Q: tutkanpaljastimista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja daimleri, 2.8.2012.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    No onhan se toki varmaan harvinaista.

    Muistaakseni eka tapaus joka johti poliisitutkintaan taisi olla Youtube-video (tai jokin vastaava), jossa motoristi oli itse laittanut videon tarjolle jossa räsöttää Oulussa moottoritiellä kaasu auki. Olisiko video sitten saanut jotain pientä julkisuutta ja siitä se sit lähti. Uutinen löytynee googlaamalla aika helposti.

    Toinen tapaus on ne oikeasti kateelliset tai muuten vaan vittumaiset. Niitä on tässä maassa aina riittänyt.

    Kolmas tapaus lienee huono säkä, eli syystä tai toisesta poliisi kiinnostuu.

    Vakuutusyhtiöt ovat muuten vielä yksi vivahde. Kuvitteellinen esimerkki: uudehkosta Porschesta kilahtaa kone ja vakuutuspykälät kieltää rata-ajon. Kyllä ne googlaa (koska se ei maksa mitään ja käy helposti) jos rekisterinumerolla löytyisi jotain. Ja jos löytyy, niin tällaisille harrastelijapalstoillehan ne linkit päätyvät.

    Ai niin. Sitten on vielä eräs harvinainen laji eli yli-innokkaat (nuoret) katsurit. Yhdestä tällaisesta olen kuullut, toivottavasti ovat harvinaista rotua, suorastaan sukupuuton partaalla.
     
  2. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Jaksoit silti käydä tutkimassa ja penkomassa uteliaisuuttasi jotain vanhoja viestejä? Ei sillä, mulle on ihan sama mitä kukin puuhaa ja tosikkona en ole ikään(ennen) kirjoitellut foorumeille!

    Nyt kyllä ihmettelen, et kuinka/miksi joku repii verkkareita, jos joku omistaa piipparin? Eikös se liene jokaisen oma valinta ja asia??

    Jos kirjoittamalla viljelet mustaa huumoria, se ei aina aukene mulle eka laakista...
     
  3. daimleri

    daimleri Gearhead


    joo, noin mäkin tota ajattelin

    noista juutuubi filkoista oon kanssa kuullu

    tuota mainitsemaasi vakuutusyhtiö-asiaa en kyllä ollu aiemmin tullu edes ajatelleeksi, mutta tossa on varmaan pointti. ja pointti siksikin että tossahan joku ihan oikeesti saattaa "säästää" (koskas vakuutusyhtiöt mukisematta mitään maksaa .... ?) ja tommosen tiedon "etsiminenhän" on sen ko. tyypin duuni
     
  4. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    mulla on tukanpaljastin mulla on tutkanpaljastin mulla on tutkanpaljastin mulla on tutkanpaljastin mulla on tutkanpaljastin mulla on lutkanpaljastin al gaida al gaida pommi BOM pum koulumurha Norja pox aargh! tex willer..mulla on tukanpaljastin mulla on tutkanpaljastin mulla on tutkanpaljastin mulla on tutkanpaljastin mulla on tutkanpaljastin mulla on lutkanpaljastin al gaida al gaida pommi BOM pum koulumurha Norja pox aargh! tex willer, jari tervo, timo soini ja jutila, tarja halonen ja smura.

    nyt haen sipsit, oluet ym. ja meen kateleen tilanteen kehittymistä tohon pihatien varteen :eek:
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Krp:sta hei.
     
  6. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    va? ja kan inte finska, det var inte jag det var nån annan, adjö!
     
  7. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    -"tex willer.." :rotfl:

    asiasta takas sivuraiteille.. kuka muistaa sen lokarittoman kupla-rodin? siitä oli täällä joskus juttua..
     
  8. smuige

    smuige Gearhead

    Kenellä onni on, se onnen kätkeköön...

    Kannatta aina muistaa toi kultainen sanonta vaikka miten puheripuli odottaa valloilleen pääsemistä :rotfl:
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tämä oikean ja väärän suhdetta kuvaava lause;

    Hälläväli mulle, paras sijoitus ikänä mulle, autoilun saralla!

    Saa pohtimaan tämän viikon uutista ja muistelmaan sitä autoharrastaja-talousrikollista joka syyllistyi myös jatkuviin ylinopeuksiin ja jäi kiinni tutkanpaljastajasta kun se putosi hänen housunlahkeestaan ratsiassa.:

    http://www.kauppalehti.fi/etusivu/hs+ta ... &&&ext=ltr
    Psykopaattiset persoonanpiirteet altistavat talousrikoksiin, kertoo Helsingin yliopiston tutkija Helinä Häkkänen. Valmisteilla olevasta tutkimuksesta selvisi, että valtaosalla petoksen takia vankilaan tuomituista talousrikollisista on taipumusta psykopatiaan.
    "Petos edellyttää toisten tietoista huijaamista. Esimerkiksi pyramidi- ja herrasmieshuijauksissa sekä valelääkärinä toimiessa pitää myös esiintyä vakuuttavasti", kertoo tutkimusta johtava kriminaali- ja oikeuspsykologian dosentti Helinä Häkkänen.
    Talousrikostuomiota suorittavilla vangeilla psykopaattisista piirteistä korostui hyväksikäyttävä elämäntyyli, kertoo Helsingin Sanomat. Muita piirteitä oli runsas ärsykkeiden tarve, tavoitteiden puute, impulsiivisuus ja vastuuttomuus suhteessa muihin.Etenkin nuoremmat vangit ovat elämyshakuisia: he hakevat mielihyvää ottamalla riskejä tekemällä esimerkiksi tekemällä päättömiä sijoituspäätöksiä.
    Lähes puolet tutkimukseen osallistuneista koki tulleensa tuomituksi väärin perustein. Noin 58 prosenttia oli sitä mieltä, että yritys tai yhteiskunta ajoi heidät rikokseen. Talousrikolliset myös tunsivat vähemmän syyllisyyttä kuin väkivaltarikolliset.
    "Rikastuminen on tavoiteltava päämäärä, jossa tarkoitus pyhittää keinot. Talousrikollinen voi ajatella, että ei se ole tyhmä, joka huijaa, vaan se, joka lankeaa huijaukseen."
    Psykopatia ja syyllisyyden tunteen puuttuminen lisäävät riskiä rikoksen uusimiseen.Kyselytutkimukseen osallistui noin 35 suomalaista talousrikoksista tuomittua tai syytettyä vankia.
     
  10. vma

    vma 1st gear

    Mitenkä vakuutukset ja auton moottori liittyvät toisiinsa (hajoaa se moottori radalla tai ei)?
    Ei kait vakuutus rikkoontunutta auton moottoria ja sen korjausta korvaa.
     
  11. vma

    vma 1st gear

    Apua. Kuulin myös että tämä sama kaveri on joskus syönyt perunoita ja juonut maitoa -> kaikki perunansyöjät ja maidonjuojat ovat siis psykopaatteja talousrikollisia. Usko nyt!

    Myötähäpeämittari on nyt ihan 100% täysillä autoharrastaja-talousrikollinen-psykopaatti-tutkanpaljastin-housunlahje yhdistelyn jälkeen.
     
  12. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    oon tullu huomaamaan, että asiattomiksi ilmoitetut viestit eivät näy etusivulla. tiedän tämän siksi, koska ilmoitin pari spämmääjän mainosviestiä tossa jonain päivänä. samalla huomioin ettei niitä enää näkynyt.

    nyt tätä viestiketjua ei etusivulla näkynyt.. ihme juttu. :odroll:
     
  13. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tosiaan huono esimerkki ja en muista tarkasti tapausta, mutta olennaista oli muistaakseni juuri se, että (tietyn vakuutusyhtiön) kaskovakuutuksen ehtoja rikottiin ja todisteet löytyivät netistä omistajan itsensä dokumentoimana. Moottorin sijaan parempi esimerkki on tietysti kaiteeseen rysäyttäminen.

    Moottorin kilahtamisen taisin sotkea takuuasioihin, jossa maahantuoja voi vastaavasti googlata mitä sattuu löytymään.

    Jokatapauksessa vakuutusyhtiöillä on intressi googlata, koska se ei maksa mitään. Vahvistamattomien huhujen mukaan mm. Tapiolalla on töissä henkilö joka työkseen tekee tällaista.
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Ja se sama Kupla on katsastettu jo useaan kertaan lokarittomana. Näkyy silloin tällöin liikenteessä, sillä se majailee täällä Jäörvenpäässä. Siitä irjoiteltiin netissä, mutta ei ne kirjoittelut oikeasti ole vaikuttaneet mitään autojen katsastusmääräyksiin tai muiden autojen hyväksyntään.
     
  15. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    sanoinko mie jotain siitä et kirjoittelut vaikuttaisivat johonkin? ja entä jos sanoinkin? tarkoitin sanoa, et kyllä näitä foorumeita luetaan..

    viewtopic.php?f=3&t=123172&hilit=kupla+rodi
     
  16. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Se haitta elämällesi vaan odottaa vuoroaan. Lievemmillään se on sitä, että jäätkin kerran kiinni, menetät sen paljasimen ja korttisi. Vakavimmillaan sitä, että joudut vaaratilanteeseen ja koska ajat paljon ylinopeutta paljastimeen luottaen, vahingoitat tai tapat jonkun ihmisen tai itsesi koska et voi ylinopeuden takia tilanteesta selvitä. Mitä enemmän ajat ylinopeutta, sitä suurempi todennäköisyys on, että kerran rysähtää.
    Eihän se syy sinun tietysti ole vaan sen tyhmän kakaran joka ylitti tietä.

    Se kiinnijäämisen kaava on sama millä monet sarjarikokset lopulta paljastuu. Rikoksentekijä luottaa ja uskoo omaan erinomaisuuteensa ja siihen ettei voi jäädä kiinni, ottaa suurempia riskejä ja sitten joskus tekee pienen mitättömän virheen... ja loppu kirjoitetaan lehdissä.
    Kun sinulla on sellainen laite jonka avulla ei voi jäädä kiinni, niin miksei sitä sitten kaahaa jatkuvasti ja hyödynnä koko auton voimapotentiaalia päivittäin sitä enempi säästää niissä sakoissakin ja sitä tarpeellisempi laite :rotfl:
     
  17. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    pERKELE! annoin mielestäni melkoisen pienen vihjeen kit carsoniin, mutta jätkä senkun repeilee.. :odroll: noh, voihan se toki olla sattumaakin, mutta mikäli näin ei olisi niin sanoisin n.160 tai +...

    oUTO oleT..

    oikeasti mulla on tutkanpaljastin, mutta se ei perustu mihinkään nykyisen lain laittomuuteen. sumeaakin sumeamman logiikan yhdistäminen saanto/riski -arvioon tekee tavanomaisen paljastimen käyttämisen hyödyiltään liian riskaabeliksi :soosoo:
     
  18. vma

    vma 1st gear

    Höhööö...laakerinlehdin varustettu jeesustelun papukaijamerkki on täten ojennettu Adve- satusedälle.

    Hän faktoista mitään tietämättä (=keksii asiat päässään), kertoo kuinka minun asiat ja elämä (täysin hälle tuntemattomalla ihmisellä) ovat nyt, ja tulevaisuudessa.

    Normaalien ihmisten piireissä tämmöistä ominaisuutta ei kutsuta ennustamisen ja tietämisen jaloksi lahjaksi, vaan idiotismiksi.

    Vakavasti ottaen; et tiedä minusta oikeasti yhtään mitään, joten jätä arvoittelu sinne omaan pikku pääkköseen kaikkien niiden muiden äänten sekaan, ja koita selvitä niiden kanssa. Eiks je.

    Hymelö, jossa päässä on paljon erilaisia kuiskuttelvia vihjailevia ääniä ja salaliittoja
     
  19. vma

    vma 1st gear

    Paskapuhetta.
    Osoita lakipykälä/-momentti jossa kerrotaan tutkanpaljastin rangaistukseksi ajo- oikeuden menetys.
    Tutkanpaljastimen hallussapidosta ei menetä ajokorttia. Toki, jos lakipykälän ajo-oikeuden menettämiseen osoitat, olen valmis oikomaan tietojani.
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    Käsittääkseni tulee sakkorangaistus. Tietysti, jos samassa yhteydessä on ollut reipas ylinopeus, niin korttikin lähtee, mutta nimenomaan sen ylinopeuden, ei paljastimen tähden.
     

Kerro tästä muillekin!