1963 Impalan Cadillac 500 vaihtuu Chevyyn.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 26.6.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Navat on MH 270 2167
     
  2. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Wilwood vastasi ja sanoivat, että noi satulankiinnikkeet on taka-akselille, vaikka niiden omassa data-sheetissa on juurikin samat numerot. Hommaa selvitellään..

    -J-
     
  3. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    No juu, toivottavasti Wilwoodilta löytyy oikeat osat sulle. Varmaankaan ei siinä jutussa napa mene vaihtoon mutta jos niin käy niin tarjoa noita mulle....
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Nyt haluavat vielä levystäkin numeron. Kaikki muuthan mä katsoinkin jo :rolleyes:

    Sanoivat, että tolla navalla ei oo merkitystä. No hyvä asia on, että pitkän hiljaisuuden jälkeen ovat alkaneet vastailemaan. Josko tähän selvyyttä saataisi.

    -J-
     
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kauden ensimmäinen hinurikyyti oli tuossa vajaa kuukausi sitten. Bensapumppu lakkasi yhtäkkiä toimimasta. Mittailin jännitteet ja kaikki oli tankille saakka ok. Kaivoin pumpun ulos ja vaihdoin varapumpun. Palikat takaisin ja taas mentiin.

    Vika kumminkin uusiutui, mutta onneksi kotipihalla. Tankki pois taas ja pumppu esille. Pumppu toimii (kuten vanhakin), mutta Holleyn anturin läpiviennin sähköliitin katkaisi virrat, kun sitä hipaisi. Tiukoin mielestäni liittimen hyvin, mutta taas sama homma tänään (kotipihalla). Taas kaikki auki ja nyt liittimet juottamalla kiinni. Pitäis toimia!

    Murheenkryyni oli kuvan harmaa liitin. (Samalla tuli varuiksi vaihdettua ufon mallinen paineensäädin ja kiinnityksen varmistin vielä rautalankalenkillä)
    [​IMG]

    Muoviliitin veke, uudet liittimet juottamalla johtoon ja pinneihin. Liimapintainen kutistesukka päälle.
    [​IMG]

    Samalla, kun auto oli levällään otin sniperin irti, laitoin kaikkiin suuttimiin nippusidevarmistuksen ja vihdoin keskitin läpät. Kaasuvivustoa nopeasti entrasin ja sain avautumaan 68% sijaan 82%. Vähän vielä jatkoa polkimen vipuun, niin saa kaikki 100%

    Nippusiteet yhdessä suuttimessa. Tämä me laitettiin Eeron kanssa jo aikaisemmin, koska liitin oli rikki.
    [​IMG]

    Nyt on kaikki varmistettu.
    [​IMG]

    -Jake-
     
    4d sedan, Isamu, Arkkumies ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Bongasin tänään taas kovin samannäköisen Chevyn Turku Kustom Show:ssa..:D;)
     
    Seevu tykkää tästä.
  7. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Siellähän me. Ja yllätykseksi serkkukin oli tullut caddyn kanssa. Jäätiin sitten palkintojen jakoon saakka.
    Olisit tullu morjestaan!
    -J-
     
  8. Saattaa olla, että näin sinut, mutta en ollut ihan varma. No ehkä mä ensi kerralla tulen jutustelee.
     
    Seevu tykkää tästä.
  9. Ducky-13

    Ducky-13 Gearhead

    Menikö noi wilwoodin jarrut muutes..?
     
  10. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tallissa lojuu. Meni vähän motivaatio, kun Wilwoodilta ei saanut oikein yksiselitteistä vastausta, että mikä osa mun nyt pitää vaihtaa ja kotimainen maahantuoja ei edes vaivautunut tavalliselle köyhälle kuluttajalle vastaamaan.
    -J-
     
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Jaaha.. Akku alkanut tyhjenemään. Eilen mittasin yleismittarilla purkamisen ja mittari näytti 0.15A. Eikös se ole ihan sallittu arvo? Kuitenkin jos jättää miinuskaapelin kiinni laskee jännite yön aikana. Akussa oli sama jännite illalla ja aamulla, kun kaapeli oli irti. Käynnissä lataa Sniperin mukaan 13.2V paikkeilla ja tarvikemittari näyttää 14V. Akku parisen vuotta vanha Exide AGM. Laturi muistaakseni 120Ah. Powermaster ja olisiko 3v. vanha.
    En ole jaksanut vielä alkaa mittaamaan sulakkeista (kylmää, märkää ja laiskottaa).

    -J-
     
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tais olla laskuvirhe. Luku onkin 0.15 mittarin ollessa 10A asennossa.

    Sulakkeilta mittasin ja näytti nollaa kaikki. Seuraavaksi varmaan startti ja laturi.

    Sellainen outo homma ollut aina välillä, että kun auton laittaa driveltä parkille, niin startti saattaa pikaiseen rusauttaa päälle. Mitään johtoja ei kyllä ole vivuston välissä, mutta voisiko rattiputkessa joku kihnata? Ikävä homma tutkia :mad:

    -J-
     
  13. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mjaaha. Sniperin virtapiuhalle laitetulta releeltä kun ottaa sulakkeen irti, niin lukema tippuu lähes nollaan. Pitää koittaa toisella releellä. Jos se ei auta, niin Sniper ilmeisesti haukkaa virtaa. Ei ole koskaan tullut mitattua, mikä sen kulutus on.

    -J-
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Noniin.. Omaa mokaa taaaaaas! En tsekannut uuden releen kytkentöjä aiemmin kesällä. Olin vaan olettanut napojen olevan samat ja tökkinyt johdot samaan järjestykseen. Virta kulki jatkuvasti, eikä rele sitä katkonut. Huomasin, kun tein johtojumppaa ja tajusin, että rele naksuu, vaikka virta-avain ei ollut edes lukossa.

    Muistui nyt jälkikäteen mieleen, että joku frendi mua olikin jo varoittanut noista eri napaisuuksista ainakin Motonetin releissä.

    Pistin johdot järjestykseen ja taas mennään.

    -Jake-
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. Ihan kuin olisi nähnyt jotain vastaavaa Kupittaalla..:rolleyes:
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Etkä taaskaan tullu moikkaamaan!:D

    -Jake-
     
  17. Mulla oli siinä hiukan kiireitä..Mielessä kävi.
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. Impala näkyi, mutta kuskia ei näkynyt..;)
     
    Seevu tykkää tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    No pahus!

    -J-
     
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Sniperi-ketjuun vähän laitoinkin Impala-kuulumisia. Hyvin toiminut, vaikka pari kertaa hinurilla kotiuduttu:D

    Viikonloppuna huomasin, että TH400-laatikko ei enää pidäkään autoa paikoillaan parkilla. Googlaamisen perusteella edessä oli vähintäänkin öljypohjan irroitus ja pahimmillaan koko laatikon. Saattoi olla jousi(710) poikki, lukituskynsi(713) rikki/kulunut tai pultteja(701) löysällä.

    [​IMG]

    Öljypohjan kun sain irti, niin vika oli aika selkeä (onneksi!)
    [​IMG]

    (kyllä se pultti siellä öljypohjassa öljyn seassa lillui, kuva lavastettu).

    Tällä kertaa pääsi siis helpolla.
    [​IMG]

    Jenkkiosan Mikalla oli vielä suodatinkin hyllyssä, niin sai sen vaihdettua samalla. Suurin ongelma tällä hetkellä on se, että taloudessa ei ole yhtään tyhjää pikkukanisteria (tai muutakaan järkevää astiaa!!??) ja öljyt on 20l. tonkassa..

    -J-
     

Kerro tästä muillekin!