Metron tuomat Subut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja HRA-47, 30.5.2004.

  1. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Minkälaisia nuo Metro-Auton tuomat 94-97 Suburbanit ovat? Ovatten vissiin 1500 malleja 2500 4wd akselistoilla, mutta entäs koneet ja askit? Onko kilometri- vai mailimittarit? Minkälaiset penkit noissa on takana, 2+3 (kovat/pehmeät)? Onko jotain muuta huomioitavaa jos kyseistä koslaa on ostamassa?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on ollut useita subuja (2500 ja 1500)kaikki jenkeistä käyttynä tuotuja nytkin 2kpl.
    Eli jonkun verran on kantapään kautta opittua ja "mutu" kokemusta.
    Olen ihmetellyt noita juttuja missä puhuvat Metro-auton muutoksista ym. veronkierto virityksistä?
    Mutta noille 1500 4x4 dieselille ei tarvii tehdä mitään.Ne on jo suoraan tehtaalta lähtiessä 2500 alustalle rakennettu toisin kuin 1500 bensat.Ei niissä ole tarvinnut Metro-auton mitään kikkailuja.

    Kannattaa katsoa korista kuskin ja apumiehen ovien alareunat tiivisteiden altakin ja takaovien alareunat.
    Ne on kaikista helpommat paikat ruostumaan Subbarissa.
    Jos niissä en ole edes ruostepulistumia maalissa on kyse hyvä peltisestä autosta.Pohjapellit on minusta galvanoitu ja aina OK! mutta runkopalkit on ruosteessa,jos ei ole massattu,mutta niissä on kyllä mistä ruostua vaatii vain harjauksen/pesun ja massauskäsittely.

    Kaikissa tahtoo olla pieniä "ding" ovissa,kyljissä tai puskureissa.

    Tekniikka onkin sitten jo vaikeempi.
    Etupään nivelissä yleen vähän väljää ainakin usasta tuoduissa,sekä (suomiautoissa),mutta apusimpukka,vääntövarret,nivelet halpoja.

    Moottori kuunneltava korvalla ja "perstuntumalta"ajeltava useampia autoja.Ja kateltava huohotinputkien liittimiä,savuja ym.

    Syöttöpumppu suurin ongelma mutta yleensä PMD-moduuli,mutta sen yli kuumuminen voi johtua monesta muusta seikasta.
    Poltoaineen saantiin ei tarvitse tulla kuin pieni katkos niin transistori yli kuumuvat PMD:ssä.Esim.Paljon ajettu väljä ruiskupumpu,Siirtopumppu,Öljynpainen anturi tai paskaa/vettä tankissa.

    Mutta noille voi tehdä paljon korjauksia pienellä muutoksell/vaivalla.

    Öljyvuodot öljynlauduttajan letkuissa 80% autoissa samoin öljynsuodattimen jalasta O-rengastiivisteet kovettuu.Tehostajan letkut vuotaa joskus.
    Öljylauhduttajan letkut aika kalliit ovh: 124€ ja 110€,suodattimen jalan O-renkaat helpo vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä ja maksaa muutaman euron.

    Sähköt kannattaa katsoa tarkkaan,että kaikki vermeet toimii.Mulla ainakin ovien sähkölukkojen solenoidin olleet monesti niin likaisia,että ei toimin,sekä sähköpeilien säätökytkimen rikki.

    Ja ehdottomasti vikakoodit,jos ei testeriä niin -95 alaspäin selviää hyppylenkillä A ja B napayhteen DLC-liitimestä niin morsettaa vikakoodit.

    Mukava/varma ja jämäkkä auto ajella,kun on huollettu ja kunnossa.

    Ps.
    Mutta makuasijoita on monia,eikä niistä kannata ainakaan kiistellä!
     
  3. Suburi95

    Suburi95 Double Gearhead

    Perhana , nyyt löyty suburiasiantuntija , vaan nimetön! ¤&%¤¤¤&%&!
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    No jos olet maahantuontibisneksessä mukana, et kai omalla nimelläsi tänne Subbareista kirjoita.. Kohta joku kuitenkin olisi syyttämässä jobbariksi ja paskan auton tahallaan tuoneeksi.. Siksi tämä nimettömyys on asiallinen vaihtoehto.

    Ja en vieläkään ymmärrä miten se tekee homman "luotettavammaksi", että tämä edellinen kirjoittaja olisi ottanut itselleen kerta ja karkuun nimmarin??

    En ymmärrä?

    T. Toinen nimetön.
     
  5. Suburi95

    Suburi95 Double Gearhead

    Kas kun olisi kaveri jolta kysyä suoraan jtkin mutta ääh.
    Kaikkihan tänne voi kirjottaa mitätahansamistätahansa.
     
  6. Tarmo

    Tarmo Gearhead

    Itseänikin kiinnostaisi suburbanin hankinta. Kolmen viikon päästä pitäisi lähteä duunimatkalle Las Vegasin suuntaan, ja ajattelin siellä kierrellä liikkeitä noin niinkuibn mielenkiinnosta.

    Mitä eroa 1550 ja 2500 malleila käytännössä on? Entäpä vuosimalleissa, mitä kannattaisi katsella?
     
  7. Suburi95

    Suburi95 Double Gearhead

    Tästä keskusteltu ,samalla palstalla.
    Liekö muuta eroa 1500:n ja 2500:n välillä,kuin kantavuus ja jakolaatikon välityssuhde.Suomenmaassa saat 2500:een rekisteröidä kolme penkkiriviä,1500:ssa se irtopenkki PITÄS pitää kotona.
    Ja toistaiseksi suomeen ei saa juuri 95-mallia uudempaa rekisteröitä , jotain EU-säännöksiä.
    Ja vika koodit!
    Ei mielellään code 36 = injection pulse width ( long) -> ruiskutuspumppu sökö
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    6/96 on tuorein mitä kannattaa harkita.
     
  9. Rick

    Rick Gearhead

    Arvoisa herra nimetön.
    Olisiko teillä antaa neuvoja tuon vika koodin purkamiseksi. Itselläni kun Suburban vm - 95 kettuilee ja epäilen vikaa tuossa FSD palikassa. Pumppu on vaihdettu v 2000 uuden malliseen.
    Miten käytännössä puran vikakoodin??. Tuo DLC ei kerro minulle juuri mitään ja missä järjestyksessä ovat nuo A,B, C yms.....
    Vastaa vaikka yksilöviestillä, olen kirjautunut sivuille josta saat lähetysikkunan.
    Olen käynyt tällä keskustelualueella paljonkin, Moottori- osastolla, kirjoitelemassa ongelmasta ja käsitykseni mukaan vika alkaa selviämään.
    Vielä FSD:n vaihtamisesta:
    Ei sitä vanhaa palikkaa varmaan tarvitse irroittaa pumpun kyljestä vaan vetää pidemmällä johtosarjalla liittimeltä suoraan uuteen sijoituspaikaan.
    Hmmmm.........
     
  10. Suburi95

    Suburi95 Double Gearhead

    Jos sulla on sähköposti ( pistä privaan) niin laitan ohjeita , kuvia en saa tänne , tai en osaa liittää.
     

Kerro tästä muillekin!