ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    oon muuten kerran joutunut piikkaamaan betonimyllyn sisältä betonit pois kun aiempi käyttäjä/omistaja oli "unohtanut" puolen kottikärryllistä sinne kovettumaan joku vuosi. eli kuvat voivat kertoa onko sitä koskaan pesty tai huolehditty yhtään.. eli onko koneessa betonikakku kuorrutus taikka sen kakun kova sisus. :)

    erikoisia ostajia: yksi oli tutkinut mitä kyseinen esine maksaa suomessa.. mitä se maksanut käytettynä ostettuna, puolen vuoden ajalta eri myyntipaikkojen kautta.. sekä tutkinut mihin hintaan sen saa ulkomailta uutena..

    ja vaikka minun pyyntihinta oli kaikkia niitä alempi jotka hän itse mainitsi.. niin kehtasi silti alkaa tinkaamaan vielä 15% hinnasta pois SEN jälkeen kun olin jo lupautunut maksamaan postitukset (eli noin 7% hinnasta). ja kun sitten kysyin hänen perusteluitaan siihen että miksi minun pitäisi muka yli 20% tiputtaa suomen halvimman hinnasta? "kun mun tuttu myisi omansa siihen hintaan"..

    "asia. selvä, osta häneltä sitten.. ja jos et ostakkaan anna minulle hänen yhteystiedot niin MINÄ ostan sen siltä pois siihen hintaan."

    ei tullut enää vastausta eikä tutun tietojakaan.. tosin ostaja silloin tällöin kyllä tekee kyseisestä esineestä "ostetaan" ilmoituksia.. mikähän siinä on syynä.. eikö se tuttu sittenkään myynyt omaansa, vai puuttuiko siltä sittenkin kaikki pakkaukset ja varaosat jotka minun laitteessa oli tallessa.. kuittia myöten.

    ..toinen ihmeellinen ostaja: teki kauppoja, ei ostanut lopulta.. vaan meni toiselle tyypille.. sama ostaja teki uudestaan myöhemmin kauppoja taas vastaavasta laitteesta.. perui tämänkin kaupan viime hetkellä. eli tultuaan paikalle ja todettuaan esineen kunnon olevan juuri kuvauksen kaltainen. ehjä mutta käytössä tulleita pieniä naarmuja.

    kolmatta kertaa ei sitten kehdannutkaan itse tulla kaupoille vaan laittoi kaverinsa ottamaan yhteyksiä. koska epäili jo että mua ei kiinnosta hänen kanssaan kolmatta kertaa yrittää, vaikka kuinka tällä kertaa olisikin tosissaan.

    totta. jos hän olisi itse ottanut yhteyttä samasta romusta niin olisin kyllä vaatinut vähintään osan rahoista etukäteen ja pitänyt ne tuli kauppoja tai ei. (tulivat yhdessä kylläkin sitä noutamaan ja hän sen maksoi, ei mitään epämääräistä vatulointia vaan nopee käteiskauppa.. laitehan oli jo aiemmin tutkittu tarkkaan)
     
  2. country gt

    country gt 3rd gear

    Tää piti kai mennä ihmeellisten myyjien topikkiin?
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos joku muu kuin itte omistaja näyttää autoa, ostajista tulee ihmeellisiä eikä ne edes tinkaa! Kahdesti huomattu...
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Pakko kommentoida itse ensin, ennenkuin myyjä ehtii kommentoimaan minusta...
    En koeajanut, en tingannut, en kysellyt ylimääräisiä, paitsi lähimmän automaatin kysyin... Kävin automaatilla enkä hukkunut matkalle :D

    Terveisiä Korsoon, Kirsikka pääsi onnellisesti perille =)
     
  5. MarkoT

    MarkoT 2nd gear

    Oliks tuo ny se varmari cherry??
     
  6. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Mun buikula on myynnissä nii tarjottii astroa vaihdossa päittäin, vastasin et juu onnistuu nii sen jälkee ei ookkaa kuulunu sanaakaa siitä tarjoajasta.??
     
  7. G20

    G20 Gearhead

    Kuluneen loppukesän/syksyn saldo: Osia kyselty ja "ostaja" on jo kahteen kertaan "tullut hakemaan" eipä oo näkynyt..

    Harraste vekotinta yritetty vaihtaa milloin mihinkin joihin olen kohteliaasti kieltäytynyt. Viimeinen "varma käteis ostaja" laitteli sähköpostia että olis kiinnostunu "mahdollisesti" ja "ehkäjosmutku" hieromaan käteiskauppaa johon ilmottelin numeron mihin soittaa eipä ole sen jälkeen kuulunut.. :odroll:
     
  8. virta

    virta Gearhead

    Harmittaa kun MH aina melki tuplan kalliipmi kuin posti,siksi posti,varsinki jälkivaatimus.
    MH toki nopeemi mut kyll postipaketinkin numerolla saa seuraavaks päiväks..

     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Juuri se söpöläinen..
     
  10. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Saiko myyjä slaakin kun tulit pankkiautomaatilta takaisin?

    Oman autoni ostin seuraavalla kaavalla. Viikolla kävin katsomassa, kyselemässä ja koeajamassa. Esitin tarjouksen, joka ei ollut pilkkatarjous (varmasti satoja euroja liikkeiden vaihtohyvitysten yläpuolella) mutta kuitenkin siellä mukavuusalueen rajalla. Myyjä esitti 300 euroa kalliimman vastatarjouksen ja kertoi sen olevan alin hinta koska tietää näillä kilometreillä (89 tkm) sen summan saavansa jos ei minulta niin joltain muulta. Jäin miettimään.

    Ja hain sunnuntaina auton pois sillä myyjän alimmalla hinnalla.
     
  11. tammercity

    tammercity Gearhead

    Mikkis varmaan pistettiin meneen pankkiautomaatille sillä autolla mitä meni kattoon :lol:

    Paskamainen lähtee karkuun, kun oma auto jää myyjän pihaan :lol:

    Vanha jobbarien juoni.. menee läpi joka kerta 8)
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ai sattana, mist sä arvasitkin :D
     
  13. Nikke_Nakki

    Nikke_Nakki 1st gear

    Tämä kumma ostaja ei sattunut omalle kohdalle, vaan henkilölle jolta ostin auton.
    Eli, ostaja oli tullut autoa katsomaan ja luvannut auton ostaa. Myyjä oli lähtenyt papereita hakemaan/täyttämään, niin oli ostaja sillä välin häipynyt paikalta ilmoittamatta mitään. Avaimet oli jättänyt kuitenkin autoon.
    Tämän takia myyjä oli ilmoituksen jo nettiautosta poistanut, kun ajatteli, että auto on myyty.
    Oli myyjä vähän ihmetelly, että mihin se ostaja katosi, kun kaupankohde seisoo parkkipaikalla, ovet auki eikä ostajaa näy missään.

    Näin Espoossa.
     
  14. Kruiseri

    Kruiseri 3rd gear

    Uhvot kaappasivat eli vaimo haki korvasta pitäen viime tingassa kotio :lol:
     
  15. G20

    G20 Gearhead

    Mikä saatana siinä on kun on myynnissä tuote, niin siitä tarjotaan yyveellä/tekstareilla 50-80% hinnasta ja laitetaan vielä perään numero mihin myyjän pitäisi soitella??? :mad: :mad: :mad:

    Eikös se nyt niin mene että OSTAJA SOITTAA myynti ilmoituksessa olevaan numeroon ja sopii näytön jos on oikeesti jotain ostamassa? Ai vittu että nostaa verenpainetta tää saatanan tyhjänpäiväinen kysely meininki nykyään! :mad: :wc:
     
  16. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Joo järkevät tarjoukset vielä ymmärtää mut tosiaan että tarjotaan esim puolet tuotteen pyynti hinnasta niin menee vähän yli hilseen.

    Ja tota olen myös ihmetellyt jo pitkään että ostajat jättää viesti että "soita, olen kiinnostunut ostamaam tavarasi".... Kyllähän se on ostajan tehtävä soittaa ja jos ei prepaidissa ole saldoa niin tokkopa on silloin varaa ostaa tuotettakaan...
     
  17. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minäkin laitoin toiselle palstalle ostoilmoituksen eräästä osasta.
    Luulisin, että siihen liittyen tuli tekstiviesti, jossa luki "löytyy+".
    Ihan varma tietysti en voi olla mutta ehkä siihen voisi laittaa myös, mitä löytyy jos oikeasta osasta on kyse.

    Tuollainen 80% pyyntihinnasta tarjouksessa on tietysti sellainen jo ihan kohtuullinen tarjous, varsinkin näkemättä. Ehkä siitä jo neuvotteluja saisi aikaiseksi.
     
  18. G20

    G20 Gearhead

    Joo se on ihan ok jos se esitetään paikanpäällä kun tullaan tuotetta kattomaan. Ainakin mua vituttaa tämä tekstari/yyvee/sähköposti tinkaaminen kun voi naamattomana huudella "hyviä tarjouksia" ilman minkäänlaisia aikeita ostaa jotain.

    Jos ei ole varaa edes soittaa tuskin on rahkeita ostaakkaan mitään. Tosin tähänkin on poikkeus pienempiä muutaman kympin tai satasen kauppoja olen tehnyt menestyksellä tämän sivuston kautta yyveellä kun on tietänyt suunnilleen mikä heppu on nimimerkin takana.
     
  19. virta

    virta Gearhead

    Kyllä myyjäkin on aika ihmeellinen jos kuvittelee että auto on myyty ja vielä jos sanoo myöhemmin yhteyttä ottaville että auto on MYYTY.Itsekin joskus ottanut yhteyttä ja sanottu että auto on myyty ja myöhemmin tullut ilmi että joku hameniekka vain luvannut sen ostaa mutta ei ilmaantunut koskaan paikalle..
     
  20. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Olinpa taas ihmeellinen ostaja. Etsin muutaman satasen käyttöautoa lähialueilta, kiikarissa oli puolen tusinaa vekotinta.
    Laitoin järestään sähköpostia joissa kyselin perusasiat (leiman määrän joka useimmista ilmoituksista näkyy puuttuvan, renkaiden kunto ja auton mahdolliset viat ym).
    Pari päivää odottelin vastauksia, useimmista ei kuulunut mitään enkä jaksanut ruveta jokaisesta soittelemaan (tämä siis se ihmeellinen piirre ostajassa).
    Nostin budjettia pikkasen ja kyselin paria kalliimpaa autoa, yhden auton myyjä vastasi heti ja kappas, se auto on nyt pihassani.

    Mitä tästä opimme? Kannattaa vastata niihin sähköpostikyselyihinkin joskus.
    Vaikka ~95% sähköpostikyselyistä taitaa olla pelkkää huuhaata, niin kyllä sitä kautta kauppojakin tulee.
     

Kerro tästä muillekin!