Tulli

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja HMoilanen, 15.5.2007.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Eihän tuo tullittomuus voi tullauskaupungista johtua...quote]

    No ei suoraan kaupungista, mutta tullitoimipaikasta voi.
     
  2. HT

    HT Gearhead

    Mitenkä tämä nyt on.
    Yli 30 v meneekö tullia vai ei?
    :eek:
     
  3. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Kuten sanottu, riippuu tullitoimipaikasta ja kuun asennosta.
    Viime suvena -73 Cougar avo, ei tullia.
     
  4. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Mites tuo tullaus nykyään? Californiasta tilattu paketti, jonka FedEx tuonut Vantaalle tänään. Lukee näin .

    Clearance delay - Import
    Clearance instructions from the importer are required.

    Tullilta eikä FedExiltä mitää ilmoitusta. (FedEx laittoi heti alussa viestiä, että voivat hoitaa tullauksen 2,5% paketin arvoa vastaataan tai minimissään 16€ kieltäydyin tästä lisäpalvelusta. Kait joku kuitenkin ilmoittaa minulle nyt paketista. Joskus aikoinaan postissa tuli tullilta kirje jonka pohjalta pystyi naputtelemaan tiedot nettisivulle ja paketti jatkoi matkaa. Miten menee nykyään tavaran tullaus?
     
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Fedex varmaan ilmoittaa tekstiviestillä tai sähköpostilla lähiaikoina, voit myös soittaa sinne.
    Jos olet kieltäytynyt jo heidän palvelusta, niin odottavat että sinä itse hoidat asian...

    Tullausta varten pyydät Fedex:lta maahantulotunnuksen ellet jo saanut sitä ja teet tullauksen itse tullin nettisivulla, katso nettitullaus.

    https://tulli.fi/henkiloasiakkaat/netista-tilaajalle

    Helpoimmalla pääset kun annat Fedex:n hoitaa, he myös auttavat siinä kun soitat sinne.

    Posti on eri asia kun Fedex ja postiltakin tulee nykyään tosi huonosti mitään yhteydenottoa.
    Itekin odottelen paria pakettia jenkeistä ja Kanadasta, mutta ei näy eikä kuulu missään...seurantanumerot ei toimi Postin seurannassa jne...sitä tyypillistä Postin toimintaa :odconfused:
     
    Muokattu: 29.12.2020
  6. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Jos on tunnus niin menee ehkä 10 minuuttia tullaukseen.
     
    Vuppe ja Inlinee tykkäävät tästä.
  7. f34

    f34 Double Gearhead

    Muistaakseni mulla tuli tuosta tullilta oma posti sovellukseen ilmoitus. Mutta fedeksiltä piti kuitenkin pyytää tullaustiedot.
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ei tullut mullekaan yhestä fedexin toimittamasta paketista muuta kuin kyssäri että tullaako ne vai tullaanko itse. Lähetin viestin että ite, sitten ei kuulunutkaan mitään. Tullin sivuille vaan tullaan tunnuksen kanssa, ja päätös piti vielä toimittaa fedexille, sillä se paketti lähti liikkeelle.
     
  9. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear


    https://www.overdrive.fi/forum/threads/koko-harrastuksen-tulevaisuus-huono.309380/
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Väärä topicci alkaa jänkäämään tästä asiasta.
     
  11. f34

    f34 Double Gearhead

    Ihme avautumisia kun joku kysyy neuvoa tullaamiseen.
    Ilmeisesti kaikki ei olla selvinpäin.
     
  12. koivuhalko3

    koivuhalko3 3rd gear

    Onko Cocco Bill Kouvolasta? On meinaan senverran masentava tapaus.
     
    Rautamäki, Inlinee ja 1purehell tykkäävät tästä.
  13. Lasse@

    Lasse@ 3rd gear

    Nykyään tuo "pakettien" tullaus on helppoa ja nopeaa, kuin laskun maksu verkkopankissa. En keksi yhtäkään järkevää syytä miksi maksaisin siitä fedexille tai toiselle firmalle.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  14. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Onhan meitä masentavia täällä useampikin samalla paikkakunnalla,varmaan muillakin pitäjillä omansa eikä tästä tarvi jänkäämään alkaa,turhaa molemminpuolin,en minä tästä mitään topikkia alkaa kenenkään mieliksi tässä tai muuallakaan ja viinajuontikin on jäänyt sinne nuoruuteen kunhan ensin kaikki aivosolut oli tuliliemellä tuhottu,onneksi teillä on mistä jakaa vaan tämäpä tästä taas,palaillaan ja isketään taas realismilla sinisten silmien kipukohtaan kun rupeaa pitkästyttämään ja mitataan nuorison pulssi...
     
  15. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Sain tehtyä tullin sivulta Calvertin antamalla seurantatunnukksella suoraan sen tullauksen. Kukaan ei kuitenkaan mitään viestiä laittanut. 17€ olisi pitänny FedExille maksaa siitä tullauksesta + se 113€ tullimaksua vielä päälle..... nyt säästin sen 17€
     
  16. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Tarviiko mun olla yheydessä vielä FedExiin vaikka tullin sivulla luki että ilmottavat itse kuriireille heti kun tullaus on tehty. (todettiin että ei tarvi erikseen ilmoittaa mitään?) Vähän ristiriitaista.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ne Fedexin tuomat paketit, jotka joutuvat tulliin, ovat mun osalta menneet liki 100% niin, että tulee tekstiviesti, jossa kyselevät tullaako ne vai tullaanko mä. Ja sitten kun vastaan siihen viestiin "itsetullaus ddmmyy-abcd (sotu muunnettu) ja vissiin vielä spostiosoite, tulee melkein heti tekstiviesti, että tullausohjeet tulee perästäpäin pikapuolin sähköpostiin. Nykyisin ne ohjeet ovat tosi selkeät ja jopa minä selviän tullin sivuilta ykköskerralla, joskin tullinimikettä en jaksa ihan huolella ottaa, vaan joku listalta. Sitten tullauksen jälkeen saan vapautustodistuksen ja kuitin jotka spostaan Fedexiin, jotka melkein heti henkilökohtaisesti lähetetyllä spostilla kertoo, että paketti vapautuu nyt. Johon vastaan, että ei mieluusti kotiosoitteeseen, kun siellä ei ole ketään vaan tuokaa tänne mun duuniin ja osoite. Täti vastaa heti, että on reititetty sun duuniin. Melkein aina se meneekin niin paitsi joka toinen kerta kuski on meidän kotiovella ja mä kerron sille sitten kun se soittaa avaamaan, että tuo se mun duuniin - se oli uudelleen reititetty niin. Ja sitten se kestää 24h, koska ne on eri jakelureitit. Ja kun paketti saapuu, niin se on täpötäynnä tarroja reitityksen takia.

    Jos vaan mahdollista, niin maksan tullit ja alvit jo tilauksessa (Rockauto), koska sillä pääsee parista kolmesta sähköpostista ja tekstiviestistä plus tullin sivuilla pelaamisesta.

    Oma poikani lähetti mulle luvatusta maasta Harrikan osia. Laittoi tullia varten paketin pintaan ohjeet tullille, mistä päästä kannattaa mennä sisälle, jos aiotte tarkastaa sisällön. Siis tällä viisiin "Instructions for Customs Office. Easy opening at this end". Ja nuoli osoittimena, mistä aukeaa. Keulan putkien pakkaus oli umpipäinen melkein metrinen muoviputki, jossa oli korkki vain yhdessä päässä. Ja tämä muoviputki oli käärittynä pahviin ja ohje pahvikääreeseen pintaan teipattuna. No ei kelvannut ohje tullille, vaan niiden piti yrittää ensiksi sieltä toisesta päästä. Pakkaus oli puukotettu oikein huolella ja sitten koottu kauttaaltaan teipillä "Tullin avaama": Hehe.
     
  18. f34

    f34 Double Gearhead

    Totta kai tulli epäilee ja tekee just toisinpäin kun pyydetty.
    Kun ohjeistaa, niin ottaa tämän huomioon.
     
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tullauksen jälkeen kun ei mitään kuulunut niin ilmoitin fedexille että olis tullattu, ja ne pyysi vielä sen päätöksen. En tiedä miksi, mut paketti liikahti.
     

Kerro tästä muillekin!