Ponun kone capriceen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja the_spy, 26.4.2008.

  1. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Eli sopiiko 70 mallinen pontiacin 350 cid kone '87 capricen th200r4 vaihteistoon?
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    sopii
     
  3. the_spy

    the_spy 3rd gear

    jess :D

    entä miten kone muuten sopii '87 capricen keulille?, joutuu varmaan käyttämään ponun kiinnikkeitä? entä sopiiko oldsin 307:an apulaitteet?
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Apulaiteiden kanssa kyllä joutuu soveltamaan. Etenkin laturin ja ohjaustehotimen pumpun kiinnikkeet ja hihnapyörät on erilaisia.
     
  5. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Ok, mutta muuten sopii?
     
  6. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Sopii. Siis koska lootassasi on BOP-jako. Koneen kiinnitykset Ponchosta , apulaitteet Ponchosta / soveltamalla - 307:kasta - tuo ei ole bolt on.

    Ja mahdollisesti ECM:n ohjaamien laitteiden kanssa tulee ongelmia, kuten Cruise.

    Muuten kyllä onnistuu. Olds 350 olisi kyllä bolt on, kaikki olisi vain pulttaa.. Siis jos sulla ei ole vielä sitä Ponchon konetta / se ei ole pirun halpa.
     
  7. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Ei oo vielä konetta hankittu mutta hinta ei olis paha.
    cruise ei oo koskaan mun aikana toiminu joten sen puuttuminen ei haittais mutta noitten apulaitteiden kanssa voi tulla vissiin ongelmia.
     
  8. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tarkista, että ainakin apulaitteiden raudat tulevat koneen mukana. Niitä voi olla Ponchoon ei halpaa tai helppoa hommata jälkikäteen. Mukava olisi, myös jos esim tehostimen pumppukin tulisi koneen mukana.
    Ohjaustehostimenpumpuissa on voi olla eroa kiinnitysten osilta.. Ilmastointikompuran kanssa sama. Ne voivat sijaita myös eripuolella konetta, joten putkia voi joutua jatkamaan.. Laturin kohdalla johtojen jatkaminen on helppoduuni, jos tulee tarvetta.

    Käy katsomassa konetta ja vertaa omankoneen apulaitteisiin..
     
  9. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Jepp, täytyy kysästä, Kiitos paljon vastauksista :)
     
  10. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Onko BOP-jako?? Itsellä noissa (Kone 307 Olds - loota Chevy th200r4) on ollut adapteri(se peltinen) välissä...
    Mutta ihan sama... Eli sopii senkin kanssa.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pontiacin pannuissa on kuskin puolen pytyt "taaempana" kun taas Oldsin ja letukan pannuissa ne on edempänä. Kannattaa tutkia että se sopii kivuttomasti paikalleen, ettei esim. pakosarjat mahtuu paikoilleen. Joskus kun pistin oldsin 455 pannun firebirdiin niin tuli lämppäritsydeemin kanssa ongelmia.

    Ja saahan sen adapterin sinne koneen ja plootan väliin laittaa vaikkei sitä mihinkään tarvitakkaan :poff: .
     
  12. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Hyvä kun sanoit, tosa '87 capricessa on suht ahasta pakosarjoille kuskin puolella, vaikka ponun kone voiskin sinne mahtua
     
  13. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Tehostimen pumpussa on erilaiset kierteet paineletkulle, vanhempi on tuumakierre ja kartiotiivisteinen, uudempi millikierre (16x1.5? ehkä, en muista ulkoa) ja tiivistyy kumirenkaalla. Vuosimalli, missä Saginaw P-sarjan pumpun kierre vaihtuu metriseksi on jossain 1980 paikkeilla, en tätäkään muista ihan tarkasti, sanotaan että 1978-81 välillä.
     
  14. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tuo RockHQ:n esittämä juttu on sitten painajainen kun kohdalle sattuu. Ja kun vielä on pumput silleen että hihnapyörien linjat ja kotelon asento on väärä.

    Mutta asian voi ratkaista helposti; sen painesäätimen mokkulan (lähtöliittimen pohja) voi vaihtaa pumpuista keskenään ja käyttää tehostajan letkuliittimeen sopivaa mallia ja pumppua.

    V**taa kun kaverille jokin aika sitten lupasin ilmastointivermeet varaosa-autosta. Toi sitten tilalle sellaisen pumpun jonka letkuliitin ei enää sovi siihen minun autoon. Oli kuulemma "soveltanut" sen oman letkutliittimen sopivaksi, se ei haitannut että minulla on pumppu ja letku eriparia :mad:
     
  15. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Joo no taitaa jäädä ostamatta tuo ponun kone, harmi että se ei noin vain sovi :poff:
     

Kerro tästä muillekin!