Lehtijousipakan tuki irtosi, miten kiinnitän sen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja henrik14, 17.7.2018.

  1. henrik14

    henrik14 3rd gear

    Mun autosta irtosi lehtijousta kasassa pitävä clamppi takapäästä. Se on kai ollut niitattuna jousilehteen siellä. Nyt se clamppi liikkuu irtonaisena lehtijousen ympärillä. Voiko sen hitsata kiinni lehtijouseen (esim parilla pisteeltä siitä kohtaa missä niitti ennen oli) tai kiinnittää jotenkin purkamatta koko lehtijousta?
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Hitsi ja jousiteräs ei sovi yhteen. Saatko sen kiinnitys niitin pois? Uus niittaus paras.
     
    KajS tykkää tästä.
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Älä hitsaa jousia, se ei toimi. Mä oon tehnyt korvausosan tommoseen poistamalla vanhat pannan jämät ja leikkaamalla sekä poraamalla lattaraudan pätkistä uuden pannan joka sitten kiristyy kahdella pultilla ja mutterilla tiukaksi. Väliin voi laittaa jotakin kumia. Pannan ei tarvitse olla kiinni jousissa niitillä.
     
    KajS tykkää tästä.
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    Mutta kuitenkin niin, että jousilehdet pääsevät liukumaan toisiinsa nähden.
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Siihe pantaan reikä ja siitä läpi hitsaten siihen niitin jämään. Tai uus niitti/pultti niitin tilalle.
     
  6. henrik14

    henrik14 3rd gear

    Vanhat clampit ovat liian ahtaat eli en saa uusia pultteja niihin. Jousipakka on jotenkin "turvonnut", onkohan siellä niin paljon paskaa lehtien välissä tai ovat jotenkin vääntyneet niin, että clamppi ei riitä. Saako lehtijousipakkaa jotenkin puristettua kasaan purkamatta?
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Jos sulla on ne pakat irti autosta, ni suosittelen purkamaan / putsaamaan / rasvaamaan ne ja sit uudestaan nippuun.

    Ite pari-kolme vuotta sit jouduin tekemään saman ku oli norrista silmukat antautuneet, ja on kyllä vittumainen homma, lähinnä koska sitä ruoste yms. paskaa mahtuu niiden jousien väliin yllättävänkin paljon. Taidan yskiä vieläkin sitä samaa ruostepölyä...
     

Kerro tästä muillekin!