Datsun 240K GT:n vanhoja kuvia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jani, 9.10.2024.

  1. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    https://photos.app.goo.gl/wvpVhzKr7GLP1LqJ9
    Joo rahaa oli että ranteita pakotti , ja siksi piti sijoittaa vanhaan rautaan ja odotella kurssinousua , sitä sai kun jatkojalosti .

    No liitua ei ollut mutta oli maalia millä sotkea .

    Kait se totuus vaan on niinkin yksinkertainen asia , että kun klopit tuli armeijasta eikä ollut ammattitaidottomille muuta kuin raksan hanttihommia , niin jotain piti käydä yrittämään.
    Kaveri oli vanhan navetan vuokrannut missä fiksasi raatoja jobbareille , ja tais jotain ruotsin tuonteja purkaa varaosiks .
    No kun ei ne raksa hantit itsellenikään niin hirveesti osoittaneet tulevaisuutta rikkauksiin, niin jotenkin sitä eksyin noihin fiksaus hommiin. No jobbareilta tuli Ladaa ym. vaihto jämiä aina vaan lisää, ja siitä se ura urkeni. No välillä piti maksuksi ottaa joku raato ja sen kun kunnosti niin itsestäkin tuli jobbari vähän kuin vahingossa.

    240 K GT ei ollut ainut Datsun minkä Seppo piristi / tuunasi
    https://photos.app.goo.gl/5jayZComGcGEZUEx5
     
    Muokattu: 14.10.2024 klo 12:22
    esmi ja TopyCa tykkäävät tästä.
  2. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  3. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Tänään saisi tällaisen https://www.nettiauto.com/mg/mg4/14474053
    Voishan tuota rälläköidä:D Eli kyseessä ns.keskihintainen?
     
  4. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

  5. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Muokattu: 14.10.2024 klo 16:08
    TopyCa, pe-le, Esaa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Nuo isot jutut olivat parhaita! Moni ei ostanut, tai edes ottanut, niitä vak yhtiön laanilta.

    Katkaisin muutamia samaan tapaan. Lattian katkaisin vinosti - kulmasta kulmaan. Vahvempi niin.
     
  7. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Nyt on komeata ajan kuvaa:) Hienoa nähdä kuvia näistä vanhoista kunnon kolarikorjauksista, jotenkin mielikuva ettei näitä hirveästi tekijät kuvailla halunnut;) Tänä päivänä vastaavat korjaukset taitavat hoitua tuolla baltian ja Puolan suunnalla:)
     
  8. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Ei nykypäivänä noin isoja hommia voi tehdä , eikä kannata. Joku nurkan vaihto tai aisan pitää jo esittää valvojalle, Lähinnä pultti liitoksia ja niistä mitä saa vaihdettua . Lokasuojan ,puskurin, valojen ja tietty alustan osien vaihdolla pitää selvitä, osia on hyvin saatavana jos osaa etsiä.
     
  9. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Isot kolarikorjaukset tosiaan varmasti loppuneet, monestakin syystä. Vuosikymmeniä ulkosalla seisseitä raatoja sensijaan korjataan ihailtavalla innolla ja taidolla. "Jos vain tyyppikilpi on tallella."
     
  10. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    80-luvulla vielä tuli nähtyä näitä kolmen auton palapelejä työn alla:) Ja niissä ei välttämättä aina ollut edes kolarikorjauskaan perimmäinen motiivi:)
     
  11. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Juu, Se pala jossa oli runko nro oli tärkein... se piti osata liimata oikeaan paikkaan.

    Pyhimyksissä ja Amazoneissa Volvo tehdas auttoi kivasti;

    Numero oli eniten ruostuvassa/syöpyvässä paikassa. Akun vieressä ;-)

    Kun tuli lipat ja korin vaihto samalla vaihtoi akkutelineen...
    Ja ralli jatkui samalla autolla.
     

Kerro tästä muillekin!