Dodge dakota 4x4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja tuurna, 27.12.2007.

  1. tuurna

    tuurna 1st gear

    Juu elikäs käyttöautoa volvon tilalle ettiskelen, nelivetosta. Tiisselit on pyöriny mielessä lähinnä toyotan lantikat. Silmiin on osunu muutama aika vakuuttava dodge dakota ja vieläpä läheltä. Mutta mikäs laite tää ees on? Olen koittanu ettiä tietoa, ei löyry. Eli kaikki laitteen tuntevat/omistajat jne. tieto hyvistä ja huonoista puolista enemmän kuin tervettullutta.
    Vara-osien saanti(kaiketi jamantilta ja us partsilta saapi) yleisimmät viat, onko sähköjen kanssa ongelmaa, moottori(3,9v6 ei mitään hajuu mistä peräisin liekö edes dodgen valmistamakaan) voimansiirto jne jne jne. Eli kannattaako laittaa rahaa totkeen vai ostanko jonkun ihan muun? En ole merkki fanaatikko joten kritiikkä tulemaan :odroll: :D Kiitos etukäteen
     
  2. MudMax

    MudMax Gearhead

    Miulla on ollut 2kpl nelivetoisia, ensimmäinen kuutosella, toinen kasilla.

    3.9 V6 on kahdella sylinterillä lyhennetty 5.2 V8.
    Voimansiirtokin on lujaa peruskamaa: 8.25 perä ja yleensä A500 automaatti, (5-vaihteisen manuaalin mallia en nyt muista), jakolaatikko tuttua NP-tavaraa, etuakselisto on sitten oma speciaaliviritys, mutta siihenkin löytyy osia.
    Osta pois, Lujatekoinen ja luotettava auto, ikinä en oo välille jäänyt 8)
    Sähkötkin toimii, joillakin on moottorin ohjausyksiköitäkin mennyt epäkuntoon, mutta japanialaisvalmisteinen laturi on yleensä ensimmäisenä uusittava komponentti.
     
  3. tuurna

    tuurna 1st gear

    hmm, oorait hyvä tietää. Sellasta vielä että kuinkas paljo tollasessa on maavaraa? ja mites on lukkojen laita? pelkästään takana lukko? juu hölmöjä kysymyksiä, mutta olen alkanut olemaan kyllästynyt parin euron hyviin käyttö autoihin mitä saa kaiken aikaa leipoo tallin uumenis et pääsis seuraavat 25km eteen päin.
     
  4. MudMax

    MudMax Gearhead

    Maavaraa on Tuulilasi 9/91 lehden mukaan etuakselin alla 18cm ja taka-akselin alla 20cm.
    Etupään maavaraa voi hieman nostaa tarvittaessa vääntösauvoja säätämällä.
    Etupäähän ei lukkoa ole ollut saatavilla, takanakin kitkalukko on lisävaruste, mutta Suomeen tilatuissa luultavasti kaikissa on lukko?
    Lukon varustekoodi on DSA, mutta sitä ei jostain syystä ole merkitty tyyppikilpeen, kaiken maailman helposti havaittavat sähköovilukot, -akkunat ja -peilit jne kilvestä kyllä löytyy.
    (Kilpi löytyy apukuskin penkin takaa lattiamattoon leikatun luukun alta.)
    Merkkiliikkeessä pystyvät valmistenumeron kahdeksalla viimeisellä merkillä katsomaan mitä varusteita autoon on laitettu tehtaalla.
     
  5. Neli-isi

    Neli-isi 1st gear

    Osta pois jos on hyvä yksilö.
    Itelläni oli uutena semmoinen ja erittäin tyytyväinen olin ne vuodet.
    Vankka tekniikka ja sinkityt pellit. Ja ne lukot oli ainakin miulla. Kulutus tosi pieni. Talviautona ihan uberhyvä.
    Ottaisin uudelleen jos olisi mahdollista. Saahan niitä kasikoneellakin :odroll:

    Vihje..elä aja Dakotalla nelikko päällä asfaltilla...syö rengasta tooosi pahasti.
     

Kerro tästä muillekin!