Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. jake81

    jake81 Gearhead

    Pitäiskö turbiinilukon kytkeytyä D:llä 4l80 laatikossa?
     
  2. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Pitäisi.
     
  3. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Joo. On tuo kyllä epäselvästi kirjotettu...

    Tarvittavan virran määrä kasvaa.. Ohmin laistahan tuo suoraan tulee...
     
  4. jake81

    jake81 Gearhead

    Jassoo, sit varmaan tars löytää vika et miks ei kytkeydy... OD:llä kytkeytyy ihan normaalisti.
     
  5. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Eli tarkoititko aiemmin, että pitäskö lukon kytkeytyä kolmosella?
    En tiedä vanhemmista, mutta Yukonissani lukottaa kolmosella ja nelosella.
     
  6. 300

    300 2nd gear

    Mitkä polttimot käy -87 C20 mittaristoon, ehkä 1 tai 2 palaa :)
     
  7. jake81

    jake81 Gearhead

    Sitä nimenomaan. sillä mietin että vanha 700:nen aski kans lukotti kolmosella ja nelosella. Missähän vika vois olla, joku solenoidi??
     
  8. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Saakos kotikonstein huijattua tietokonetta olettamaan että ahtopaineet on ok. Alipaine pumppu nakattu lepikkoon ku hajos. Turbomaster ja orkkis ilmansuodattimen paikalla merkkikohtainen k&n vaapaavirtaus suodin. Ahdot parhaillaan max 1bar. Mutta alemmillakin ahdoilla rupee pätkimään syöttöä.
    Yks heppu kertoi et anturin johonkin johtoon tietty vastus. Ei vaan muistanut vastuksenkokoa ja mikä johto tarkalleen.

    Auto -96 6.5td
     
  9. kojo

    kojo Gearhead

    Mites jos pudottaisit niitä ahtoja lähemmäs sitä mitä se vakiosoftalla pyörivä tietokone haluaa?
     
  10. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    0.6-0.7 ahtopaineilla pääasiassa ajellut. onhan toi 1bar liikaa vanhalle koneelle. mut alemmillakin paineilla pätkii jos pitempään vedättää.
    Paljos se on vakiopaineet?
     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    Siinähän ne taitaa olla maximissaan 0,7:n nurkissa, mutta se mitä tietokone tahtoo on sidottu kierroslukuun ja syötetyn sopan määrään niin helposti se 07:kin on liikaa jossain kohtaa.
    Parhaitenhan tosta selviää lastutuksella, paremmat ennakkokartat niin sietää paremmin ahtoja ja noi ahtojen rajat vähän eri tavalla...
     
  12. tst

    tst Gearhead

    Tuolla jotain juttua, ilmeisesti lämpötiloistakin kiinni lukon toiminta.
    http://www.msgpio.com/manuals/mshift/4L80E/4L80e.html
     
  13. jake81

    jake81 Gearhead

    Täytyypä tutkia. Onko ohjaustehostimen jäähdyttimen putket yhtä puuta sen itse jäähdyttimen kanssa? Omassa se simpukalta jäähdyttimelle menevä putki on ns. kootut teokset ba yllättäen vuotaa.
     
  14. tst

    tst Gearhead

    Kyllä siellä liittimet on, samantyyppiset kuin jarruputkissa yleensä.Alumiiniin prässätyt aina vuotavat rimpulat, olisko ollu joku 3/4 unf kierteellä, juuri nyt en muista kun aikoinaan tekivät kunnon letkut hydraulipuljussa, niille vaan ei saanut puhua jarruista eikä ohjauksesta yhtään mitään :rotfl:
     
  15. jake81

    jake81 Gearhead

    Roger that. Autohan on tosiaan -94 subbe. Täytyy purkaa vanhat malliks ja teettää kunnon letkut.
     
  16. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Kojo Paljonkos kustantaisi -94 Subun lastutus?
     
  17. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Ok. kiitos tiedosta. Täytynyy ruuvata lisää pienemmälle ahtoja ja jossain vaiheessa sit lastutus.
     
  18. jake81

    jake81 Gearhead

    Joo-o, eipä aukea mulle noi systeemit. Tossahan on muuten sellainen hommeli että ulostulo akselin nopeusanturilta oli johto poikki (toinen niistä kahdesta mitkä menee samaan liittimen napaan) kun auto mulle tuli, se kytkettiin uudestaan niin löi turbiini lukon kiinni heti kun piti kolmoselle vaihtaa, joten johto uudestaan poikki ja ajattelin ettei kuulukkaan olla kiinni. Sitten oli välissä vähän laatikko jumppaa ja nyt kun auto taas muuten toimii niin aloin tätä asiaa pohtimaan.
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    350€ (sis alv)
     
  20. rodhot

    rodhot Gearhead

    -88 silverado 6.2d koneen sähköinen siirtopumppu kärsii ajoittain startatessa virranpuuttesta.
    Tuleeko virta suoraan virtalukolta vai onko välissä relettä yms.?
     

Kerro tästä muillekin!