Moparin 452/346 kansien porttausvinkkejä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jora78, 11.10.2015.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    Halkee myös uloimman kansipulttirivin yläpuolelta ulkoa helposti, jostain syystä niemenomaan kun on paljon häylätty ja muokattu.
     
  2. Polara1970

    Polara1970 Gearhead

    Onkos kukaan kokeillut tuota mopar musclessakin mainittua imuventtiilien 30 asteen seetikulmaa, miten käytännössä toimii? Kiinnostaisi tietää onko tuossa joitakin haittapuolia katukäytössä, esim. vuotaako venttiilit helpommin ohjurien hieman kuluessa, tai jotakin muuta?
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    En usko et vuotaa. Mut mun mielestä ehkä vähän turhaa kikkailua ja yliteoretisointia. Pontiacilla kait joissain moteissa on ollu 30 astetta ihan vakionakin, ja se parantanee hiukan virtauksia lurunokilla.
     
  4. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Mites toi pakopuolen ulostulot,kannattaako avartaa vastaamaan peltisarjojen kokoa vai mitä sille pitää tehdä?
     
  5. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Nyt alkais kohta oleen ensimmäinen kansi kairattuna.Kuinka paljon on eroa puristussuhteella auton käytökseen jos jätän sen felpron 0.039 pahveilla 8.73:1 tai moparin peltisillä 0.02 pääsisi 9.12:1?Noi cometin 0.027 kansitiivisteet on aika tyyriitä.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Pakokanavia ei kannata sovittaa. Kyl mä laittaisin ne peltitiivarit, ne on ihan toimivat.
     
  7. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Ok,tarvikos peltitiivisteet jotain liimaa ja vaatiiko jälkikiristyksen?
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jälkikiristystä ei vaadi, ja tärkein taitaa olla että kannen ja lohkon tasopinta puhdas/suora (=koneistettu). Mä oon joskus tommosiin rautahatuissa käytetyissä peltitiivareissa suihkauttanu VHT:n copper sprayta, mut ihan samanlailla on toiminut ilmankin.
     
  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Jos purkaa/joutuu purkamaan konetta niin Cometicit tulee silloin halvimmaksi. Mä olen käyttänyt Cometicceja uudestaan 5 kertaa jotkut jopa 10 kertaa.
     
  10. 9000

    9000 Gearhead

    Mites Cometicit käsitellään kun käytetään uudestaan vai piisaako pelkkä pesu ja putsaus?
     
  11. 300

    300 2nd gear

    Itse en ole noita MLS käsitellyt, kuin pyyhkinyt öljyt yms pois. Ei hirveän vahvoja liuottimia, ettei lähde tiivistävät aineet pois.
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Samma här, pesu ja kii.
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    Vanhan kansan keino peltitiivisteitä kierrätettäessä on, että ensin pyyhitään asetoonilla pinnat puhtaaksi.

    Sen jälkeen spreijataan kuumankesto maalilla pari kerrosta joiden annetaan kuivua. Sit vielä kolmas kerros ja pikkasen nahkeena paikalleen.

    VHT:n Copper gasket spray oli myös hyvä tuote, mutta kiitos kotoisen kemikaaliviraston mitään ei saa tuoda enää maahan, mistä suun kautta nautittuna saattaa seurata pahempaa kun hikka.

    Mut onneks Moparin vastaavaa kamaa (hinnakasta.... kyllä) saattaa vielä jostain löytyä ja tämän kesäiset kokemukset kyseisestä aineesta ovat olleet positiivisia sellaisessa härvelissä, missä heikosta jäähdytyksestä johtuen niitä kansipahveja tuppaa palamaan.....
     
  14. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Tässä nyt ekat kuvat ensimmäisestä meikäläisen porttaamasta kannesta,Dremeli oli hyvä apuväline tarkempaan muotoiluun,muuten tehty Metabon sähkövingulla ja Rukon pyörivillä raspeilla.Mutta imupuolen kanavaan täytyisi olla joku pitkä lamellilaikka tai vastaava,onko ehdotuksia?Toivottavasti nyt jotain hyötyä olisi tästä kaivelusta.

    Porttaamaton:
    [​IMG]

    Portattu:
    [​IMG]

    Molemmat:
    [​IMG]
     
  15. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Sen mitä kuvasta näkee niin onhan nuo lähtökohtaan verrattuna jo paljon paremmat.

    Sen kaikkein tärkeimmän kun noihin vielä tekee eli kunnollisen istukan koneistuksen, mielellään "R"-seetit, jonka jälkeen vielä käsin viimeistely ja venttiilien muotoilu tai vähintään se 30 asteen back-cut.

    Itse runnerin silottelu on se mistä on kaikista vähiten hyötyä mutta näyttää toki hyvälle ja uskottavammalle. Olikohan jossain vanhassa Popular HotRoddingissa kerran jaoteltu porttauksen eri osa-alueitten vaikutus ja kanavan silottelun osuus oli vain 2%. Eli jos kokonaisvirtaus paranee vaikka 25 cfm:ää niin sen osuus on 0.5cfm.
     
  16. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

  17. SBM

    SBM 2nd gear

    Mobitivelta noita on saanut kotimaasta heti, sarjassa taisi tulla kaksi pitkää ja kaksi lyhyttä pidintä sekä jonkun verran rullia. Tais olla 80 karkeita.
    Mutta jos noita pitkiä hiomarullan pitimiä meinaa sähkösellä suorahiomakoneella pyörittää niin pakko olla mahdollisimman pieni kierrosten säätö. Ne on heti mutkalla kun on vähänkin liikaa kierroksia. Sama tietysti pitkissä viiloissa.
     
  18. ttp79

    ttp79 1st gear

    Siinä kiilottelussakin se minimaalinen hyöty tulee kanavan lattiasta ja muu aika mitä siinä hikkaamisessa menee on järkevämpää käyttää johonkin fiksumpaan. Kaljan juontiin tai vaikka emännän rassaukseen...
     

Kerro tästä muillekin!