Moottoriöljy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja homer, 23.6.2020.

  1. Pon462

    Pon462 1st gear

    Itsellä Amerikkalaista kalustoa tallissa,pari harrikkaa Evo ja TC 88 ja 67 Pontiac firebird räpä 400 katukireä kone laahurinokalla.Öljyinä ollut Delvac 15w40 mineraali ja 10% stp Boosterina hyvin toimii kaikissa vehkeissä.
     
  2. Ei kukaan varmaan ole väittänyt että speksit täyttävät öljyt on huonoja.
    Eikö jokainen voi kaataa koneeseen vaikka mitä kiteen öljyä. Minulla uudemmissa vehkeissä sitä mitä tehdas suosittelee 0W20 jne jne, ja vaihdan öljyt 5000km välein mm. pick upiin.

    Flathead moteissa ei ole koskaan ollut suodattimia. 2000-3000km ja öljynvaihto.
    Näissä vanhoissa 30-60luvun moteissa kuitenkin hyvä käyttää sinkkipitoista öljyä vaikka kuinka hyvää olisi se delvac, teboil tai muu halpis. Ihan sama mitä opusta lukee, kyllä vanhoissa se sinkki on ehdoton hyvä juttu, vaikka ilmankin pärjää.

    Yleensä vaan joka asiassa menee niin että hinta ja laatu menee saman suuntaisesti. Jos alkaa saamaan 20-30eurolla 4litraa 20W50 öljyä, niin tuskin se nyt niin ihmeellistä on.

    ah
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    …ja silti monilla vehkeillä on ajettu pitkät huoltovälit, vaikkei ole osattu sinkkiä kysellä. Mun F sai viimeksi öljynvaihdon 2019 paikkeilla. Aattelin että voi jo harventaa kun kuitenkin luovun siitä 2024 lopussa. Mitä lie Motonetin lirua oli. 20tkm ainakin ajettu eikä ole edes pinta laskenut. Eikä noussut.
     

Kerro tästä muillekin!