4.3 v6 vortec kansien pakosarja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 20.10.2018.

  1. Roc

    Roc Gearhead

    Kuka kokeilis noita Astroon?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikös ookkin ihan ok?
     
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ei mudracerilla dynoa ole?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On pers:poff: .
     
    Jussi289, caprice305 ja Karpov tykkäävät tästä.
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Luulen että ei sovi kun kuskin puoleinen käy aika sivulla.
    Toi tärähtäny kuva kertoo tarpeeksi vissiin.
    [​IMG]
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Näinköhän käy fleetsideen?
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pakko on käydä. Ainakin silmällä tehty mallaus näytti hyvältä...
     
    caprice305 tykkää tästä.
  8. Roc

    Roc Gearhead

    No juu, taitais mennä vähän liian leikkelyks.
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mikäs toi kollektorin laippamalli oli nimeltään? Jos nyt noi sopii fleetsideen, ni menee tilaukseen niin samalla pitää tilata laippaa ja cattia ym...
     
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Eli ball and socket. Onko se oikeasti 2" lähdöllä, eikä 2,5"
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    49-50mm reiän halkasija ja laipan juuresta (mistä alkaa kolmiolaipps) 70mm. Just mittasin rullamitalla ennenkun lähin ajelemaan.
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Näinpä. En löydä 2" lähtöä.... no etsinnät jatkuu ku kerkee.....
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Muokattu: 17.11.2018
  14. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kuinkas siinä on Holleyn tbi-ruutta päällä, eikös siihen pitäs tulla erilliset suuttimet vai tavotteletko lisää virtausta tuolla ?
    Riittänee ainakin viilatulle kutoselle kun vastaa 454 tbi:ta (sitäkin parempi muotoilu) ja sitten vielä tuo suutin runko lähtee tieltä pois... :odcool:
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Heitin ton tohon päälle vaan kuvan ajaksi.
    Saas nähdä tuleeko potkua lisää kun meinaan vakio nokan laittaa. Silloin kun noi kannet oli veneessä kiinni niin paatti kulki pari solmua kovemmin mitä 225 mainoskaakkisella 305 pannulla. Pistin sen silloin enemmän painon vähentymisen piikkiin kuin tehon lisäyksen.
     
  18. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Älä laita vakionokkaa, vaan joku 0.050" 224/220, semmosella säilyy alaväännöt, mutta tulee vähän lisää tehoa, ajettavuus, alipaineet ja kaikki säilyy normaalina.

    Mun mielestä avattua moottoria ei kannata kasata ellei ole puristuksia nostettu tai nokkaa vaihdettu kireämpään, käytä hiotuksessa vakionokka, jos nostoa saa millinkin lisää niin ajoituksetkin kasvaa, eikä maksa paljon mitään, satasella saa. Voin laittaa yksityisviestillä hiojan numeron.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ole enää "vakio" puristuksia ja 1.6 vipattimetkin löytyy. Eikä tarkoitus ole varsinaisesti virittää vaan tehdä oikeasti toimiva viinapannu. Puristukset tulee olemaan päälle 10:1 .
    Joku on virittäny tota "pikkuveljeä" .
     
    Muokattu: 19.11.2018
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mittasin noitten vanhojen kansien palotilan, 62cc. Kun dekistä höylätään sen verran että männät möllöttää 0.20mm dekin yläpuolella niin ruttusuhteeksi tulee ~10.5:1 . Orkkis on jotain 8:1 huituvilla todnäk.
    Onkon täällä tuohenvääntäjiä tohon 6-pistemuutokseen?? Saa ilmoittautua.

    Näissä vanhoissa kansissa kanavat on yhtenäisiä koko matkan ja pitää hitsuuttaa tohon orkkisimariin seinämä jotta joka pytyllä on oma kanavansa.
     

Kerro tästä muillekin!