Chevy Van 6.5D sammu ja ei lähde enää käyntiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 96CID, 2.5.2024.

  1. 96CID

    96CID 1st gear

    Moro!
    Vani 1998 ja sammui kesken ajon kuin leikaten. Lähti hetken päästä käyntiin, ja kun seuraavana päivänä ajoin sillä vajaat 500metriä niin sammui uudestaan eikä enää lähde käyntiin.
    Tänään vaihdettu siirtopumppu, öljynpaineanturi ja polttoainesuodatin, silti ei käynnisty.
    Ilmattu on polttoainelinjasto. Antaa vikakoodin P0216 joka kerta kun koittaa käynnistää/ startata!

    Sellanen hauska asia että vaihdoin nuo termostaatit viikko sitten ja lämmöt lähti kuntoon, mutta sitten alkoi tämä käynnistys / käynnissä pysymisen ongelma... vähän niinkuin älä korjaa jos se liikkuu!!!!!
    Siirtopumpun plussa johto on mennyt vissiin edelliseltä omistajalta rikki kun näytti olevan poikki.
    Mihinkä tuo plussajohto pitää kytkeä jos öljynpaineanturi sitä ohjaa ja on vissiin ollut PITKÄÄN ilman siirtopumpun apua, olisiko mennyt rikki syöttöpumppu!

    FSD-yksikköä en ole vaihtanut vielä. Hyvät neuvot ja arvaukset olisi tarpeen...
     
  2. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Ootko kokeillut startata että suihkuputket on löysällä. Eli tuleeko suuttimille yhtään polttoainetta? Ja kun virrat laittaa päälle niin pyöriikö siistopumppu hetken aikaa?
     
  3. Masa71

    Masa71 Gearhead

  4. 96CID

    96CID 1st gear

    Siirtopumpulle otin sähköt suoraan akulta että pystyn toteamaan toimiiko uusi pumppu.
    Hyvin pumppu ruksutti! Mietin että onko tuo niin "korkeaa" tekniikkaa että jos ei öljynpaineanturilta ole vedetty pumpun ohjausjohtoa niin tuo tajuaako olla käynnistymättä, ehkä ei kuitenkaan ole niin fiksu. Suihkuputkien löysäämistä en vielä kokeillut, pitää tänään kokeilla. Tosiaan mulle on arvoitus että kun siirtopumpun -johto on kyllä kiinni rungossa mutta + johto katki niin että mihinkä tuo + johto pitää kytkeä, meneekä öljynpaineanturin johdot jollekkin releelle.
     
  5. 96CID

    96CID 1st gear

    Löytyhän se vika... Vaihdettu siirtopumppu joka on tosiaan ollut pelistä pois jo jonkinaikaa kun + johto poikki. Sen korjaus. Naftasuodatin vaihdettu ja öljynpaineanturi vaihdettu.
    Mikään noista ei korjannut ongelmaa. Uusi FSD / OMD yksikkö paikoillee... ei auttanut, laitoin vanhan FSD-yksikön paikoilleen ja niin höröhti käyntiin!!!! Vika löytyi liittimen pinneistä joka tulee kiinni FSD-yksikköön niitä putsailin aikana ja kokoajan toimi.
    Vaihdoin pihasarjan uuteen ja niin nyt näyttää olevan homma kunnossa ja vikakoodeja ei tule enää. Ehkä tuli hankittua turhaan uusi FSD-yksikkö mutta onpahan vanha toimiva varalle.
    Tuo FSD-yksikkö oli siirretty ilmanotto koteloon jäähdytyslevyllä joten ei tule kuumentumisongelmaa. Että näin, V8-laulaa taas
     

Kerro tästä muillekin!