th700 valve body ja muuta ihmeteltävää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja avo rs89, 27.3.2014.

  1. avo rs89

    avo rs89 1st gear

    nyt tarviis viisaampien neuvoja. th700 ongelmana on ettei 3 vaihde kytkeydy edes pakkovaihteilla kun kierrokset nousevat yli 5000, mutta kun kaasua löysää niin sitten löytyy myös kolmonen. alle 5000 vaihtuu ihan normaalisti. venttiilikoneisto on nyt irti ja ihmettelin kun koneistossa ei ollut kuin toi 3rd clutch accum. kuula paikallaan. toi tv valven kuulahan monesti heitetään pois mutta entäs toi drive 3 kuula? voikohan tässä olla joku jenkki joen oma modi jossa toikin on ollut ylimääräinen kun netistä etsimällä kaikissa modeissa oli toi paikallaan.. laatikko vm.89
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nelonen toimii vai?
     
  3. avo rs89

    avo rs89 1st gear

    Joo kaikki vaihteet toimii normi ajossa normaalisti. Täyskaasullahan se nelonen ei tolla normi tv valvella pysy mutta kyse oli 3vaihteesta. tossa laatikossa on voinut olla toi vika jo pitkään kun edellisellä moottorikokoonpanolla ei yli 5000 vaihtokierroksia tullut käytettyä.
     
  4. avo rs89

    avo rs89 1st gear

    Tosiaan ihme juttu kun vaikuttais siltä että noi kierrokset jotenkin vaikuttaa tohon vaihtoon. koska kaasupedaali on siis tossa vaiheessa täysin pohjassa. liittyisköhän toi jotenkin laatikon paineisiin tai jotain semmoista. ainakin puolen tuuman boost valve tosta löytyy.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mikä kuvernööri sulla on?
     
  6. avo rs89

    avo rs89 1st gear

    Ei ole mitään tietoa kuvernööristä, mutta vaikuttaako toi kuvernööri myös pakkovaihteilla.?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos sulla on keppi kolosella ja se ei mene päälle niin sen estää joko kikkaritsydeemin- ja/tai kuvernöörilinjan paine.
     
  8. avo rs89

    avo rs89 1st gear

    Onnex täältä löytyy asiantuntijoita, itelleen kun nää on niin ufojuttuja. :)
    Mitä tosta tv-valve/kikkaritsydeemistä kannattaa tarkistaa tai siis mistä siitä vois ettiä vikaa kun ois sopivasti toi koneisto irti.? Mites jos vetäsee ton kuvernöörin rautalangalla nippuun niin pitäiskö sillon pelittää pakkovaihteilla vaihdot jos vika on kuvernöörissä.? mitenköhän jos hommais jostain veten kuvernöörin ni voiskohan toi auttaa asiaan vai pitikös tohon koneistoon tehdä joku modi sille.?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kattoo nyt ekas ettei siellä ole jo veten kuvernööri. Eli tollanen kun toi alempi on.
    [​IMG]
     
  10. avo rs89

    avo rs89 1st gear

    En ole vielä päässyt tsekkaamaan tota kuvernööriä mutta tuli taas ahaa-elämys että kun tossa autossa on matkanvarrella vaihtunut perävälityskin 2.73 -> 3.73 niin onkohan tollakin jonkinlainen merkitys tähän asiaan.?
     
  11. avo rs89

    avo rs89 1st gear

    Nyt on venttiilikoneisto purettu ja muut osat olivat herkkiä liikkumaan paitsi 1-2 accumulator valve oli aika jumiva. Onkohan tuossa ratkaisu tähän vaivaan.? Sitten tuo 3check ball kun uupui niin sekin vielä arveluttaa.. :-?
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Accumulaattorit vaikuttaa vaikuttaa vaihdon terävyyteen.
    Ja 87=> venakoneistossa kuuluu olla vain kax kuulaa.
     
  13. avo rs89

    avo rs89 1st gear

    Joo, eli toi venttiili ei vaikuta tohon kolmosen vaihtumiseen. Tarkoitin tota drive 3 kuulaa joka tosta puuttui. Eli paikallaan ei ollut kun yksi kuula + aux valvebodyn kuula. Mites toi perävälityksen vaihtuminen, voiko toi olla syynä tohon kun tuskin tuossa on kuvernööriä tuunattu.
     
  14. avo rs89

    avo rs89 1st gear

    Laitetaan tähän päivitystä eli tuli vaihdettua toi vette governor paikalleen mutta edelleenkään täyskaasulla ei vaihdu 2 vaihdetta isompaa.. Perkele. Toi tv-valve on tossa semmoinen open throtle mallinen joka pitäs pitää myös 4 vaihteen täydellä kaasulla, onkohan siinä jotain mätää sitten vaikka ehjä se kyllä oli ainakin.
     
  15. avo rs89

    avo rs89 1st gear

    Auttakee nyt laatikkogurut tietämätöntä..
     
  16. TeeÄm

    TeeÄm 1st gear

    löytyykö kyseisestä laatikosta sarjanumeroa mistä sais selville vuosimallin ja muuta? Päällä oli tarra missä oli tuommonen rimpsu: 610lcmy03974200 Sisemmässä akselissa on 30 booria ja ulommassa löytyy 27. Onko tämä nyt "heikompi" malli vai?
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se on vaan vanhempi toosa, ja jos sen swappaa johonkin niin turbiinin lukon saa ilman kalliita kilkkeitä tottelemaan kikkarivaijeria.
     
  18. TeeÄm

    TeeÄm 1st gear

    Joo. Olis tarkotus mopariin istuttaa. Kun kahtelee jenkeistä turbiineja niin tuntuu että hyvät on aina 30 booriseen. stalli sais olla 3000-3500
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tsiikaa 200R4 limppuja ne on identtisiä 27boorisen 7satkun kanssa.
     
  20. TeeÄm

    TeeÄm 1st gear

    Tuleekos tuohon uudempaan 30 booriseen sähköllä turbiinin lukko? Ja vanhemmassa joku vaijeri? Onko muita eroja mikä tulee ottaa huomioon asennusvaiheessa? Kumpaakin mallia olis tarjolla niin tarviis mielipidettä kumman istuttaa mopariin.
     

Kerro tästä muillekin!