Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    On se ihan mahdoton, tässä joku vuosi sitten haettiin hiluxin raato sieltä Keminmaalta, aamulla liikkeelle, hilu kyytiin ja samantien takaisin.
    Oli siinä takamus puutunut. Eikä meiltä ollut kuin jotain 400km matkaa.

    Joskus tuoreen kortin saaneena käytiin katsomassa Ranualla autoa, ei natsannut, eikun takaisin. Ei ollut vielä kameratolppia, 550km/suunta, 5 tuntia 50minuuttia.

    Mutta sama se on, jos ei kiinnostusta ole, niin matka on hyvä tekosyy.
    Meilläkin tuota maataloustuotteiden suoramyyntiä, niin esimerkiksi Jyväskylästä 40km tänne on liian pitkä matka, toisin päinhän se ei ole "käyttehän te muutenkin JKL:ssä kaupassa."
     
    dart -66 ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  2. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo kyllä on itellä tullu tehtyä kymmeniä kertoja ihan samoilla silmillä niitä 1000-1400km reissuja ku pitäny joku lossi hakea, viimesestä ei ole edes montaa viikkoa, eihä se kiva oo mutta kyllä sen pystyy tekee jos asia oikeasti kiinnostaa :D

    Minussa tuo Pepen laittama Keminmaan karttamerkintä Nettiauton myyntikuvien seassa aiheutti suurta huvitusta, hyvä se on tosiaan siellä olla ja muistuttaa realiteeteista, ettei soittele ne, jotka ei jaksa nyt millään lähtiä muutamaa sataa kilsaa ajaa :rotfl:
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Keminmaa on paskapaikka. Elämäni ainoat ylinopeussakot saanu siellä. Velipojalle haettiin Dartti sieltä. Oli vähän perse puuduksissa kun eka heitin perheen sukulaisiin Pieksämäelle. Eli Ruovesi-Pieksämäki-Jyväskylä (josta velipoika kyytiin)-Keminmaa-Ruovesi. Vajaa kahden tunnin tauko ja sit velipoika Helsinkivantaalle ja takasin. En pariin päivään koskenu autoon.
     
    Muokattu: 19.9.2023
    Challenger Rtee, leivonharri ja toyopet tykkäävät tästä.
  4. MudMax

    MudMax Gearhead

    Toi karttahan saattaa vaikka olla markkinavaltti, kun gyntter katsoo, ettei toi oo missään v*tun hellsinkissä, jonne täytyy tulla proletaarien seassa keinuvalla lautalla, vaan tonnehan pääsee melkein suoraan Iso-Beltin sillan kautta umpitrailerin kanssa.:p
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Myin tossa mun 1970 Furyä semmosen 6 kuukautta ja kiinnostusta oli kovasti. Mutta kun oli niin kaukana jne. Nyt sunnuntaina sitten myin sen...Keminmaahan.

    Barracudan takia ei ole tarvinnut puhelinta ladata.
     
    Muokattu: 19.9.2023
    Charger´69 ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  6. C4vettester

    C4vettester 2nd gear Bannattu

    En usko, että tämäntasoisen "top notch"-hintaluokan harrastekulkineessa (+60 t€) sijainti olisi todellinen showstopperi. Kyllä se kaupat pysäyttävä tekijä lienee kuitenkin se, että useimmille jenkkiharrastajille tuo hintaluokka alkaa olla stratosfäärissä. Voin toki olla väärässäkin, ja että peilaan tässä lähinnä sitä kuinka paljon olisin itse valmis sitomaan harrastekulkineeseen rahaa omassa elämäntilanteessa.

    1970 Barracuda on upea laite omassa genressään ja jos joku todella sellaisen haluaa niin tuossa sitä nyt on kelpo vaihtoehto tarjolla. Siitä ei ole kysymys etteikö kulkine olisi asiallinen tai että se sijaitsisi fyysisesti jotenkin "väärässä paikkaa Suomea".

    Mutta viimeistään siinä vaiheessa kun pyyntihintaa tarkastaa pykälän kerrallaan alaspäin niin jossain vaiheessa löytyy rajahinta jossa kysyntä kohtaa tarjonnan ja kaupat syntyvät. Riippumatta siitä missäpäin Suomea kulkine on kaupan.

    En siis usko "kulkineen sijaintiteoriaan" autokauppojen todellisena showstopperina tässä hintaluokassa (+60t€). Kysynnän ja tarjonnan rautainen laki ratkaisee.
     
    Muokattu: 19.9.2023
    Stang_81 tykkää tästä.
  7. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mulla kiinnostas ostaa se Barracuda, mahtava laite, vaan on se niin Pohjosessa tuo Keminmaa tästä Oulusta lähteä ajamaan ku pimeäki tulee nyt syksyllä niin aikasin että se jää nyt sen takia vielä muhimaan.... :rotfl::odwink:
     
    Vallu 426, Ace66, Volvo_5.7 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Jos mulla olis tuo 60k rahaa ni ajaisin vaikka kaks kertaa suomen ympäri tuollaisen hakeakseni jos olis tarvis :D
     
    kad_boost ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  9. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Eipä tässä nyt montaa vaihtoehtoa Cuda/Barracudaa yleensä ole tarjolla tällä maailman syrjällä. Etelässä näyttäisi olevan pari pikkulohkoista (sama auto eri myyjällä?), Idässä yks isolohko-projekti. Sitten ruotsissa olis pari, joista toinen aika paljon paatuneempi ja toinen rakennellumpi.

    https://www.blocket.se/annons/stockholm/plymouth_barracuda_6_3___california/1000271128

    https://www.blocket.se/annons/uppsa...0_hel_renoverad__727_automat_mm_mm/1000273228

    Näähän on jo "kohtuu halpoja"...
     
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Hieno auto. Itse en nykyään lähde kovin pitkälle hakemaan mitään, en autoja en mopoja enkä ylipäätään yhtään mitään. Myyjien ja minun näkemys on yleensä aina poikennu toisistaan valtavasti. Nyt tämän barracudan myyjän kirjallisen ilmaisun ja kuvien antama mielikuva korreloi minun saamani vaikutelman kanssa. Valitettavasti perintöä ei nyt ole minulle luvassa ja hallituksen lupaamat palkankorotuksetkin antavat odottaa itseään. Vaan jopa minäkin uskaltaisin jos likvideetti olisi kunnossa ni viestitellä tämän myyjälle ensin ja sitten soittaa jos lupa myönnettäisiin. Samalla näkisi Jopen kotiseudut kun perille sinne pääsisi.
     
  11. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Ei kai se kallis ole. Jos vertaa minkälaista kilpailevaa autoestetiikkaa samassa hintaluokassa (55- 60 t€) on tarjolla vettekulkineiden muodossa niin eihän sillä saa kun jonkun surullisen c6:sen
     
    C4vettester tykkää tästä.
  12. C4vettester

    C4vettester 2nd gear Bannattu

    En ole "valtion elätti" (=ammattisotilas, virkamies, tms.). Minulla ei valitettavasti täten ole samanlaista ennakoitavuutta omassa taloudessa kuin näillä "valtion eläteillä". Kuten toisaalla todettua, "valtio(lainen)" ei ole sama kuin "kansa(lainen)" - ne todella ovat pohjimmiltaan eri entiteettejä edustavia.

    Näin "citizen-kansalaisena" sitä joutuukin raapimaan roposensa raadollisesta markkinataloussysteemistä. Näkyvyyttä tulevaisuuteen rahamielessä siellä ei juuri ole, sen sisältäessä systeemiluonteensa takia paljon ajallista epävarmuutta johon ei pysty itse vaikuttamaan. Tästä syystä C6:sen vaatiman rahasumman kasaaminen ottaa hemmetisti aikaa. Sekin on täysin mahdollista ettei C6:sen oston mahdollisuus tule koskaan realisoitumaan. Siis minun tapauksessa.

    Eli varmaankin jossain vuosien 2028 - 2030 kantturoissa C6 olisi ehkä mahdollista hankkia. Hyvällä tuurilla. C6 Corvettejen hinnatkin ehtii siihen mennessä tippua nykyisestä tasosta luokkaan 25 - 30 t€. Siihen asti täytyy sinnitellä jenkkiautoestetiikan toiseksi parhaalla vaihtoehdolla. Corvette C4:llä :D.
     
    Muokattu: 20.9.2023
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kumpikohan tässä on kommentoitavampi aihe? Harrasteen hinta vaiko pitkä hakumatka?

    Aloitan hakumatkasta. Mun 883/1200/turbon aihio oli jollakin UK myyntisaitilla vuonna 2001. Kun mulla oli kaveri samalla saarella, siellähän saaressa välimatkat on pieniä, pyysin "katsomaan" mikä se on. Oli lentänyt kaks kolme tuntia omalla koneellaan suuntaansa ja maksanut sen pelin mun puolesta. No eikun etsimään halvinta lentolippua ja ostamaan mopokypärä. Lennettiin sillä koneella vielä toinen reissu Hadleighin läheltä Birminghamin lähelle. Meni sillä motskarilla pari päivää ajella kotia. Tuli samantein ainakin triplattua kaikki ajamani mp-kilometrit. Jo seuraavana päivänä olisin ollut valmis lähtemään uudestaan. Ajettavakuntoisen kotiutus pitkältäkin on reissu muiden joukossa. Kyllä mä hakisin. Muutama viikko sitten olin asettamassa itseni Valiantin kotia ajoon Rovaniemeltä, mutta polte ehti hiipumaan hintaa tinkiessä. Sitä ei koskaan tiedä, milloin se kerta tulee. Rouva sanoi aikeisiin, että hae vaan, sittenhän sulla on hyvä reissu edessä. Nyt olisin siellä kenties lumen seassa kesäkumeilla luistelemassa. Melkein olin.

    Joskus melkein 35 vuotta sitten mulla oli tosi positiivinen ongelma. Mun autoja oli Jätkäsaaressa eka erä, olisko ollut kymmenkunta. Vapaita pääomia oli enää sen verran, että olisin saanut yhden tai kaksi tullattua. Kun ne olisi päässeet myyntiin, olisin sitten voinut tullata useamman ja niin edelleen. Sattui paremmalla maksuvalmiudella oleva tutun tuttu olemaan autonostotuulella. Se laittoi mulle noin 2x auton hinnan tilille näkemättä ainuttakaan autoa. "Hae ne autot kotia ja valitse mulle niistä sun mielestä sopivin". Joillakin on, ei tartte miettiä ostaisko johonkin hintaan vai ei. Hyviä muistoja lyhytaikaisesta autokauppiaan urastani. Tuli 90-luvun lama mut autot oli pääosin myyty. Jotakin jäi käteenkin.
     
    FuryIII '71, Volvo_5.7, Dataviilaaja ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. MRKM

    MRKM Gearhead

    Tiedä noitten halpuudesta. Varmaan kuntonsa tasoset hinnat?
    Pepe vois pyytää enemmänkin. On se niin ...tanan hieno ja hyvin tehty auto.
     
  15. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Raskasta luettavaa
     
    Seevu, Isamu ja Ace66 tykkäävät tästä.
  16. Isamu

    Isamu Gearhead

    Muokattu: 22.9.2023
    isalmela tykkää tästä.
  17. C4vettester

    C4vettester 2nd gear Bannattu

    :D....tottakai kulkineen omistaja saa muodostaa vapaasti oman käsityksensä myytävän kulkineen "oikeasta hinnasta" ja esittää siitä kauppapaikalla oman toiveensa. Ylärajaa tällaisille toiveille ei luonnollisesti ole olemassa.

    Jos tavoitteena kuitenkin on kauppojen syntyminen eikä "kulkineen poseerauttaminen" nettiauto.com:ssa niin silloin omasta ehdottomuudesta voi joutua tinkimään harrastekulkinemarkkinoiden reaaliteettien edessä (painotus oli sitten sanassa "harraste").

    Ja voihan myyjä holdata sen +60 t€ harrastekulkineen itselle, jos ei ole omassa elämäntilanteessa ns. "pakkomyynnin" edessä. Barracuda-kulkineen myyntiesittelypuheen sisältämän tietynasteisen "ostajapoolia rajaavan ehdottomuuden" perusteella myyjällä ei taida olla tämä tilanne käsillä. Hyvä hänelle!
     
    Muokattu: 23.9.2023
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Suhdannevaihtelut ei kosketa niitä, joilla on ylenmäärin. Nythän se on just oikea aika ostaa, kun tavaraa tulee myyntiin. Joku viikko sitten bongasin nettikuvan kautta naapurikadun firman autonkuskausauton hommissa. Kärräsi keräilyautoja Norjan ja Ruotsin välissä. Jossen ihan väärin muista, niin oli 2 kpl C3 isolohkoisia keräilykappaleita menossa yhden hallista toisen halliin.
     
    isalmela ja C4vettester tykkäävät tästä.
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Eilen kävi pihassa kanssa yksi harrastaja, joka totesi, että nyt pitää rahdata Ruotsista noita harrasteautoja ja käsittääkseni on jo niitä tuonutkin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Halpaa on kun Cossimersujakin saa liikkeestä reiluun 20K€ hintaan. Kyseessä kuitenkin E30 M3 kategorian keräilylaite.
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!