mopar pornoa ?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ebody and irony, 26.12.2007.

  1. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

    seon Geebe just tollee.

    Nitrofunnycar -70 cuda-kopalla on hieno myös geeäm-harrastajien mielestä.
     
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    No niin! Alkoi hardcore ukkoja tulemaan kaapista ulos!

    Muistattehan Englannissa ja Tanskassa olleen keltaisen SHELL -sponssatun funny-Cudan?

    Maksoi vuosituhannen vaihteessa 35.000 dkr, muttei kelvannut kenellekään. Meni sitten takas Jenkkilään ja on ollut listattuna Ebayssakin ainakin kerran sen jälkeen. Hinta vähän eri.
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Vituttaa tuo blogspot.

    Kotona kolme konetta ja sivut näkyy joka koneessa eri tavalla. Kuvatekstit menee miten sattuu. P...le!
     
  4. Ebody and irony

    Ebody and irony Gearhead

    joulurauha on tänään julistettu Kemissä

    ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha kehoittamalla
    kaikkia tätä juhlaa asiaankuuluvalla hartaudella viettämään
    sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään,
    sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulujuhlaa jollakin
    laittomalla taikka sopimattomalla käytöksellä häiritsee,
    on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen
    rangaistukseen, jonka laki ja asetukset kustakin rikoksesta
    ja rikkomuksesta erikseen säätävät. Lopuksi toivotetaan overdriven
    kaikille asukkaille riemullista joulujuhlaa.
     
  5. II-75

    II-75 1st gear

    No voi pahus... ja samalla pahoittelen että heitän bensaa liekkeihin, mutta mulla olis ollut MudMaxille ja Mutkulle uutta turvavyö"tietoa"... antaa nyt olla kun tuo Joulurauhakin on jo julistettu. :rotfl:
     
  6. Mutku

    Mutku Gearhead

    Kerro ihmeessä. Lisätieto ei rauhaa riko!
     
  7. II-75

    II-75 1st gear

    No hyvä on... eli se alkuperäinen turvavyö spekulaationne herää henkiin, sillä näyttäis että stanumittarillisessa II-75:ssa on ollut tehdas asennetut kolmipiste turvavyöt. Vyöt siinä on ollu paikallaan ainakin 80-luvun alussa, sillä Pirttikylän ex.omistaja kertoi että autossa oli hänen aikanaan kolmipiste vyöt, jotka kasattiin lannevöistä, sekä erillisestä olkavyöstä. Eikös tämä kuulosta alkup. 70-luvun jenkkien turvavyö systeemiltä? Toki voi olla että vyöt on myös jälkiasennettu, mutta kuulostaa aika epätodennäköiseltä varsinkin jos tapana oli tuolloin paremminkin ottaa vyöt pois. Joka tapauksessa vyöt on myöhemmässä vaiheessa poistettu jonkun kunnostuksen aikana, sillä nykyisessä kattoverhoilussa ei ole niitä olkavyön klipsien/ylävyön kiinnitypultin reikiä. Samoin lattiamatto todennäk. vaihdetty, sillä siinäkään ei ole mitään kuhmua yms. viitteitä vöistä.

    Kuten sanottu, tämä ei ole 100% faktaa, jonka perusteella teorianne voisi vahvistaa eikä sen puoleen tyrmätäkään, mutta veikkaisin että autossa on ollut tehdasas. turvavyöt. Apukuskin olkavyö näkyy muuten siinä Remu63:sen Räyskälän kuvassa ja varsinkin tässä Kotkan näyttelykuvassa vuodelta 86 (tänks fredi):

    [​IMG]

    Onhan tämä nyt tarpeeksi poliittinen vastaus? :lol:
     
  8. Mutku

    Mutku Gearhead

    Kiitos lisätiedoista!

    Joo, erittäin hyvä ja poliittisesti korrekti vastaus :)

    Hämmennetään tätä "joulupuuroa" varovasti lisää:
    - Rallye-mittarisessa (VIN-järjestyksessä toinen Suomeen tulleista ekasta seittemästä) on jälkiasenteiset vyöt.
    - eli kysymys Kansalle kuuluu: onko nuo jälkiasenteiset vyöt laitettu sen vuoksi, että mitään vöitä ei alunperinkään ollut (C04 delete optio?), vai olivatko alkuperäiset vyöt vain senaikaisen omistajan mielestä huonot tms.?

    Toivottavasti ei palanut tämä Mutkun "historiankirjoituspuuro" taas pohjaan...
     
  9. Mutku

    Mutku Gearhead

    Hieno kuva! On se vaan hyvä, että tuo auto on säilynyt!
     
  10. koo koo

    koo koo 1st gear

    Noita vöitä vaihdettiin -70 luvulla rullavöihin.
    Ainakin meidän Cudaan teetettiin Rusan bussivarikon takana olleessa lafkassa rullavyöt jotka tuli orggisten kiinnityspisteisiin.
    Nykyään ei taida olla kun ei oo vehkeessä enää kattoa :D
     
  11. Mutku

    Mutku Gearhead

  12. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    -------------------------------------------
    Kontulaisen Henkka Turuust.
     
  13. Mutku

    Mutku Gearhead


    :eek:
    Kiitos vastauksesta. Eihän tässä kerenny kissaa sanoa !!!
    :eek:

    Mitään lisätietoja tuosta linkin autosta?
     
  14. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kenenkäs Suomi-Challenger oli uusimman V8-Magazinen pikkupläjäyksissä 1970 -luvun historiakuvineen?
     
  15. RT 70

    RT 70 2nd gear

    Mopar raamattu kertoo turvavöistä näin.

    Seat lap belts (front & rear) Challenger Std. Challenger R/T Std.

    Shoulder belts (left & right front)(Extra Conv.)
    Challenger Std. Challenger R/T Std.

    Tuon mukaan kaikissa malleissa on ollut jonkunlaiset vyöt vakiona.

    Export autoista en tiedä onko niissä ollut vöitä ollenkaan.
     
  16. Mutku

    Mutku Gearhead

    Kiitos tuosta perusinfosta. Noin minua on opastettukin. Jotkut export-autot voivat olla tuon suhteen poikkeuksia, mutta se ei ole missään määrin varmaa. Jos edes todennäköistä? Varmuutta puoleen tai toiseen ei ole saatu, mielipiteitä ja pähkäilyä onneksi kyllä.
     
  17. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kyllä ne vaan kiinnostaa. Uusia autoja ostetaan Suomeen sitä vauhtia, että lukumäärien ylläpitämisessä tarvii kohta Lukion pitkän matematiikan.
     
  18. arskazone

    arskazone Double Gearhead

    ---------------------------------------------
    Tauti alkoi tästä Henkan Challesta ja Vanishing Point rainasta,ainoastaan mistä kiitän YLEÄ:ä..
    Mad Mike saattaa muistaa lisää mutta Henkka aikoinaan terrorisoi
    Turun katuja sivuputkisella Challengerillaan ja jos oikein ymmärän on
    auto yhä tallin nurkassa pölyä keräämässä,eikä myytävänä.
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Henkka Turuust kirjoitti nimimerkillä HenkkaTurust täälläkin silloin kun aloitin täällä. Hyviä juttuja kirjoitti. Tiedettiin toisemme, vaikkei varsinaisesti tunneta. Molemmat nähnyt toisensa sutimassa E-bodylla. Ennen kuin tänne tuli kirjautumispakko jutut oli välillä suoli24 tasolla. Ei enää, eihän? Henkka ilmoitti silloin kerran että nyt lopettaa tänne kirjoittelun. Sääli! Oon kanssa siinä käsityksessä että Herralla on Challe vielä tallessa. Ketkä tuntevat niin kertokaa terveiset ja saisi tulla tänne taas kirjoittelee vanhoista hyvistä ajoista, vaikka ei ne ajat vartilla olleet niin hyviä kuin nykyään. No ei oo mikään muukaan. Tai ehkä se että nyt näitä Autoja on paljon.
    58
     
  20. nitola

    nitola Gearhead

    Chall

    "Export autoista en tiedä onko niissä ollut vöitä ollenkaan."

    Multa löytyy export Challengerista (1972) vyöt niin eestä kuin takaakin.
     

Kerro tästä muillekin!