Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. mando

    mando 3rd gear

    Teboil fluid s löytyy myös atf+ luokitukset.
     
  2. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Ei olis uskonut tätä onnen päivää mut -96 ramiin käy -95 chevy suburbanin jarrulevy ja navan pinna pultit;) nyt on taas ram pyörillään jos menis vaikka koht leimalle koittaan :p
     
    Saetkae ja smgt tykkäävät tästä.
  3. smgt

    smgt 3rd gear

    "Voi tätä ilon ja onnen päivää..." :D
     
  4. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Onko -96 automaatti loota alkujaa tollain marjapuyron värinen? Vai jälkeen päin värjätty?
     
  5. smgt

    smgt 3rd gear

    Alkujaan ihan valupinnalla olleet mitä oon nähny.
    Joku jenkki pajan laatikko on violetti ainaki. Oliko ATS?
    Voihan se olla jonku kyläsepänki maalaama :D
     
  6. Yamato

    Yamato 1st gear

  7. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    No nyt on vajaan 200ml päästy ajaan ja meni vetarin ristikko aiku huonoks niin mistä suomest kannattaa tilailla näit osia. -96 malliltaan.

    Ohjauksessa välystä riittävästi niin kellään hyvää ehjää ohjaus simpukkaa tälläisee?

    Ajovalot on aivan käsittämättömän huono teeseite suomi asennus valot niin projekti valoja täytyis hommailla niin onko minkälaiset hyviä ja mistä?

    Autossa on vaihteistoon liitetty ats ohjaus purkki ja siitä on piuhoja irti eikä pelaan niin kellään mitään kytkentä kuvia jne havintoa kuinka toi pitäis kytkeä?
     
  8. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Jos pakko saada Suomesta niin US parts tai Koskinen.
    Rockautosta spicerin ristikot niin pitäs kestää ns. kauan.

    Borgesonin simpukka ja ohjausakseli esmes ebay tai Genos's Garage.
    Kannattaa tarkistaa myös track barin nivelien kunto sekä pallonivelien kunto.

    Valot esim. ebaystä:
    http://www.ebay.com/itm/Dodge-Ram-94-01-Smoke-Chrome-Projector-Halo-Headlight-Altezza-Tail-Signal-Light-/191515175571

    http://www.ebay.com/itm/94-01-RAM-1...light-Smoke-Led-Tail-Light-Lamp-/171542869604

    Olisiko tarkepaa speksiä ats purkista? Malli? Mitä sen pitäs tehdä?
     
  9. smgt

    smgt 3rd gear

    Kanssa autoiliat kiittää ku pitkät päällä veivaa kokoajan :D

    Jos tapsa rahat riittää niin tilaa tommonen borgessoni. Monesti näissä alkuperäset on väljiä jo.

    Nokian venehuollosta oon ite kerran ristikoita tilannu ku oli tarve heti
     
  10. RotkeDamn

    RotkeDamn 1st gear

    Morjensta pöytään. Uusi Ramin omistaja ilmoittautuu keskusteluun kyselemään tyhmiä ongelmista. Alustavasti sanon että tietoa olen yrittänyt omatoimisesti onkia foorumilta tuloksetta. autona -94 vuosimallin tiisseli Rami manuaali laatikolla pers tuntumalla vakio koneella (ei savuta eikä kulje kummoisesti). Tuossa yritin vähän pirteyttä koneeseen saada fuel platea muokkaamalla ja aloitin afc kannen avaamisella. Noh kannen avasin ja huomasin että fuel plate loistaa poissaolollaan. Laitoin kannen takaisin ja yritin säädellä tähtipyörää ja tarkastin kaikki ahtoputket ja paineletkut ja putket painepuolelta. Ahtoja nostaa mittarin mukaan 10psi. Ohuella diissel tietämyksellä(tietämättömyydellä) epäilisin että kone ei saa ruokaa vakiota enemmän. Mistähän kannattaisi vikaa lähtee etsimään että saisi vähän kulkupuolta paremmaksi. Tarkoitus ei ole nyt mitään 500++ tehosta rakentaa vaan vakio hilppeillä vähän pirteyttä koneeseen. Alustavasti ajattelin aloittaa uusimalla siirtopumpun. Voisikohan tuolla saaha henkeä koneeseen. Jos keski-Suomesta tai läheltä keski-suomea löytyisi aiheeseen vihkiytyneitä mahdollisesti auttamis haluisia kohtalotovereita voisin vaikka ilmaantua paikalle ilmaisemaan ongelmani. Kiitoksia ja anteeksi jo valmiiksi.
     
  11. rammi95

    rammi95 1st gear

    Iltaa.

    Onko kokemuksia vm-95 ramin vaihteiston shift kiteistä? esim. transgo sk tfod-diesel.
    Onko investoinnin arvoinen sarja?
    Kannattaako samalla vaihtaa jotain muuta? transgo tf-detend? transgo tf-tv?
    myykö joku sopuhintaan Suomessa vai kannattaako tilailla ebaystä?
     
  12. smgt

    smgt 3rd gear

    Transgo Hd2 ite suosittelen. Sitä mullekki suositeltiin kun kyselin samaa :D
     
  13. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Laitan yv sulle.
     
  14. Ck

    Ck Gearhead

  15. Pertura

    Pertura Gearhead

    Tarkasta että kaasuvivustolla on tarpeeksi liikematkaa. Siinä pumpun vasemmalla puolella on tanko jossa on toisessa päässä oikeakätinen ja toisessa vasenkätinen kierre, tuo jos pääsee pyörimään löysälle niin silloin oireet on aika lailla kuvatun kaltaiset. Eli jos poljin painuu lattiaan asti, niin tankoa lyhyemmäksi pyörittelemään niin että kaasu menee pumpunkin päästä ihan pohjaan asti. Sen saa kokeiltua käsin, jos polkimen pohjaan painamisen jälkeen saa vielä työnnettyä vivustoa pidemmälle (tähän hommaan saattaa tarvita kaveria, jos ei ole toooosi pitkiä raajoja) niin vivusto on liian pitkä. Tuossa tangossa on lukitusmutterit, mutta jos on joskus jotain ropellettu, niin on saattanut jäädä löysälle.

    Toinen mikä tulis mieleen on että AFC ei saa ahtopainetta, tuleehan siihen letku? Ja jos tuo letku haarautuu koneen oikealle puolelle, niin onhan toinen haara kiinni hukkaportissa?

    Ja yksi mikä on nähty, on puuttuva hukkaportin kello. Silloin kanssa ahdot nousee melko verkkaisesti... Tais siitä kyllä puuttua hukkiksen läppäkin, kun ei kiinni lukitseminen juuri tilannetta muuttanut.
     
  16. rötkö

    rötkö Gearhead

    Heps. Kait löysäsit tähtipyörää? Ihan vaan varmennuksena. Koita vaikka nyt alkuun niin löysällä että jousi todella liikkuu esim ruuvarilla.
     
  17. RotkeDamn

    RotkeDamn 1st gear

    Juu kiitoksia vinkeistä ja kaikki edelläolevat tutkittu eikä syy tunnu olevan missään noissa.

    Äsken tuossa tutkin afc:tä tarkemmin ja tarkistin että kapistus toimii kun sinne tulee ahtopainetta. Avasin myös amuriikan poikien "smoke screw" kutsutun perussyöttö ruuvin kannen ja sekin oli ruuvattu lähestulkoon pohjaan. Soitin myös edelliselle omistajalle joka oli vaihdattanut syöttöpumpun ja ollut tuollainen kuulemma siitä asti. Edellinen pumppu oli kuulemma ollut ruuvattu, mutta uuden oli halunnut vakiosäädöillä. Mikähän tässä nyt mättää??
     
  18. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    toki 10psi ahto ei ole mikään "pikkupiristys", vaan roima aliviritys vakioonkin nähden.. ei voikaan kulkea.
     
  19. jadke

    jadke 3rd gear

    Asiasta kukkaruukkuun mitä tuollaanen -95 mallin rami ahtaa vakiona (bar)?
     
  20. simu_l

    simu_l Gearhead

    Tehomallista riippuen 15-23psi eli noin 1-1,6bar.
     

Kerro tästä muillekin!