Mopar 360 nykii

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Urukhai, 19.6.2011.

  1. Urukhai

    Urukhai 1st gear

    Coronetti nykii hassusti pienillä kierroksilla ajaessa. Kun painaa kaasua, niin lähtee ihan hyvin ja nykimistä ei havaitse. Kaasarina on joku Edelbrock ja sähköinen bensapumppu on käytössä. Kaikki sylinterit toimii ja bensakorkkiakin olen pitänät välillä auki ajaessa. Kardaani vähän lonksottaa, mutta ei sen pitäisi vaikuttaa.

    Olisko kellään mitään ideoita mistä matalien kierrosten nykiminen voisi johtua?
     
  2. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Laihalla käyminen ainakin aiheuttaa nykimistä
     
  3. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Mun sysleri teki samaa ja siinä vikana oli viallinen pcv venttiili kopassa,sen letkun ku nykäs kaasarista irti ja tulppas,ni nykiminen loppu ja seosruuvejakin sai ruuvata pienemmälle
     
  4. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    tarkista jakajan keskipako säätäjä,väljät/takertuvat limput aiheuttaa tasaisessa ajossa nykimistä.
     
  5. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    täällä vähän samanlaista ongelmaa! otettiin ahdin pois tuosta 318 motin päältä ja auto toimi ahtimella ihan ok ja nyt toimii tyhjäkäynnillä ja täyskaasulla? Kaasarina edelbrocki vacuumi 750? Bensanpaineet ruuvvasin pienemmälle ja samoin suuttimet vaihdettiin pienempiin.....Voisko olla et tuli liika pienet tai joku muu kaasarissa vielä huono? niin ja nykii matkanopeudessa....
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Laihaa seostakin yleisempi nykimisen syy on liian suuri ennakko kys. ajotilanteeseen. Siis lerpahtaneet keskipakosäätimen jouset monesti syylliset.

    Kannattaa koittaa myöhästää alkuun ennakkoo ja jos paranee niin sit adjusteerata se ennakkokäyrä ja alipainesäädin koneen muihin spekseihin passeliks.
     
  7. sepet.

    sepet. 1st gear

    Ok tuossa on jotain asiaa tuosta nykimisestä, mut mun ongelma on kun tätä fyryä on vissiinki virittetty jonki verran 360cid (pari päivää sitten hankittu) miten tuon sais jollain opilla käymään etes sidettäväsi ,kaasarina toimii joku holleyn 600 ja imusrjana on street dominator nokka-akselin asteita en muista , auttakee tyhmää alottelijaa jolla ei oo juurikaan kokemusta viri vehkeistä :oops: :oops:
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Tätä minäkin veikkaan. Jos alipainesäätäjän letku on paikoillaan niin irti jakajasta ja siihen tulppa. Nykiikö vielä tämän jälkeen?
     
  9. sepet.

    sepet. 1st gear


    Joo väheni huomattavasti nyhtäminen kun irrotin ton letkun , eli onko toi alipainesäädin loppu vai mikä toi idea oikeen oli??? :eek: :eek: :oops: :oops:
     
  10. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Jakaja antaa liikaa ennakkoa, silloin kun se nykii. Sitä pitää muokata sopivaksi ja alipainekelloa myös, tai ostaa sopivampi alipaine kello.. Jos siinä on virinokka, niin se vaatii enemmän tyhjäkäyntiennakkoa vs vakio.

    Itellä kävi samallailla kun laitoin vakio jakajan virimoottoriin niin tyhjäkäynnillä oli 20 astetta ja kokonaisennakko varmaan 50 astetta, sit se nyki ajaessa. Piti muokata jakajan keskipakoennakkoa siten että antaa sen 36 astetta maksimissaan ja 20 tyhjäkäynnillä. Sittte alko pelaamaan.
     
  11. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Sitä alipainesäädintä voi säätää, kiristää sisällä olevaa vieteriä niin kauan, että ei enää nyi. Helpoimmalla saat pelaamaan, kun jätät sen alipainesäätimen pois käytöstä ja säädät maksimiennakon kierroksilla n. 35 asteeseen.
     
  12. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Ja vanhoissa vehkeissä laihalla käymisen monesti aiheuttaa kovettunut juuresta haljennut alipaineletku, tai väljä kaasuläpän akseli.
    Aattelin nyt noistakin muistuttaa, kun ovat kuitenkin sen verran helppoja todeta...
     
  13. Urukhai

    Urukhai 1st gear

    Nykiminen loppui seuraavilla toiminnoilla:

    - Kaasarissa oli yhden suljetun putken (se mikä on siinä edesä seosmuttereiden vasemmalla puolella) tiiviys kyseenalainen, eli uusi korkki siihen.

    - Seoksen säätö Youtuben ohjeiden mukaan...

    - Sytyksen säätö korvakuulolta, saattoipa olla hieman pyörinyt koko virranjakaja, kun pultti oli löysällä.

    - Virranjakajan puhdistus sisäpuolelta.

    Eli joku näistä tai kaikkien summa oli syynä pintakaasulla nykimiseen. Kiitos avusta kaikille.
     

Kerro tästä muillekin!