Starlettiin veekuutonen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja -TAPSA-, 8.7.2003.

  1. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    OLisipa tuossa tiedossa halpa ralli starletin kori ja tallin nurkassa "hellästi " viritetty 2,8l foordin v6 triplaKaasareilla,
    Meinasin että minkähänlainen urakka olisi tunkasta se tekniikka tohon tojotan pellin alle?Laatikoksi ison sierran viis pykäläinen,peräksi joku 505 pösön perän ku siinä on valmiiksi se kitkalukko ,tai volvon powerlockilla varustettu,
    Etupäähän jotain jäykempää tavaraa ettei keula raahaa niin pahasti maata.. :smile:
    Toimiskohan?Vai rakenntetaanko saman tien takamoottorinen:)? vois ainakin olla aika "kohtuu" pirteä väkkärä :wink:


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: -TAPSA- 2003-07-08 11:58 ]</font>
     
  2. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    No eikun vaan! Kadulle tuskin kampetta rakentelet... :grin:

    Starletti on samalla veltto nokaltaan ja allerginen liialle keulapainoisuudelle - runkoaisat voi vahvistaa, mutta painonlisäys ei tee hyvää ajettavuudelle.

    Ahdastahan sinne pellin alle tulee joka tapauksessa...
     
  3. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Ostin korin ..ompahan ainakin kaaret ja kupit+nelipisteet valmiina..ja korikin suht kaatamaton;)
    Urakka on varmasti aivan helvetillisen iso ja vaikea mutta kokeillaan nyt ajan kanssa mitä tulee,
    Ja sitten ei muuta ku kokeilemaan paljonko pitää konehuonetta levennellä :smile:
    Jaa että tielle..ehkäpä ei kumminkaan :grin:
    vois varttia kokeilla jos tästä tulee jotain :wink:


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: -TAPSA- 2003-07-08 17:48 ]</font>
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Toivottavasti ei käy yhtä huonosti. Kuin sille Porilaisen moottorin swappauksen tehneelle kundille. Joka vaihtoi Sierraan kolmilitraisen V6 koneen. Sierra oli lähtenyt käsistä ja päätyi tolppaan tuhoisin seurauksin. Josta iltasanomat mm. kirjoitti. Oli ilmeisesti laiton moottorinvaihto. Ei selvinnyt kirjoituksesta, saako Sierraan laittaa ko. kokoista konetta.
     
  5. OpaS

    OpaS Gearhead

    Ai että oli tehnyt "porilaisen moottoriswappauksen"...???
    Kyllä sierraan kolmelitrainen menee kevyesti muutoskatsastamalla.

    Minkäsmoinen imusarja se tuommoinen on? Kolme weeberiäkö?
     
  6. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    itsekin olen suunnitellut kolmea tuplaa, mutta ei ole liiennyt koskaan aikaa imusarjan valmistamiselle. teräsputkesta ja lattaraudastahan sen kohtuu äkkiä kyllä tekisi.. En nyt kuitenkaan tarjoudu tekemään muille, vaikka ahne paska olenkin niin nyt on kädet jo niin täynnä kaikenmaaliman virapelihommia ja vielä pitäs tää viikko ehtiä jotain töitäkin tehdä.. mutta homma kyllä onnistuu, aikataulu vaan voi venähtää pariin kuukauteen.
    siltä varalta että kiinnostusta olisi, kannattaa ottaa vaikka privaattina yhteyttä..
     
  7. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Meilläpäin on yks ukko joka nuita on tehny useampiakin kappaleita voorteihin,esim tää munki on sen tekemä, ostin koneen yhdeltä kaverin kaverilta sen ruosteen raiskaamasta rata caprista ..mm aikanaan koneesta mitattu 260hv mustaa valkoselle,
    Kone joutuu vielä pienen hionnan alle moottorikoneistamolle ennen istutusta,joten luulisi koppi sen jälkeen liikuvan vähintääkin liikaa :grin:
    sliippareitaki pitäs vissiin ruveta sitten taakse katteleen ja akseleita kaventamaan ;D
     
  8. Coupe 2.8

    Coupe 2.8 1st gear

    Hei TAPSA, et viitsisi vinkata kuka noita imusarjoja väsäilee, kun olisi huutava pula semmosista...?
     
  9. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Hirvelän hannu täällä oulun seudulla päin..äijällä on metalli paja joten ammatitaitoa löytyy,voin kysästä jos se alkas tekeen sulle..kuinka kiire olisi?
     
  10. Coupe 2.8

    Coupe 2.8 1st gear

    No kysy ihmeessä, ei ole mikään kauhea kiirus, mutta mukavahan se olisi tietty jo ennen lumentuloa saada. Tekeekös se pystysarjoja 40:lle vai? On meinaan joskus käynyt pienessä mielessä että semmoset ristikkäiset vaakasarjat 45:lla olisi aika villit...mutta sehän nyt on vaan unelmointia. Mitenkäs hintapuoli? Palaan itsekkin muuten Ouluun opiskelemaan kesän jälkeen, joten jopas sattui sopivasti.
     
  11. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Btw..muutoksia alkuperäseen suunnitelmaan,autosta tulee takamoottorinen :smile:
     
  12. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    Jep Jep :smile:

    Luulis hakevan keulaa sitte :smile:

    starletin painoseen koppaan parisataa kiloo lisää painoo taakse ja edestä se vähäkin pois.. wheelinki paarrssit tulee varmaankin pakollisiksi :smile:
     
  13. tanari

    tanari 1st gear

    minkäslaista palaa siinä koneessa sitten on?
    nokka? kannet?

    kun itelle on tulossa race moottori kans ja olis kiva tietää et minkälaisilla osilla saa noinpaljon hevosia :grin:
     
  14. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    No sellaset perus jutut,nokka,kannet tehty,männät,peltisarjat ,3X 42mm wb, itse en ole konetta auki käyttänyt joten todellisuus selviää kun se viedään koneistamolle hiottavaksi.

    Suunnitellulla aika taululla autoa voi sitten ihmetellä ensi kesän sprinteissä.
     
  15. arnolds

    arnolds 1st gear

    sierraan 3.0L menee prosenttien mukaan katsastaen.itse tein myös kyseisen siirron.
    ja tietenkin 3xtuplaweber. Jarruja vähän muuttaa isommaks ja leimalle.
    Jos into riittää talvella niin pros.mukaan ko. moottoriin saa lisätä ahtimen/t.Kunhan tehot pysyy rajoissa.
     
  16. Nokileka

    Nokileka 1st gear

    suunnittelin 2litrasta ohc-pataa mk1 fiestaan, ahdasta on mutta tehdään tilaa... koneen pitäs istua laatikkoon suoraan...
     
  17. cartman

    cartman 1st gear

    Muista, että Special Saloon sääntöjen puitteissa moottorin on sijaittava alkuperäisellä paikallaan eikä paloseinääkään saa siirtää. Muuten erittäin mielenkiintoinen projekti.
     
  18. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Mikähän muuten oli perimmäinen syy siihen että paloseinän siirto kiellettiin? Turvallisuus? Itse olen tirpassut siirretyllä paloseinällä varustetun auton betoniporsaaseen ja kaikki muu ratkesi paitsi se siirretty paloseinä... Missä on kunnon experimental-henki!!?? :grin: :grin:
     
  19. cartman

    cartman 1st gear

    AKK:n herrat ei tykkää siitä, että harrastajat ajaa vanhalla 2-vetokalustolla kovempaa, kuin rahamiehet uusilla nelikoilla. En tiedä perimmäistä syytä, mutta kai sitä lähinnä turvallisuusasioilla perusteltiin.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    laillinen peli, kone cossun 2.9 24v v6.
     

Kerro tästä muillekin!