Alastaron kiihdytysrata uhan alla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja triniemi, 15.12.2017.

  1. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Googlettakaa paikka nimeltä Hauho, siinä olisi hyvä paikka, koska se on Suomen kartalla väestöllinen keskipiste tällöin jos haetaan yleisöä niin olisi kaikille lähellä. (Sori Lapista pitkä matka, mutta laskennallisesti siltikin tuo Hauho se oikea paikka.
     
  2. qwerty123

    qwerty123 Gearhead

    No tässä tapauksessa ne on MÄÄRÄTTY öljynerotuksen jälkeen johdettavaksi muualle (jos räkreisinkiä meinaa jatkaa)
     
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei ratkaise. Ihan siitä syystä että hesalaiset ovat juntteja, eikä ne tunnetusti kykene mihinkään.
    Kannattaa kysellä helsinkiläisiltä tai stadilaisilta.
     
    MadMike, Yarza, Pate-68 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Kyllä on erikoinen toi riski pohjavesille. Eli kun alkaa sataa niin liimatynnyrit hajoavat, jokaisessa autossa alkaa öljy- ja polttoainevuoto, joka ei jää auton alla olevaan suojamattoon.

    Pahin oikeasti tapahtuva voi olla se, että kahdesta radalla olevasta autosta öljyt ja polttoaineet radalle ja samalla alkaa kaatosade.

    Sateella ei ajeta eikä mun ymmärtääkseni levitetä liimaa radalle? Ei kai kuivuneesta liimasta juurikaan mitään liukene?

    Mutkarataa ajetaan myös sateella ja ajoneuvoja samaan aikaan enemmän radalla, kyllä kai siellä on oikeasti isommat riskit pohjavedelle?
     
    three hundred, kojootti, Mikkis ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Vastaa joskus jotain rakentavaa?
     
  6. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Sen nyt kaikki varmasti osaa tunnustaa että kun sopivasti sataa vettä se imeytyy lopulta maastoon, koostumus sitten vaikuttaa millä syvyydellä ja kuinka nopeasti se sen tekee. Tuolla Pöyröön raportilla jos ratsastetaan, voitais lopettaa: lentokenttätoiminta, maatalous, öljynjalostus, taimitarhaus, Munakunta, asfalttifirmat jne jne. Kyllä tämä antaa kieltämättä kuvan että omistajaa ei kiinnosta drag race vaan mutkiin vetely; sinällään joo, onhan se varmasti "yleisempää" kilpailua kun suoraan ajo mutta aika puolueelliselta se siltikin tuntuu.. ja onko mahdollista että tää Tupala haluais myöhemmin integroida sen piiitkän suoran osaksi mutkarataa? Se ei kai sillon oo enää sillä danger zonella kun päällä vetelee kaikenlaiset amisvehkeet ja drifting ja viritetyt vehjakkeet :p

    Kuinkas tuolla drag racella on sponsseja noin yleensä? Ne kun ei ehkä suoraan juurikaan vetoa suureen yleisöön niinkun Mika Salon vehkeiden vertailu ja pärställä mainostaminen. Sponsoreitahan kisoissa pitäis oleman aina? Vai? Onko ne sitten kisojen maksajina vaiko voittojen keruuna.
     
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Yritin ottaa Josulta mallia, mut seuraan ilmeisesti vääriä jumalia.
     
  8. josu

    josu Gearhead

    Jos stadilaiset on tyhmiä niin vika löytyy helposti savolaisista;)
     
    Pate-68 tykkää tästä.
  9. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Ei kai tässä olla haukkumassa ihmisiä vaan keksimässä ratkaisua että laji saisi jatkua entisellään?
     
    qwerty123 ja Cumminski tykkäävät tästä.
  10. rb

    rb Double Gearhead

    Hesalaiset = Savolaiset = junan tuomat

    Stadilaiset, Helsinkiläiset = alkuasukkaita....
     
    rane58, MadMike, Pate-68 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. josu

    josu Gearhead

    Ei herneitä nenään.entisellään se ei tule jatkumaan kun alastaro menee nutulleen drag racen osalta. Uudistusta kaivataan muualle ja motoparkkiin
     
  12. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Aivan. Jotain ratkaisuja siis että myös nitro palaa jatkossakin jossain päin härmää.

    Itse olen valmis myös jatkossakin ajamaan pidemmällekin ruuhkasuomesta katsomaan kisoja jos homma toimii järjestäjän taholta.
     
  13. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

     
  14. Weijari

    Weijari Gearhead

    Kyllähän tuo sade /pohjavesiongelma olisi ratkaistavissa ja hommassa voisi seurata useampaa eri vaihtoehtoa alkaen haitallisten aineiden korvaamisesta, lähtötietojen täsmentämisestä mittauksella ja pahimman kuormitusalueen erilaisesta ratkaisusta etc.. Nythän tuolla on käytetty arvioita ja lähdetty ns. pahimmasta tapauksesta. Tilaus tällaiseen vaan pitäisi tulla joltain viralliselta taholta, joka hommasta haluaa maksaa ja ongelman ratkaista. Overdriven nettikeskustelulla ja spekulaatiolla ei päästä mihinkään.

    Avaruustiedettähän tämä ei ole. Pohtijoille ja spekulointiin:
    10 min mitoitussateella laskennallinen vesimäärä radalle ( 1000x10m, Lähtöalue, rata ja jarrutusalue ) on 90m3. Verrokkina loka-auto vetää n 12m3. Tästä on helppo päätellä, että jotain kohtuullistamista siihen tilanteeseen että kaikki vesi pitäisi saada käsiteltyä, on etsittävä tavalla tai toisella.
     
  15. Kalkkuna

    Kalkkuna Gearhead

    Mikähän on tilanne Botniaringin suhteen? Eikös sinne pitänyt tulla kiihdytysrata?! Mitähän vaatis Kymiringillä kiihdyttely kunhan se joskus hamassa tulevaisuudessa valmistuu? Eiks se pääsuora sopis hommaan mut saisko sitä liimata ja kumittaa kuitenkaan?!
     
  16. three hundred

    three hundred Gearhead

    Öljynerotuskaivo.. Ei niitä kaikkia sadevesiä oo järkevä ohjata muualle...
     
  17. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ihan helposti, Tupala tilaa Pöyryltä selvityksen. Tottakai Pöyry konsulttifirmana tekee sellaisen selvityksen kuin maksaja haluaa, muutenhan voi käydä niin ettei asiakas tilaa sieltä jatkossa enää mitään. Ei Pöyry ole selvityksistään tilivelvollinen kenellekkään muulle kuin Tuplalle.
     
  18. GS

    GS Gearhead

    Oikeasti ?
    Eli kun mm.AVI perustaa ympäristölupien päätökset Pöyryn raportteihin, vaikka ne ovat sellaisia kun tilaaja on halunnut? Näinkö tämä oikeasti toimiikin? :rolleyes:
     
    MadMike tykkää tästä.
  19. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    No joulupukinko luulet noi määrät voiteluaineista raporttiin antaneen! Kyllä ne Tupalalta on sinne raportin tekijälle mennyt eli just niinkun tilaaja on ne ilmoittanut.
     
    MadMike, BUICK:it, kojootti ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    Kun en tiedä että mitä ensi kesän kisojen jälkeen tapahtuu, niin äänestän jaloillani ja menen Alastaroon katsomaan nitroautojen mahdollisesti ”jäähyväis”kisaa! Siten yritän rivijäsenenä kannustaa Fhra:ta.
     
    rane58, north, cutlass cruiser ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!