Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. tarsu

    tarsu Gearhead

    Mistäpä löytyisi hytin taka-alakulman korjauspaloja?

    Onko kokemusta,minkälaatuisia ovat?

    Kyseessä F250 4x4 vm 1999

    Vai onko parempi muokata vaikka millin suorasta pellistä?
     
    Muokattu: 14.11.2023
  2. Rytari

    Rytari Gearhead


    En ole ihan varma saako Marjakankaalta tai Niemensivun Sepolta, LMC Trucks kuitenkin niitä ainakin kauppaa. Jos hyvät kutistus venytysleuat on niin kai niitä itsekkin tekee, mutta kyllä valmis osa on monesti helpompi aihio.
     
  3. tarsu

    tarsu Gearhead

    Pellinmuokkauskaluja ei oikeen ole käytössä,joten valmiit palat mukavampia.

    LMC:n sivuille alustavasti jo vilkuilinkin,kiitoksia vinkistä.

    Missäpäin Marjakangas ja Niemensivun Seppo vaikutaa?
     
  4. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Niemensivu on Porissa ja Marjakankaalla on ihan toimiva verkkokauppa, firma sijaitsee Alavieskassa Kalajoen naapurissa. Niemensivun kautta saa LMC:n kalikkaa rahtina aika kätevästi, itselle tuli hänen kauttaan squarebody-chevyyn koripalkkia ja muuta romua tosi kätevästi.
     
    Swinger tykkää tästä.
  5. Isamu

    Isamu Gearhead

    Ootko rockautosta katsonu, siellä moniin yleisimpiin hyötykulkineisiin hytin nurkkien korjauspaloja.

    https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=6844236&cc=1354643&pt=850&jsn=544 <- Jos tuollaisesta siis kyse
     
  6. tarsu

    tarsu Gearhead

    Kiitoksia ,perehdytään vinkkeihin
     
  7. Nebula

    Nebula 1st gear

    kellään menny kansipahvit 7.3 powerstrokesta? meinaa sylkeä nesteet ulos ni kai se pitäs jollaitapaa joskus korjatakki ni joskus sais vaikka myytyä..

    pakovenat vissii ainaki menee jo luonnostaan pilalle.

    lähinnä tuota tiivistyspuolta mietin ku on ne peltiset imusarjat jne jne että onko jostaki löytyny sellasta settiä missä olis kannenpultteja myöten koko setti? vai onko nuo nii kovat pultit että voi uudestaa vetää samoilla?

    Muutenki melkone rojekti ja budjetti tietenki nolla ni jotakin vinkkejä ehkä mikä kannatas jo heti alkuun huomioida? esim mahtuuko pultit nousemaan ja jos ei niin miten tms
     
  8. Solvent

    Solvent 3rd gear

    7.3 koneen pultteja on vedetty uusiks, 6.0 koneen pultteja taas ei saa kiriä uudestaan. Itelle toki jos tekisin niin ostaisin uudet pultit.

    Imuventtiilit on tosiaan monella kuluneet, on yleinen juttu(lautanen kuluu teräväksi). Pakosissa ei moista ongelmaa ole esiintyny. Moni vaan ei ole tommosta konetta avannu niin eivät tunnista "ongelmaa". Niihin myydään parempilaatuisia venttiilejä aftermarkettina. Eikä johdu siitä, että olis käytetty jotqin vapaavirtaussuodattimia, vaan tulee myös alkuperäisen, tiiviin kotelon kanssa noita vastaan

    Ite en ekana epäilis, että pahvit menny. Onko muita oireita? Jäähdyttimen korkki vaihdettu? Suutinkuppikin voi olla ujosti halki ja paineet päästä vesitilaan.

    Vieläkö sulla on se irtomotti talles minkä sulle aikanaa myin?
     
  9. tarsu

    tarsu Gearhead

    Termostaateista...

    Onko monellakin käytössä 203 Fahrenheit termostaatti?

    Tuli omaan laitettua 195 mutta on edelleen pirssi melko kylmä.

    Laitoin keulaan peiton ja se hiukka auttoi.

    Pintalämpömittarilla letkuja yms sekä termostaattikoteloa tutkaillut niin ei kyllä lämpiä.

    Jos tommosen 205 laittaisi,kestääkö olla myös kesähelteellä paikoillaan?

    Kyseessä F250 7.3 Powerstroke vm 1999
     
    Muokattu: 27.12.2023
  10. Solvent

    Solvent 3rd gear


    Laitoithan Motorcraftin termarin eikä tarvikemallia? Niiden kans on ollu ongelmia uutenaki, saattaa pysyä auki kokoajan.
     
  11. tarsu

    tarsu Gearhead

    Tuo on hyvä pointti,kiitoksia.

    Sen verran tarkennusta että laittoivat termarin huoltoliikkeessä kun tekivät muitakin hommia.

    Joten en valmistajasta tiedä...Oliskohan kuitti vielä jossain,,,,
     
  12. kaskinikki

    kaskinikki Gearhead

    Tervehdys.

    Onko täällä kellään konemusta/tietoa pajasta tai tekijästä jota voi suositella e4od/4r100 laatikon korjaajaksi?

    Nyt haetaan sentyyppistä ammattilaista joka saa autosta myös vikakoodit ulos ja pystyy tekemään varman diagnoosin siitä mikä vaihteistoa vaivaa. Tämä olisi tärkeää, että ei tehdä turhaa työtä jollei laatikkoa tarvitse esim irrottaa ollenkaan (solenoidivika tms.)

    Tiedän itsekin nimeltä pajoja jotka jenkkilaatikoita on korjannut, mutta nyt täytyisi tosiaan ymmärtää tämän e4odn sielunelämää ja pystyä tekemään tarvittavat toimenpiteet laatikolle, eikä mitään varmuudenvuoksi ylimääräistä turhaa ja kallista.

    Vika on se, että auto laatikon ollessa kuuma, yrittää todella väkevästi liikkeelle peruutusvaihteella ja ainakin 1vaihteella. Ottaa senverran voimille, että on lähellä sammumista tyhjäkäynnillä. Senlisäksi potkii vaihetta vaihtaessa aika rajusti. Öljyt, suodatin, öljymäärä, od valo, johdot, liittimet ym on kaikki kunnossa. Vika tuli autoon senjälkeen kun maantievaudista sammui ja tämänjohdosta paljon starttailtiin ja haettiin vikaa, aiemmin toiminut täydellisesti. N.150tml ajettu ikäänkuin turbiinilukko jäisi osaksi päälle, mutta tiedä näistä. Oireet täysin samat vaikka jokasen johdon irrottaisi laatikosta.

    Semmosta, saa suositella
     

Kerro tästä muillekin!