Nyt sitten tällainenkin on tehty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Mudracer, 13.12.2006.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    LINKKIIVÄ ekaks ja siten kommentti perään että olishan tosta saanu hitaammankin vaikkapa mersun 1.7l dieselillä :odroll: . Tolla koneella lantaruiserikin on aika etana eikä toikaan mikään katana varmasti ole. Juu en arvostele kun nyt pitää oikein ihmetellä :eek: . Konehuoneen kuvaa kun tsiikaa niin näkyy ihme innovaatio :lol: .
     
  2. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Eikä maksa kuin 8000e. Mukaan varaosapeli nissanin 2.8 D koneella. Nyt löyty rahoille käyttöä! :rotfl:
     
  3. Muki

    Muki Gearhead

    Jos siihen onkin ollut tarkoitus laittaa kaksi dieseliä - siksi ehkä lavaratkaisukin on mikä on :rotfl:

    Luulen silti, jotta toi pesee mun volkkarin mennen & tullen. pikkubussi syncrolla ja vaparilla on jotain "eläke" tyyppistä noin suorituskyvyn suhteen.
     
  4. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Aikas siistin ja toimivan näköinen (jos ei huomaa sitä vajaata konetta pellin alla)...
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Siis onko tehostajan pumppu tosiaan korissa kiinni, vai näenkö vaan kuvan
    jotenkin oudosti?
     
  6. paja1

    paja1 Double Gearhead

    toisinaan tekemisen puute saattaa yllättää,nii keksii mitä tahansa :eek: tuossa on ollu kyllä promillea pelissä jo alkuvaiheessa...
     
  7. Viipo

    Viipo 1st gear

    Joo, tehostin ja kytkimen työsylinteri(?) näyttää runkoon hitsatuilta...

    Komiathan noi rosteriputket tiesti on, mutta oiskohan tuohon SA-vihreeseen sopinu vähä huomaamattomammatkin putket?

    Toisaalta empä menis arvostelemaan, ite en varmaan jaksais väkertää :p
     
  8. Karva

    Karva Gearhead

    Kaikki mitä takapihalta löytyy ja voila" nyt on kasassa 8 kE ???
     
  9. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Tämä on nähty toisella harrastepalstalla aiemmin, enkä pitänyt silloinkaan :D Voiko FS Broncoon laittaa volkkarin 1.6td koneen ??
     
  10. mercury59

    mercury59 Gearhead

    Minua hiukan ihmetyttää noi tekeleet silloin kun omalta konsernilta löytyy dieselversio minkä pulttaa lähes heittämällä pellin alle. Tälläsin itse aikoinaan bulimpaan Broncoon hj60 vapaasti hönkivän dieselin adapterilla C6 automaattiin kiinni, orkkis bensakutonen oli aivan paska. Ei tullu kilpuri tästäkään. Tosin homma jäi vähän vaiheeseen, turbo coolerilla jäi seuraavan omistajan harteille... (Petelle terkkuja) Toi oli helpompi ja halvempi koneswappi kun jos ois ruvennu änkee keulille Natikan dieselmöhkälettä..
     
  11. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Asiallinen päältä. Tekniikka vaan ei sovi ajatusmailmaani. :mad:
     
  12. Viipo

    Viipo 1st gear

    lainaan vähän topicia,

    Eli mikämikä?

    [​IMG]

    Liekkö tuo vieläpä kilvissä jne?
     
  13. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ainoa siisti kuva sarjassa. Tommonen olis suht pähee.. :rotfl: :wink:
     
  14. audiq

    audiq Gearhead

    AMC Jeep Cherokee Chief 4x4 Cummins Diesel.
    Mitäköhän konttorilla meinaisivat, jos tuollaisen sinne veisi -oisko :soosoo: .

    Välitykset varmaan hankalat saada sopiviksi, mutta ideana hyvä ja luulisi, että isompikin vaunu kulkee aika kepeästi perässä.

    Tehoja taisi olla 260-275hv ja vääntöä muistaakseni yli 600nm?
    Ois vaan tiedossa yksi Cummmins:sin 275hv venemoottori, mutta taitaa olla liian hankala alkaa muuttamaan autoon sopivaksi.

    Ei oikeastaan liity aiheeseen, tuntui vaan kerrankin järkevälle dieselöinnille, kun litratilavuus/tehot ei laske yli puolella.
     
  15. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Näköjään Saksan-pojat olivat tehneet siistiä työtä. Varmaan mukava veturi? Seudut näyttivät Niederrhein-Westfalenin seuduilta. Reinin yli menee monta tuollaista pikkulauttaa mm. Köln- Düsseldorf -tienoilla..

    Mitenkä mahtaisivat Suomessa suhtautua, kun tuokin oli EU-kilvissä.. Tilavuus menee rajoihin 360 cid bensakasit (ja eikös Chrokeehen/Wagoneerriin joskus muinon saanut myös 401 Cid AMC-kasia?) ja tehot myös.. Ainoastaan paino taitaa olla hivenen alle tuplat (?) V8:niin verrattuna? Riittävän kantava etuakseli alle ja ?
     
  16. audiq

    audiq Gearhead

    Veneversiossa taisi paino olla noin 550kg, mutta tuo vain kaukainen muistikuvat, enkä tiedä, millä varusteilla mitattu, eli onko pelkkä moottori, vai
    apulaitteineen/venepakosarjoineen.
     
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuo Blazer on pilattu totaalisesti ! :wc: :mad:

    Tossa Cherokee Chief:ssa on sentään jotain ideaakin...ainakin siihen sopiva kone.
    Silti näkisin senkin omalla 360:lla mieluummin...ei noita pääliköitäkään joka oksalla ole.
     
  18. audiq

    audiq Gearhead

    Tuo on ihan totta!
    Alkaa vaan tulemaan 360:llä ajelut aika kalliiksi.
    Itse olen miettinyt Wagoneeriin (ollut kasilla) GM:n TBI tekniikkaa tai sopivaa dieseliä.
    Dieseli vaatisi sitten rekisterikikkailuja, että verot kohtuulliset ja toinen on tuo paino, kun taitaa kaikki "kunnon" moottorit olla aika painavia, esim Valmet 611.
    Kai se olisi järkevin Astron 4.3l TBI, niin sopisi laatikot ja QT:kit suoraan. :-?
     
  19. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tommosissa on se huono puoli kun täytyy esim. kaupan pihalta lähtiessä tarkistaa ettei oo ihmisiä lähistöllä ennenkuin käynnistää.... putputputput.. :wc:
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla oli Wagohiiri 305Tbi kikkaralla joskus yli 10v sitten. Kulutus maantiellä 35" gummeilla oli siinä 17l/satkulla. Sitten väsäsin QT:n eteen TH-700 toosan niin pari litraa tipahti. Seuravaksi 6.2 kiisseli paikalleen ja sitten persekin kesti ajella kun se oli pakuksi rekisteröity :rotfl: . Yhdella hurjalla on Volvon joku yli 6litrainen turbokutvonen Chevy pikupissa ja siitä ei voima lopu ihan heti :odroll: . Sai sen vielä painonkin puolesta ihan laillisesti leimattua. Lootana siinäkin on 400 Allisonin ~1000rpm stallisella turbaanilla
     

Kerro tästä muillekin!