Continental/Lincoln 368

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mercakungen, 14.6.2006.

  1. mercakungen

    mercakungen Gearhead

    Onko tiedossa hyviä linkkejä, joista saisi oikeaa tietoa ko. moottorista kuten säätöarvoja, kiristysmomentteja jne.

    Mikä mahtaa olla lohkon oikea väri? Lohko on nyt sininen. Sen alla on punainen ja musta. Netistä löytämissäni kuvissa lohkon värejä on ollut kulta, musta ja sininen. Kaikki kuvat ovat ollet "entisöidyistä" yksilöistä.

    Matti Äyräväinen
     
  2. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Niin ja itseasiassa vihreä on paljon käytetty lohkoväri ja kulta venakoppien sekä ilmanputsarin väri.
     
  3. mercakungen

    mercakungen Gearhead

    Omassani ilmanputsari on kromattu ja filtteri on paperi-mallia. -56:ssa ilmanputsari on öljytäytteinen ja musta. Venakopat ovat alumiinia ja pintakäsittelemättömät. Kullanvärisiä lohkoja olen nähnyt vain -56:sia esittävissä kuvissa. Mustia sekä sinisiä -57:ssa.

    Matti Äyräväinen
     
  4. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Tästä oli keskustelua varmaan tuolla mallikohtaisissa jutuissa ja siellä todettiin ainakin 57:sta että noi värit mitä laitoin on ollut käytössä. Täytyy koittaa jos löytäis sen keskustelun....
     
  5. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

  6. mercakungen

    mercakungen Gearhead

    Juuri tuota keskustelua etsinkin, kiitos. Täytyy rapsutella koneeni pintaa ja tutkia onko mustan alla muuta väriä. Taulukossa olevat tiedot vaikuttavat hieman ylimalkaisilta. Vuonna 56 ja 57 ei ole ollut Lincoln Continentaleja, Ford Lincolneja tai Continental Fordeja :wink: .
    Olen löytänyt kuvia "miljoonalla" entisöidyistä -56:sista, joissa lohko on kullanvärinen. No, voihan niissä olla väärä väri.

    Matti Äyräväinen
     
  7. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Voi niissäkin olla virheitä ;) Jonkun käsityksen mukaan olisi käytetty eri värejä, mutta miksi? Yksi tehdas teki ko. autoja niin luulis että kaikki tekniikat sentään on saman värisiä... Itselläni on ´57 Premieressä Fordin 400 cleveland kone ja maalasin tummanvihreäksi + alumiini venakopat ja imusarja. Jossain vaiheessa kun kerkee tekemään niin krominen tarvikeputsari vaihtuu vielä peltiseen ja samalla vihreällä maalattuun mitä käytin koneessakin.
     
  8. mercakungen

    mercakungen Gearhead

    Jonkun käsityksen mukaan olisi käytetty eri värejä, mutta miksi? Yksi tehdas teki ko. autoja niin luulis että kaikki tekniikat sentään on saman värisiä...

    Raapaisin eilen oikean sylinterinkannen pois, koska kakkosen imuventtiili oli jumissa ja tönäri pois paikaltaan. Huuli pyöreänä sitten tuijottelin sylintereitä, jotka ovat std-koossa ja hoonausjälki näkyvissä. Venttiilin varsi ei ollut mutkalla, ainoastaan liimaantunut vanhentuneen bensan vaikutuksesta. Ohjurissa ja venttiilinvarressa ei ollut havaittavissa kulumaa. Lohkossa ja kannessa ei ollut kuin ohut sininen maali. Aiemmin mainitsemaani punaista ja mustaa oli ainoastaan jakopään kopassa.

    Auton mittarissa on alle 20000 mailia. Voisikohan... Tähän löytyy varmasti jokin järkevä selitys (vähän ajettu vaihtomoottori?). Autossa on mustat Kaliforniakilvet vuodelta -63, joissa viimeinen tarra -99. Sisustaa ei ole verhoiltu uudelleen ja kojelaudan pehmuste ei ole korppu. Onko lohkossa jossain stanssattua numeroa, joka liittäisi moottorin kyseiseen autoon? (tai mielellään osoittaisi sen olevan vaihdettu). Sisälläni herää pussihousu, auttakaa!

    Matti Äyräväinen
     
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    :rotfl: Tais löytyä aika hyvä yksilö!
     
  10. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Komeeta :)

    Harmi kun multa oli alkuperäinen kone ja laatikko kadonnut ennen suomeen laivausta....
     

Kerro tästä muillekin!