Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Dahlton

    Dahlton Gearhead


    Näikö tää puusilmä oikein että hinta 9500€?? ihme jos ei oo myyty...
     
  2. mannekiini

    mannekiini 1st gear

  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eipä noi taida kovin yleisiä olla ja tollanenhan olis hieno sleepperi, ooppeli kivalla 327:lla 8)
     
  4. Holley

    Holley Gearhead

    En nyt sleeperistä tiedä, onhan Admiral Chevy II:n ja Chevellen välistä kokoluokaltaan, mutta siinä ei voi olla niin huono alusta kuin Chevy II:ssa, joten se voisi olla ajettavuudeltaan ihan fiksu ja kuitenkin tekniikka on ihan oikea eikä vajaa, tais olla levytkin edessä vakiona.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    60 luvulla toi saattoi olla sleepperi. Siinä jäi 12m tanet ja octaaviat. Ei enää. Jos tosta haluu sleepperin niin siinä pitää olla ei 327 vaan 427 eikä mitään ulkoisia merkkejä esmes konepellissä.
    Toi manuaali? Asiaa! Org maski peliin ja plootu suoraks.
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

    Juu, Opelissa on kyllä hyviä juttuja, myönnettävä. V8+manuaali on aina asiaa.
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No enpä nyt tiedä kun eiköhän tossakin oo ainaskin pohjimmiltaan normi GM:n 327 pikkulohko että siihen saa ihan vaivattomasti nykyhevosiakin 300-400 välille eikä tollanen admiraali kai kovin painava oo ja kyllä sillä silloin pärjää näille nykysillekin tän päivän taneille ja octaavioille?
    Mut ulkoisesti tommosen pitäs sit ilman muuta olla mahdollisimman orggis :wink:
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^^Kyllä toi huussi painaa. Paljon enemp ku esmes Chevelle. DeDion taka-akseli ym hubaa. Jos siitä haluu sleepperin niin akkalohkossa on potentiaalia. Ja Holley, toi four-on-the-floor on täyttä asiaa! Käsittääkseni noi ooppelit oli 283 pg ja 327 pg tai th350, mutta tehdas ei tehny V8n perään manuaalia?
    BB, tän päivän gti tdi ym nykypaskat lähtee ylläyyävän kovaa. Sä oot ehkä liikaa tottunut 9sek pikkukakkosella? Nyky turboaudishcheissen pieksemiseen ei pelkkä 60 luvun V8 Opel riitä.
    Mutta hyvä aihio toi on. Sen verran oon nykyän pussihousu että tohon Ooppeliin org maski ja plootu sileeks. Plootun alla sitten 327 tai 427 niin kuin mulle on tulossa Jaggeen.
    Sleeper?
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Kovaahan ne uudet gti/tdi:t menee mut kyllä mä silti uskallan vielä aika paljon luottaa veekasin voimaan :wink:
    Noin esimerkiks meilla pari kesää sitten olleeseen laululiiteriin ( 8 hengen '67 BelAir stw) me tehtiin ihan "roskisosista") 350 pata eli semmosista kalikoista jota löydettiin milloin mistäkin halvalla mut aateltiin kuitenkin että ne pelais siinä ja sit mitä siitä nyt vinguteltiin vakio rautakansia ja sellasta niin 15 sekunnin varttimailiaikoja sekin omapainoltaan yli 2000 kilon keijukainen meni helposti :)
    Kaikki viittas siihen että olis padan puolesta hyvinkin voinu mennä jopa 14 puolelle mut perä oli aavikkomallia ja loota vähän vammanen th700 mikä ei stripillä kokeiluissa suostunut vaihtamaan kakkosta isommalle :(
    Ja noin muutoin se auto pelas kesän käyttö- ja reissuautona ihan ongelmitta ja oli rauhallisessa ajossa jopa vakiokoneista taloudellisempi :D

    Eli onhan tuolla toki uusia GTI-24V-turbo-super-hyper muovikiuluja jotka menee tollasia kovempaa mut niistä niitä oikeesti ripeitä kuitenkin aika vähän joten varmaan tolla vanhalla ooppelillakin olis vielä saumaa vähän säväyttää useimpia nykykipoilla katuja kierteleviäkin 8)
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    JES BB. Puhumme samaa kieltä. Nykypaskan saa paikalta lähtemään yllättävän hyvin. Ja nää nykyaudit menee jopa sen satasen jälkeenkin. Menee ot, mutta mulla nyt perverssio kun on Jagge alla. Se ei ole 0-100. Ehkä 0-100mph. How about 100-200? Vartti on se mun juttu ja siitä en pääse ikinä eroon. Miksi pitäisi? Nyt on noissa muissa esim Lambo jutuissa lukenu mitä ne harrastaa. Ei vartti vaan kilometri. Sanooks sulle vanha bensapää mitään tuollainen? Tiedän että sä oot sorallakin ollut Audilla harrastamassa rallipenunatouhuja. Mottipää mikä mottipää, niin kuin minäkin. Toi kilsa rupes kiihottaa. Siinä ei ajeta toista vastaan, vaan yksin. Ajalla ei ole merkitystä, vain loppunopeus, tai niin kuin ne sanoo, nopeus. Make2 veti 911 Porsaalla 201km/h. Sen mä vedän jo vartilla. Mutta nyt meni märät yö- ja päiväunet. Mun tavoite on toi 201, mutta ei km/h vaan mph. Siis kilsalla. Siihen ei nyky akkalohko riitä, mutta ahdettu alumiininen äijälohko on tavoitteissa.. Joo joo ne näitä. Toi on nyt toimiva ihan ok paketti 5,8L (!!!) performer akkalohko. Mut kyl sä tiiät. Mikään ei riitä. Tää vuosi sillä ajetaan noin ja ens talvena katotaan jos pakka rupee olee kondiksessa ja vois investoida jotain pientä, tai siis isoa kivaa. Muijan avustuksella toi ostettiin ja aivan saatanan hyvä paketti. Tuu BB moikkaa ku nähdään. JES-58 kilpinen XJX coupe. Saat tyypit ja tulet hämmästymään ajo-ominaisuuksista. Tehoa on, mutta ku ei mikään riitä.. Nyt pitäs ex repelin nyk herrasmiehen tyytyä tähän mikä alla on, mutta ku mikään ei riitä.. Hemikin siihen saattaa tulla, ihan vaan koesovituksena miten se mahtuis sinne,
    Vittu nyt ex repeli avautuu joka palstalla täällä. AARGH! Sorry ot, mutta tulkaa nykii hihasta ku näätte Coupe Jaggen minkä kilpi on -yllätys yllätys- JES-58 RÄYH!
    Kouvolaan tullaan ainakin, niin kuin joka vuosi.
    See you all..
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Tullaanpa toki moikkailemaan, eiköhän mekin taas ens kesänä pyörähdetä jokusen kerran mm. Stadin cruisingissakin joten voi hyvin olla että nähdään vaikka siellä :wink:
    Ja ens kesänä liikuttaneen noissa kuvioissa sit sillä uusimmalla hankinnalla eli tietty mustalla '61 Pontiackilla rätti alhaalla ja fiilis ylhäällä joten sen Bat-lauluauton kyllä tunnistaa sit helposti missä ikinä ollaankin :rotfl:

    Noi loppunopeuskisat ja tapahtumat on kyllä myös kivoja, täällähän niitäkin ehdittiin harrastaa muistaakseni kerran Utissa ja Lappeenrannassahan niitä on järkätty kai vuosittain.
    Matkahan siellä on yli kilometri mut huimimmat on siellä muistaakseni vedelleet päälle 300 km/h vauhteja, tais ihan siihen pintaan siellä Lappeenrannassa olla menny yks murtoluku fiiattikin (X 1/9) ja ettei menny yks pikkucorollakin :eek:
    Semmonen malliltaan meidän nuoruusajan aikainen :rotfl:
     
  12. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Kansa vaatii kuvia! :eek:
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Laita yv sun emailiosoite niin koitan lähettää.
     
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Nettiautosta bongattua... Mikähän on automalli, joita on tällä hetkellä 6 kpl myynnissä, halvin on 1490€, mutta jokkisauto, toiseksi halvin 1600€ projekti, mutta sitten hinnat on 4900€:sta aina 37500€:eek:on. :eek: Automalli on niinkin erikoinen, kuin 70-80 -lukuinen Volvo 242.

    Hauska autohan se on, oikealla tekniikalla, mutta on hinnat vähän pompsahtaneet, joo. Justhan noita 2-ovisia malleja lahdattiin romurallissa yms. ihan urakalla, kun "ne ei maksa yhtään mitään."
     
  15. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    No joo, ovatpahan hinnat nousseet, tässä yksi esimerkki täältä:
    Volvo 242
     
  16. Henkseli

    Henkseli Gearhead

  17. duster70blower

    duster70blower Gearhead

  18. jone-70

    jone-70 2nd gear

  19. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Puolitoista vuotta sitten löysin omani 150€:lla, viikon leimalla varustettuna. Työtähän tuo teettää, mutta kun tekniikkaa myöten menee uusiksi niin samapa tuo. On alkanu harrastajien keskuudessa olemaan haluttu tuo 2-ovinen kori. Sillon tällön löytyy kuitenkin näitä joiden myyjä ei pidä tavallista 240-volvoa kummallisempana kapistuksena, joten hintakin voi olla kohtuullinen.
     
  20. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!