätehtaalle :wink:

    Ehkäpä tota voisi soveltaa tulppaan? Kone kuumaksi tulpanhattu veke ja steariinia perään? Sitten vielä hetkeksi käyntiin , jotta tavara vetäytyy kunnolla. Siis jos noi litkut eivät auta?

    Ja kun tulpan saat pois kannattaa putsata se kierre tee se itse "kierretapilla", jonka teet kätevästi vanhasta tulpasta. Rälläkällä lovi/ lovet kierteeseen ja viivat alustarasvaa loviin .. Tolla keinoin saat ne kierteeseen mahdollisesti jäävät metallihileet pois rasvattua kierteen.

    Muuten olettekos käyttäneet kuparitahnaa tulpankierteissä? Itse en aikaisemin ole, mutta meinasin kokeilla, kun tuli sitä lambdaa varten ostettua halpaa biltema tahnaa.. Ei kai siitä vahinkoa ole? Vai sotkeeko se tulpan maadoituksen kanteen?
     
  15. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Pulttipyssyllähän se lähtee
     
  16. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    On jotkut käyttäneet, mitä oon kuullu. Tosta hajusta, putsasin mopon kiillotettua rosteria olevaa putkea tossa sokerinpalalla, palaneita kengänosia pois jne. Sitten oli mukava hattaranhaju pyörässä sen päivän...
     
  17. A.N

    A.N Gearhead

    Bilteman tahnaa on tullut tulppien kierteisiin laitettua, mitään ongelmia ei ole toistaiseksi ollut.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    En muista mistä luin, mutta kannattaa kokeilla maitoa. Aivan, luit oikein, maitoa.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Elä sitten katkase tulppaa...on paskamainen
    homma poistaa se tulpanjämä.
    Eli varovasti!
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Naftaa siihen tulpan ympärille ja antaa parin tupakan verran imeytyä. Sitten pulttipyssy käteen ja heti täydellä rytinällä niin lähtee.

    Pitkällä vääntövarrella kun vääntää käsin niin katkeaa todennäköisesti. Pyssy antaa sarajssa teräviä näpäyksiä niin irtoo helpommin ja turvallisemmin kun pelkällä vasaralla ja naputtelulla ja vääntämisellä.
     

Kerro tästä muillekin!