Monoleaf, Caltracsit ja pinionkulma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Catiska, 19.8.2016.

  1. Catiska

    Catiska Gearhead

    Minkälaisella pininkulmalla olette ajaneet kyseisellä setupilla?
    Minulla oli 3 astetta perän yoke alaspäin ja vaihteiston ulostuloakseli 2. Eli 5 astetta yhteensä eroa. Ensimmäisellä täyskaasuvahdolla dot sliksien kanssa kardaanin takaristikko meni kappaleiksi.
     
    Muokattu: 20.8.2016
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei noilla "tiedoilla" voi edes arvata miksi hajos.
     
  3. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ei se ristikon hajoamisen arvailu ole pointti vaan minkälaisia kulmia noiden kanssa on menestyksellä käytetty.
    Mitä kulmaa muut käyttää??
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mulla oli aikanaan Camarossa perä monoleafeilla, ja siit jäi sellanen tuntuma, että isommin kiihytellessä perä oli ties missä asennossa. Eli kulmat on aika suhteellinen käsite, lötköt kun olivat. Eikä se nyt ollu kun ehkä 3-3,5sataaheppanen. Tosin avokopassa kaikki kulmat oli ajon aikana ja varsinkin kiihytellessä hyvinkin jotain muuta ku paikallaan.
     

Kerro tästä muillekin!