454 750db aina vaan laihalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Skigu, 22.8.2018.

  1. Skigu

    Skigu 2nd gear

  2. xarper

    xarper Gearhead

  3. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Se 8.5 olis just passeli noilla alipaineilla,pitäis auttaa tohon miettimiseen.
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  4. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Tämän mukaan olen kanssa elänyt.
     
  5. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Tuli eilinen päivä/ilta vaihdeltua ja muokkailtua kiihdytyspumpun nokkia. Vedot parani jonkun verran kyllä. Nyt kun ajaa n 50-60 km/h ja poljin äkisti pohjaan, afr heilahtaa edelleen sinne 14.5, mutta asfalttiin jää myös 2x295 raitaa. Kaasariin jäi paikkalle ensiöön sininen nokka ja 37 nozzle, toisio vihreä nokka ja 35 nozzle. Noilla meinaa mennä normi polkimen liikkeillä vähän paksulle. Varmaan tilailen ensi viikolla 50cc pumpun, laitan sen toisioon mukana tulevalla nokalla ja 45 nozzle, ensiöön ehkä vihreä nokka ja 35 nozzle.
     
    401 ja xarper tykkäävät tästä.
  6. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Tänään laitoin 8.5 powervalven ja se pelkästään auttoi vähän. Sitten yritin saada paremmaksi tota paikaltaan lähtemistä. Vaihdoin pinkit nokat sinisiin ja aluksi 1 asentoon mutta sillä pumpun liikerata jäi aika pieneksi. Siniset nokat 2 asentoon ja eteen sekä taakse 35 squirterit. Nyt lähtee paikaltaan jo kohtalaisen hyvin empimättä mutta pintakaasu ajelulla menee ehkä turhan rikkaalle välillä. Kyllä tässä joutuu lähtemään seosmittari kaupoille. Täyskaasu veto alkaa olla kohallaan 70/81 suuttimilla. Piti kokeilla tohon ensiöpuolelle vielä vaikka 31 ruiskuttajaa, mutta alko tottakai satamaan.
    Jännä että toi Nokkien vaihto pinkeistä sinisiin vaikutti noin paljon vaikka monesti tuo pinkki nokka tuntuu olevan porukalla käytössä.
     
  7. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Osat vaihtuu, mutta ongelma pysyy samana.. Tuli vaihdettua 50cc pumppu toisioon, ruskea nokka ja 45 nozzle, ensiöön vihreä nokka ja 37. Stumppaa edelleen nopeeta polkastessa vaudista, piirtää kyllä kun pitää polkimen pohjassa ja paremmin kuin viime kombolla. Kyllä se myös täyskaasulla tahtoo olla läpi alueen laihalla afr n13. 2-13.4. onko tämä kaasari vaan liian pieni?
     
  8. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Onko Max tää sun kaasari se musta 750 holley? Täytyy nyt viä esittää tyhmänä tarkentava kysymys, sanoit et kestää polkasta pohjaan mustä vauhdista tahansa. Alkaako siis sun Fleetside piirtään välittömästi ilman viivettä yli 50 km/h nopeuksissa?
    Tuo mun auto alkaa kyllä pirtään pienellä viiveellä, mutta kun pitää polkimen pohjassa ja vauhti ja kiekat lisääntyy niin sitten menee ihan ok.
     
  9. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Mulla on nyt ensiö ja toisiopuolella 50cc pumput ruskealla nokalla. Squirterit muistaakseni 45 ja sillä ontolla kiinnitysruuvilla.. Kaasari on 850 dp.. Tämä kombo tuntuu toimivan parhaiten, mikä sinänsä tuntuu oudolta kun lukee muiden kokemuksia, aika paljon pensaa menee pohjaan polkaistessa. Voi ehkä johtua siitä kun kaasari on melko iso eli menee myös paljon ilmaakin.. Kone on kuitenkin melko matalaviritteinenkin... 77 truck 454 tehtaan 781 ovalport kansilla, air gap imari, crane powermax hydylaaahuri 525 ja 529 nostoilla, comp rullavipat, msd 6al hei jakajalla, hooker headersit ja flowmaster putkisto..
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Se musta Holley on 950XP E85 kaasari.Nythän mulla on käytössä tämä 750DP pensa versio.joka eroaa sun mallista siten että body on jo valmiiksi valettu ilman ryyppytorneja,ja muotoilu ei ole niin krouvia.
    Kävi kyllä mielessä,että kuinkahan tuo toimis sun motin päällä.Tilannetta myös helpottaa mulla se että stall speed on limpussa 3500 rpm.
    Eli kun läpät levällään,niin motti myös heti toiminta-alueellaan.

    edit.Menen tänään rassaamaan pikkiksen rähjää,niin nappaan kaasarista kuvan ja linkkaan sen tänne.
     
    Muokattu: 30.8.2018
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Mitäpä jos laittaisit sen 50cc pumpun kuitenkin ensiöpuolelle, ja pääsuuttimia vähän isommiksi ainakin toisiopuolelle.
    Kaasarin "pienuus" tuskin on varsinainen ongelma.
     
    pecu_83 ja Impala76 tykkäävät tästä.
  12. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]

    Skigu,tämä on se 750DP holley jota käytän.
     
    Muokattu: 30.8.2018
  13. north

    north Gearhead

    Mä oon ruokkinu totta vanhusta tän kesän tämmösellä.
    [​IMG]
     
    Diktaattori tykkää tästä.
  14. Skigu

    Skigu 2nd gear

    No niin, nyt on 50cc pumppu ensiöpuolella 45 nozzle, ruskea nokka, 10.5 power valve ja 75(vakiot 73) suuttimet. Toisio: 37 nozzle, sininen nokka (reikä 2) ja 86 suuttimet(vakiot 80).

    Nyt alkaa vastaamaan hienosti polkimen liikkeisiin ja vetää voimakkaasti. Enään stumppausta ei kuule eikä tunne ja perse irtoo nyt nätisti yli 60km/h vauhdista. Ainut miinus on vaan cruise-seosten paksuus, tähän täytyy viä jaksaa perehtyä. Täyskaasullakin seokset pysy n.12.5.

    Millain nää holleyt "kaikilla" muilla toimii suoraan laatikosta;). Kohtuu paljon tähänkin joutui vaihtaan, että sai kohtuu hyväks. En väitä etteikö olisi voinut ajaa suraan out of the box, mutta ero on iso muutosten jälkeen. Tää krassaus vois hetkeks riittä

    Kiitokset kaikille auttaneille.
     
  15. LPV

    LPV 3rd gear

    Me muut tyydytään vaan ajamaan niillä sellaisina kuin ne sattuu olemaan.
    Mäkin huitasin 600cfm Edelin 305SBC:n päältä Ponu 400:n päälle lähes säätämättä...
    Toimii normaali ajossa, ei kyllä siedä monottaa erityisemmin. Paukkuu.
    Fitekki-ruisku siihen on tulossa, kunhan saadaan asennettua. Kamat on ollu vuoden tallissa odottamassa, kun ei ehditty keväällä. Piti tehdä vuonna 2000 aloitettu 50-lukuisen puupaatin remontti valmiiksi. Vene on vesillä ja Ponu on ajossa.
     
  16. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Saman tosiaan itsekin huomasin, 50cc pumppu ensiöpuolella on must juttu jos throttleresponsen haluaa hyväksi...
     
  17. max

    max Double Gearhead

    Tämä kun pantiin dynossa 454:sen päälle suoraan laatikosta,niin motti oli niin paksulla,että tuskin pysyi käynnissä.
    Eli Santalan sanoin,oli "kännissä"!!
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ensiöpuolen pääsuuttimet olis varmaan kannattanu pitää pienempänä.
     
  19. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Nyt kun se oli täyskaasullakin hyvä läpi alueen, jos pienennän nuo 75 suuttimet takaisin 73, kannattaako/voiko toisioon laittaa pari pykälää isommat? Sitten ollaan toisioissa jo 88:ssa ja vakio on 80. Holleyhän sanoo, ettei pitäs tarvii+- neljää enempää mulkata. Mutta, jos niin toimii...
     
  20. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Kai toi on sit vaan enemmän race, tai mulla on joku persiillään.
    Löysitkö tai muistitko yhtään mitkä suuttimet sulla on? Ihan mielenkiinnosta vaan..
     
    wiwwe tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!