Ilman kick downia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 454SS, 5.11.2003.

  1. 454SS

    454SS 3rd gear

    Miten vaikuttaa, jos jättää TH-400:sta pois kick down toiminnon? vaikuttaako paljon laatikon vaihtamiskohtiin täyskaasukiihdytyksessä?
     
  2. bird72

    bird72 1st gear

    mulla ei ole ainakaan kick downia 400 ollenkaan ja ihan mukavasti vaihtelee ylospain.kepista pienemmalle kun on tarvetta.kierroksia vaan ettei karstotu..
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Sama juttu. Yli 10v ilman kikkaria eikä mitään ongelmaa.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikä virka sillä on sitten alunperin ollut, jos se ilmankin toimii?
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No ei vaihda enää pienemmälle kaasua painettaessa. GM:n lootista en tiedä, mutta kick-downin pois jättäminen hajottaa ainakin moparin laatikot nopeasti. Siis jos ei ole manuaalikoneistoa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mopuristi 2003-11-05 11:33 ]</font>
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nelisatasessa kikkarisolkku päästää keskipakosäätäjän linjasta painetta karkuuun mutta sillä ei ole samaa paineensäätö vaikutusta kuin mopsin ja 700/200 kikkarivirityksissä.
    Modulaattori osaa vaihtaa pienemmälle pienemmissä nopeuksissa kun alipaine putoaa, mutta yli satasessa se ei helpolla ilman solkkua hae pienempää.

    Säädettävällä modulaattorilla pystyy siihenkin vaikuttamaan jollei halua virallista kick-down sysdeemiä kuntoon.
     
  7. 454SS

    454SS 3rd gear

    Luultavasti laitan kick downin kuntoon. tarvii vaan hommata sopiva katkaisija kaasuläpälle tai polkimelle. Mites sitten sellainen vaijeritoiminen modulaattori?
     
  8. Micky

    Micky Gearhead

    moppen laatikossa on hyvä ja suositeltavaa pistää pienee jäkii se kick-down vipu rautalangalla,jos ei o vivustoo paikal

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Micky 2003-12-12 09:16 ]</font>
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kuinka pienee?
     
  10. Micky

    Micky Gearhead

    silla et se vaihtaa vaihteit viäl normaalisti...hiljanen(dart centterist)vaan yks kertta selvitti miten vaikuttaa laatiko öljykiertoo...tiedä sitten onko perää mut uskoisin tietävän mitä puhuu...en o perehtyny mopen askin patologisee puolee viäl toistaseks ainakaa...
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Se kick down vipu lisää laatikon paineita portaattomasti, eli tollasella virityksellä siellä on vielä osakaasun paineet. Jos sitten ajetaan täyskaasulla, niin lootan paineet on pienemmäät kuin mitä on tarkoitettu, ja se ei välttämättä oo hyvä juttu. Eli peruslähtökohtana noissa on, että se vivusto pitää olla ja sen pitää toimia.
     
  12. Micky

    Micky Gearhead

    parempi sekin kait kun ei mitään paineita millään kierroksella ilman vivustoja eikös...alkuperäinen aihekin oli "ilman kickdownia"

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Micky 2003-12-12 09:48 ]</font>
     
  13. KajS

    KajS Gearhead

    Jos moppelaatikossa (Torqueflite) ei ole kickdownvivusto käytössä ja vipu on laatikossa ihan etuasennossa, on parasta ajella vaan tyhjäkäynnillä. Pienet paineet ja kaasun asennon voi synkronisoida laittamalla kaasupolkimen alle puupalikan :smile:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eli tarkoittaako tämä sitä, että sen vaijerin vois itse rakennella niin, että kun ei paineta kaasua, laatikossa k-d vipu täysin edessäpäin. Ja kun kaasua painetaan niin, sitä mukaa k-d vipu siirtyy taaksepäin. Ja kun kaasu pohjassa vipu on aivan takanapäin.
    Mistäs tää vaijeri on vedettävä lootaan? Kaasarista varmaankin normaalisti, mut voisko sen patentoida vaik kaasu polkimeen?
     
  15. petro_din

    petro_din Gearhead

    ei kai sitä etes ake ja muutosprosentit estä, jos vaan saat järkevästi niin tee parhaalla katsomallasi tavalla... usein vaan tahtoo olla ettei oikein onnistu muutenku sillä alkuperäsellä tavalla :smile:
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tätä olen itsekkin miettinyt. Onko kick-downin toiminta mopen 727:ssa juuri tälläinen. Laatikon vipu liikkuu täysin suhteessa kaasun asentoon?
     
  17. petro_din

    petro_din Gearhead

    no kyllä se miun mielestä 1:1 on se liike mikä pitäs tapahtua kaasuttimen vivun ja kd:n vivun välillä...
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sen vipusen voi korvata halvalla, kun käy ostamassa jostain puljusta 2,5m vaijeria ja kuorta ja ei kun sairas mielikuvitus jylläämään. Toinen vaihto ehto on että tekee sen kepin esim. harjateräksestä. Nimittäin itse en löytänyt mistään päin suomea myytävänä olevaa moparin kickdown vivustoo. ja jossain päin maailmaa oli myytävänä vaijeri versio ja silläkin oli hintaa 150$. kun ostin tarvike vaijeria nii minun kickdown vaijeri tuli maksamaan likipitäin 4 euroo. Pieni ero joo..
     
  19. 67

    67 1st gear

    eikun vaan kaikki kick down vivuttomat, ostamaan manuaalikoneistoja,niihin laatikoihin.loppuu se,yksinkertaisesta asiasta,ongelmointi. :grin: :grin: njoo.niitä herneitä ei oikeesti sinne nenään kuulu...
    sillä k-d(hieno lyhenne)vivun etu asennolla ei ole merkitystä.mut täyskaasulla,pitäisi olla niin takana,kuin väkivallatta mennee.
     
  20. 454SS

    454SS 3rd gear

    Oho, Mopar miehet ruvennu väittelemään :smile: Mä vaan halusin tietää vaikuttaako kick downin puuttuminen vaihtamiskohtiin.
     

Kerro tästä muillekin!