C4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Galaxie500, 15.4.2004.

  1. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Sattuuko kukaan muistamaan miten toi fordin c4 automaatin alipaine puoli pitäis säätää, elikkäs siis se klunssi mikä on siellä askin takaosassa. Sinnehän kuitenkin tulee alipaine imusarjalta ja kun nokkaa yms. tullut vaihdeltua niin laatikkokin alkoi vaihtaa huomattavasti erilailla, eli jotain säätöä tarttis.
     
  2. Sumu

    Sumu Gearhead

    Sen sisällä on ruuvi jota ruuvaamalla saa säädettyä. Eli letku irti ja kyttäät sisälle.
     
  3. slitre

    slitre 1st gear

    juu se alipaine jutun säätö...vacuum unit...
    alita varovasti sen säädön kanssa, kirja sanoo että One complete turn (360astetta)
    muuttaa painetta 2-3psi. Ruuvia pitäis kääntää clockwise suuntaan. Englanniks:
    To increase control pressure,turn the adjusting screw in clockwise. To reduce control pressure, back the adjusting screw out
    by turning in counterclockwise. Taiteen sääntöjen mukaan siihen kai pitäisi laittaa alipainemittari kiinni ja sen mukaan säätää se!!! Mutta kokemuksesta voin sanoa että sitä saa jonkun aikaa ruuvailla ennenkuin lodju alkaa pelittää mieleisellä tavalla.
    Lycka till!
     
  4. Mercury

    Mercury Gearhead

    Vaikuttaako tuo alipainemodulaattorin säätäminen pelkästään vaihtoajankohtaan vai voiko sillä vaikuttaa myös siihen että kuinka se loota vaihtaa?(Eli mulla nykäsee aikalailla kun vaihtaa,muuten pystyy kaasulla kontrolloimaan vaihtoa)
     

Kerro tästä muillekin!