Ihmeellisiä myyjiä! (sivuten aihetta ihmeellisiä ostajia)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja pete78, 15.7.2007.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Meillä 2010 rakennettu talo ja monta vuotta on jo katto- ja ikkunakauppiaat soitelleet. Ei oikein vakuuta jos heidän mielestään elinkaari on tuota luokkaa.
     
  2. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Mulle soittelee vähän väliä ikkuna- ja kattoremppafirmat, myös ilmastointikanavien putsaajat. Aina sama myyntipuhe: "Ollaan siellä teilläpäin hommissa, nyt saisit teetettyä remontin edullisesti samalla kertaa".

    Olen sitten näihin vastannut innostuneesti: "Ai te olette täällä XXXXX ?"
    (lonkalta keksitty paikannimi)
    Johon myyjä: "Kyllä!"
    Totean että en asu siellä päinkään, niin yleensä puhelinmyyjä menee sanattomaksi kun on jäänyt kiinni paskapuheistaan :)
     
    laujok, 1purehell, Nikuzai ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Se päähän pisto kun iskee et nyt täytyy vaihtaa autoa ni ei auta ku laittaa myyntiin :)
     
  4. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Jaa, minä ainakaan en ole myynyt vielä yhtään autoni kuvaa, jonkun autonromuni olen kuitenkin myynyt.

    Useemman auton olen ostanut ja pienestä osasta olen nähnyt kuvan.
    Toki asialliset kuvat voivat helpottaa kaupantekoa, mutteivät ole tosiostajalle oleellinen asia.
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Nii-in, on se kumma että kepön ja paikallislehtien rivi-ilmoitusten aikaan on saatu yhtään autoa myytyä.
     
  6. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Kuvat ei muka tärkeitä tosiostajalle !
    Milläköhän vuosituhannella eletään tällä asenteella.
    Kyllä ne kuvat ilmoituksen lisänä tavarat myy on karu tosiasia ja en henkilökohtaisesti vaivaudu edes ilmoitusta jossa ole sitä kuvamateriaalia edes avaamaan ja se oli siinä.
     
  7. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Eipä ollut nettiä ja ostoskierros oli omassa pitäjässä vain.
     
    1purehell tykkää tästä.
  8. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Olen tällä vuosituhannella ostanut parikin autoa kuvattoman rivi-ilmoituksen perusteella alle markkinahinnan ja molemmeista olen jälkeen päin kuullut että voi kun olisi tiennyt!
     
  9. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Ostajalle sopiva hinta myy tavaran kuin tavaran kaikkein nopeiten, rahattomia kuvan katselijoita riittää joka myyntipalstalle.
     
    eilhik tykkää tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ennen oli ennen ja siksi kuvatonkin meni, vaan montako paskareissua on nykyään jäänyt tekemättä kun on ollut kuvat?
     
  11. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Myönnän et useempi.
    Silti parhaat kauppani olen tehnyt ilman kuvitusta, paikan päälle menemällä.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se on ollut vaan hyvää tuuria ei muuta.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  13. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Ei se mitään hyvää tuuria ole ollut, vaan sinnikkyyttä ja niitä turhia paskareissuja myöskin, mut mielestäni nekin kuuluvat ainaskin harraste pelien etsintään.

    Ottaa vähäse rennommin tän elämän, kun kuiteskin niitä vmäisiä kauppiaita riittää ja kaikki ei ole aina samaa mieltä kaikesta.

    Pitkä reissu kattomaan jotain, niin suunnitelee siihen kylkeen jotain kivaa.
    Kelle mitäkin, vie vaikka perheen kylpylään niillä säästyneillä euroilla. Vaimo todennäköisesti pitää vaikkapa tuota kylpyläreissua parempana vaihtoehtona kuin jotain romua pihamaata täyttämässä.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nauratti ne nuorena jotkut 100-200km paskareissut, mutta vähän varttuneempana kun järjestät keskelle viikkoa sopivan sauman lähteä 500km suunta ja vielä houkuttelet jonkun kuskin mukaan jollain korvauksella. Niin vituttaa se tehä tommosia paskareissuja.


    Vielä kun tulee muutenkin paljon ajettua niin ei oikeen mitään ihmeellistä enää keksi reitin varrelle.
     
  15. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Luonne kysymyksiähän nää pitkälti on, toinen ottaa pultit pienemmästäki jutusta ja jotakuta ei haittaa sitte oikeen mikään.

    Ite oppinu ottaan iän myötä aina vaan rauhallisemmin paskamaisemmatkin sattumukset.

    Eipä tästä pitkä aika ole kun tuli tehtyä turha junamatka Joensuusta Tampereelle.
    Fordia ajattelin itelle 50-lahjaksi, no meni nenän edestä.

    Pikkukaupungin poika kuitenkin keksi suuressa kaupungissa sen verran ajanvietettä että harmitus katosi ja taas ollaan saatu niitä kokemuksia joita on hyvä muistella vanhainkodissa.

    Fordin kanssa olisi tuskin tullut muuta kuin lisää harmaita hiuksia.
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nojoo.

    Onhan se vähän noinkin. Pitkillä junamatkoilla tms käy vielä monesti se että ei lähde toista junaa ja tulee hotellireissu.


    Kivoja kokemuksia mutta jos pitäs ajatella rahaakin niin...
     
  17. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ranchero?
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No ei kyse olekkaan siitä etteikö saisi vaan siitä että kun niissä kuvissa kestää herran vuonna 2017 se 5min kun nappaat ja lataat nettiin. Ei tartte viedä kehittämöön kuvia ja odottaa viikkoa että joku ne kehittää ja sen jälkeen lähettää postilla johonkin.

    Ihan törkeää jättää ne kuvat pistämättä johonkin nettiin jos sillä säästää päivän sen mahd. hakijan aikaa jos sille tulee paskareissu jonkun 10 minuutin vaivannäön vuoksi.
     
    Muokattu: 26.5.2017
    Karpov tykkää tästä.
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Itte koitan välttää paskareissuja koska ne on nimensä mukaisesti paskaa eikä mitään lomia. Sellanen ei kuulu mihinkään harrastamiseen että myyjä ei viitti ottaa kunnon kuvia, sanoo että kaikki tehty jeejee ja lopulta vastassa on joku kittipallo mikä hädin tuskin liikkuu. Tai myyjä ilmottaa että lällislää myin tän just naapurille.

    Tai ei ainakaan mun harrastamiseen jollon ne vga kameralla yöllä kuvatut ja ne mistä ei kuvaa saa kysymälläkään saa jäädä kattomatta jos on kaukana.

    Ei tollasia voi ottaa rennommin. Joku 100km suuntaansa ilta reissu on vielä ihan mukava vaikkei kauppaa tuliskaan mutta jotkut 400km-600km suuntaansa matkat on sellasia että kyrpä on vahvasti ottassa jos tosiaan se auto on jotain paskaa ja puhelimessa se oli euroopan paras yksilö. Ja jollei voi jäädä yöpymään niin on pakko ajaa koko ajan, ei voi lomailla tai mennä mihinkään kylpylöihin kun loppuu vuorokaudesta yksinkertasesti tunnit kesken. Ei ole kyse siitä onko joku tosiostaja vai renkaanpotkija vaan siittä että arjen realiteetit vaan tulee vastaan ja kaikki hommat lykkäänty päivällä, myös kaverin. Sen päivän ois voinut käyttää paremminkin kun autossa istumiseen

    Varsinkin jos auto on leimaamaton ja tarttis siirtolapuilla ajaa on tilanne vieläkin paskempi.
     
    Muokattu: 26.5.2017
    Aslak, Karpov ja Peeaa tykkäävät tästä.
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aamen!
     

Kerro tästä muillekin!