Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Banzuikinpuikin alustan osat tais olla jotain 750€ luokkaa, polyuretaanipuslat, jouset ja uudet takaiskarit. Etuiskarit näytti niin uusilta ettei hennonu vielä vaihtaa. Jarrut sitte muutaman satasen päälle, ehkä yhteensä joku 1300-1500€.

    Kaikkia ei toki olisi tarvinnu vaihtaa kerralla, mutta kun se ny oli muutenki palasina.
     
  2. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Apaut tonni meni.
     
  3. DD6

    DD6 Gearhead

    Takajouset ja ilmaiskarit pitäisi uusia jossain vaiheessa, pientä roikkupersettä havaittavissa. Vielä puuttuu kompuran teline, mutta kait sellaisen itsekin vääntää.

    Kattolistojen tiivisteet näyttivät vähän huonohkoilta, ainakin listat pääsivät liikkumaan kattoa vasten autoa pestessä. Pitänee vähän tiivistää.


    Onko cruisen tietokone aina erillinen yksikkö 80-luvun puolivälistä eteenpäin? -88 opas tällaista kertoo, lienee sama -86-vuotisessa?
     
  4. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    pitää kirjottaa joulupukille et tois ainaki osan osista. tuli perkele autoverolappu tänä aamina.
     
  5. ilu

    ilu 1st gear

    Niinhän se tuli tännekin, on se kiva kun verottaja muistaa 237,46€
     
  6. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Viimeinkin buikki pääsee talviunille, kun sain talvilintan viimein leimattua.justiinsa pesin suolakurat päältä pois, huomenna alustalle sama juttu ja rasvat niveliin ja vielä sisustan siivous niin on hyvä kevääseen asti.Saisi vaan mahtua talliin niin olisi vielä parempi,mutta minkäs teet kun on talli tehty jonkun fiat 127:n mukaan eikä lottovoittakaan ole kuulunut.
     
  7. DD6

    DD6 Gearhead

    Eipä onnistunut pyörien suuntauskaan :odroll:

    Sen verran oli mm. apusimpukassa väljää (leima kuukauden vanha), että tyydyttiin vaan porukalla ihastelemaan suht hyväkuntoista leppäjeeppiä.

    Taidanpa taas laiskana viedä Pirkkalaan pajalle ja vaihdattaa kaikki vähänkin väljät nivelet ja puslat. Eihän yksittäisen osan hinta paljoa ole, mutta lukumäärän kasvu muodostaa jänniä numeroita.

    Mitäs muuta... rahtitilaan tuli laitettua uusi valo. Nyt näkee kaivaa työkaluja!
     
  8. ilu

    ilu 1st gear

    Tästä tulikin mieleen olikohan se vuonna 1998 kun käytin katsastuksessa tätä omaa käyttöauto farkkua niin katsastusmies oli joku nuori aloittelija ja löyti apusimpukasta väljää, pyyti kuitenkin vanhempaa katsastusmiestä varmistamaan asian niin tämä vanhempi katsuri sanoi että tämän verran näissä amerikan autoissa pitääkin olla käyntivälystä et jos ei muuta vikaa löydy niin laita vaan leima paperiin.
    No nyt on farkku taas leimattu ja apusimpukka on edelleen sama kuin silloin, tuntuu kestävän ikuisesti kun rasvaa vaan pruuttaa nippoihin.
     
  9. DD6

    DD6 Gearhead

    Tämä taisi ottaa itseensä rasvaamisesta, tai sitten se on originaali. Leimalle mennessä pistin prässillä painellen, kilometrejä on tullut varmaan alle 400.
    No, halpojahan nuo osat ovat. Koko rumba vaan sen takia, että vähän oli tarkka ajettava keskialueella, ja ratti oli hivenen vinossa.
     
  10. ilu

    ilu 1st gear

    Joo ja kun sama auto on pitkään ollut niin hitaasti tapahtuvia muutoksia ei aina edes hoksaa, mutta kyllä se pienikin välys alkaa vaivaamaan ohjauksessa.
    Yhden kerran olen simpukkaa kiristänyt varttikierroksen kun alkoi pitkällä matkalla tuntumaan sormenpäissä et jossain tässä on vähän klappia, simpukastahan se sitten löytyi ja tiukkaamisen jälkeen onkin sitten ollut mukava ajella.
     
  11. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Tänään lähti perheen käyttöharraste 8h Caprice etelään. Harmittaa kun ei ollut resursseja (lämmintä tallia) sitä pitää, mutta onneksi se meni hyvään omistukseen, näin luulen.
     
  12. herrakani

    herrakani 1st gear

    Meikä sotavarustelee, tilasin ARP studeja ja Cleviten laakereita ja jotain random-nippeleitä. Polttoainelinjat ja nippelit lie seuraavaks, jahka rikastun.
     
  13. Waxin

    Waxin 3rd gear

    Joo täällä se on etelässä toisen capricen seurana...hyvin se tuli reilut 500km viime yönä.
    Eiköhän se tässä talven aikana saa ainakin uutta maalia tai jotain muutakin.
    On se vaan siistissä kunnossa varsinkin sisältä.
     
  14. DD6

    DD6 Gearhead

    Buick tärisee.

    Tyhjäkäynnillä pikkuisen hytkyttää autoa. Vaihde päällä jarrua vasten ei juurikaan, kierroksille mentäessä sitten kunnolla.

    Vetolevyä ei vaihtokoneessa ollut, otin vanhasta. Se on samassa asennossa turbiinin suhteen, mutta moottorin päästä ei tietenkään ole mitään takeita...

    Vetolevyn saa kyllä turbiinin päästä helposti irti, mutta oliko tuossa tilaa irrottaa sitä moottorin päästä ilman, että repii moottoria kauemmaksi? Ei muistu mieleen.
     
  15. herrakani

    herrakani 1st gear

    Hei, kuka tarjos mulle nopeempaa ohjausta?
     
  16. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Pontiac on pelannu edelillä niin hienosti että ei ole kaduttanut hetkeäkään tuon kalliihkon kombinaation osto.
    Vaikka onkin manuaaliryypyllinen malli, niin käynnistäminen on helppoa.

    Suosittelen kaikille jotka haluavat vain yksinkertaista tekniikkaa ja toimintavarmuutta.
     
  17. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Hyvä että sait toimimaan ja ajoon.Itseäni ainakin kiinnostaa kysyä kun aikanaan roikuin kahden vaiheilla toimimattoman ecm:n kanssa että vaihtaakko perinteiseen kaasariin ja jakajaan vai ei.Eli miten on kulutus asettunut uudella kokoonpanolla ja laitoitko turbiinilukon ohjauksen napin kautta vai kuinka?
     
  18. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    Kulutuksesta ei mitään tietoa, mutta ainakin minulla on sähköjetillä vienyt lähinnä kyläajoissa päälle 30-35l satkulle, pontiac vei aikanaan samaa ja caprice vei ehjälläkin jetillä samoja lukemia. Kaasujalka hitusen raskas mutta ei mitään rääkkäämistäkään.
    Edeli kombinaatio vie tässä rytäkässä muutaman litran vähemmän lähinnä kasvaneen alaväännön takia (ei tarvii antaa happea niin paljoa)

    Nämä jopa hurjat kulutuslukemat tulee juuri työajoista, kun sellasia 1-2 kilometrin siirtoajoja on pääosin kaikki ja siitä taas kylmäkäynnistys ja uutta siirtymää päälle.

    Kaasaria ei ole vielä säädetty vaikka säätösarja on jo hommattu, eli "suoraan paketista" säädöillä mennään vielä. Kulutukset ja toimivuus tulee siis vielä parantumaan.

    Mitään turbiininohjausnappuloita ole edes miettinyt. En ole 2,5 vuoteen käyttänyt ylivaihdetta ja ei ole mun makuun.
    Tuntuu että pikkudeellä pääsee pienemmällä kulutuksella kun ei tarvitse polkea kaasua niin kovasti. Cruise&ylivaihde kombinaatiolla tuli tuskaisia hetkiä kun kaasupoljin painuu lattiaan ja juuri pystyy pitämään vauhtia yllä.
     
  19. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Eikö muilla lukota turbiinia pikkudeellä :eek: oma buikki ottaa pikkudeellä lukon päälle kolmosella siinä vajaan 70kmh:n nopeudessa.Nurkissa pyörien on vienyt sitä 15-20l/100km,matkassa 11l/100km sen jälkeen kun sai systeemin toimimaan.Tai no cruise nyt on vielä vaiheessa.
     
  20. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    voi olla että ottaa kaikilla mutta ite en ees tiedä mitä turbiinilukko ees on, en oo kyllä mitään eroa huomannu missään ennen tai jälkeen.
     

Kerro tästä muillekin!