318LA kaipais manuaalia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja AteV8, 30.10.2011.

  1. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Kun nyt vihdoin menneenä kesänä sain Dartin 904:n toimimaan, niin eiköstä vaan ole jo aika hankkia manuaali? :)

    3-lovinen ei tule kuuloonkaan, ja totket oma 4-lovinenkin arveluttaa, vaik en sellasta ole koskaan kokeillutkaan.

    Tarttis saada laatikko jossa on siis vähintään 4 vaihdetta, vaihtojen pitäis onnistua kevyesti ja nopeasti. Laatikko ei tietenkään sais maksaa maltaita, mm. sillä tekosyyllä että ei sitten itketä kun rattaat pyörii radalla. :)

    Jaa niin, kytkin ja vauhtipyörä... Mistähän niitä alkais edes metsästämään? :eek:

    Löytyiskö esim jostain Toyota Suprasta sopiva laatikko? Kytkinkoppahan tietty täytyis tehdä, ja kardaanin sisäänmenoa muokkailla, mutta eiköhän nuo hommat onnistu kun on tullut noissa metallifirmoissa muutenkin pyörittyä.

    Ehdotuksia ja kokemuksia otetaan vastaan. :)
     
  2. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Tuolla nimimerkillä black label on käsittääkseni ihan hyvin kokemusta tosta A833 lootasta sekä kytkimistä siihen. Itelleni on sellanen kuva jäänyt että olis ihan hyvä loota.
     
  3. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Mahtaako tuolla a833:lla onnistua vaihteen vaihto kuinka nopeasti? (Tai no kuskistahan se taitaa enempi olla kiinni :) )
    Millaset on vaihdevälitykset vakiona? Numerot ei sano mulle mittään ku ei ole oikein vertailukohdetta. Dyno lappuja ei ole vielä esittää kun kone ei ole vielä lopullisessa kokoonpanossaan, mutta mietin vaan että kuinkahan herkästi karkais kierrokset vääntöalueen ulkopuolelle ihan kevyesti kutitellussa 318:ssa?
    Sillä juuri mietin Toyotan laatikkoa, kun vois olettaa että joku 3.0litrasen japsimotin jatkeena olis tiheä välitteinen laatikko...
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tuu kokeileen 318+833 yhistelmää, itte ainakin tykkään :)
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Itse tuollaiselle A833 lootalle selkäsaunaa antanut 8 vuotta, ei se ainakaan antautunut mitenkään B-bodyssa ja 340/318:sen perässä.
    Aika raskas se on käyttää, mutta on noissa Hurstin shiftereissä myös kepillä pituutta... Kyllä se melko nopeasti vaihtaa vaihdetta.

    Pötkölläkin on joku manuaali? Oisko ollu Tremec?


    Ps. Kyllä se manuaalin pitää olla, saa päättää stallin joka tilanteeseen sopivaksi :wink:
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

  7. AteV8

    AteV8 Gearhead

    (Taitaa jo olla vähän OT koko viesti, mutta menkööt...)

    Nuo puhhuu väärää kieltä. Jotain hitleriä?

    Kieltämättä tuo a833 alkoi houkuttelemaan. Jäispähän enempi aikaa hifistellä olennaisempien asioiden kanssa jos loota kävis paikalleen ihan "heittämällä".

    Taitaapa MJF asustella liian kaukana... Ei oo hitsastajalla varaa ajella Aspenilla sinne asti kokeilemaan vaihteita, ku kalja on nykyään niin kallista. :lol:

    Mut mites Mikkis..? Oisko mahd. törmäillä joskus vaihtelun merkeissä? Ei kyl mitään hajua missä on tämä boozehill, mutta kuulostaa lupaavalta. :D

    PS: Stalli ois kiva päättää ite, tilanteen mukaan, etenkin kun on tarkotus 5kk kuluttua kokeilla Joutsassa että mikä osa ensinnä tulee kuorien läpi, ja pysyykö se a-keho lapasissa. :) Tossa ois jossain romukasassa sellanen nokkakin oottelemassa, että ei enää vakio turbaanilla lähtis liikkeelle... :)
     
  8. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Manuaali ois kyllä jees... mitä mahtaa maksaa tremec tms. "nykyaikainen" loota? Ei tarvi kestää mitään 1000hv tehoja, jos vaikka 400 kaakkia olis joskus pellin alla...
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Pari kolme tonnia taitaa Tremecit maksaa.

    BoozeHill... Täällähän tää :wink:
    Tosin Plymarissa tällä hetkellä 440 keulalla... Eikä ajokuntoa ihan hetkeen.

    Blacklabel:n dussessa vastaava tekniikka.
     
  10. Bowhill

    Bowhill 3rd gear

  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Valdolla olen tuupannut 318+A-833 yhdistelmällä. Ihan hyvin pelittänyt. Hidas ehkä jos verrataan nykylootiin, mutta kyllä se Hurstin Veikon shifterillä on ihan kiva ajella. Joku saattaisi jopa sanoa "äijä" lootaksi.
     
  12. iikka-

    iikka- 3rd gear

  13. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Oho. Pappa antaa hemille kenkää. :eek:

    Kaverilla ois Hiacen laatikko ihan ylimääräsenä... Kestäisköhän raskasta kaasujalkaa ja kasin vääntöä? Toyota mies epäili että olis sama laatikko kun vapari Suprassa, mutta ainoastaan vaan lyhemmällä hännällä. Uskoiskohan?
     
  14. Bowhill

    Bowhill 3rd gear

    Samaa sukua se on kuin tosiaan 80-luvun vapari Supran W-58. Aussit on noita (W-58 ) laittanut kasien perään ja sieltä saa kytkinkoppiakin eri koneisiin:

    http://www.dellowconversions.com.au/ima ... motive.pdf

    Supran välitykset on paremmat ja keppi suoraan lootaan toisin kuin Hiacessa :) Mutta siltikin lähtisin sille turbon R-154 linjalle, moparin la-koneisiinkin löytyy valmis koppa tosiaan 94-98 Dakotasta...
     
  15. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Hmm....

    R-154: alk. 990€
    veronpalautus: 800€
    ulosotto: 500€
    Yht: -690€ :rotfl:

    Hiacen laatikko 0€

    Mitenkä minusta nyt tuntuu että noissa aussien kytkinkopissakin on kytkimen "haarukka" väärällä puolella... Vaan nestekäyttöinenhän se olis rakennettava.
     
  16. Rokenrolli

    Rokenrolli 1st gear

    mullois joku nelipykäinen siitä mun traildusterista, 318:sen jatkeena, on varmaan aika hd, ku auto painaa melki kolme tonnii, ja neliveto jatkuvana. Pykälät menee hianosti päälle ja niin nopeesti ku vaan kerkiää keppiä vatkaan, se on vakiona noissa aika lipputanko. En löytäny mtn numeroita lootasta, mut luulisin moparia olevan, eli hinnasta ei viä tiatoo...
     
  17. pjtk

    pjtk Gearhead

  18. JariV

    JariV 2nd gear

    Multa saattas jäädä joutilaaks jonkun ajan päästä täydellinen 833 kytkimeen ja kaikkineen. Bolt on pikkulohkon perään. Privaa jos kiinnostaa.
     

Kerro tästä muillekin!