Tuontipyörään rekisteriote Saksasta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja Väpsy, 29.7.2023.

  1. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Otsikon mukainen tarve vaivaa vahvasti. Tuli "vahingossa" ostettua pyörä, joka on ostettu 2014 Hampurista poliisin huutokaupasta, ja tuotu sitten Suomeen. Tullausta ei ole aloitettu, ja nyt jos/kun aloitan prosessin, mulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko tarvitsen rekisteröintikatsastukseen rekisteriotteen Saksasta, tai voin hakea trafilta poikkeuslupaa rekisteröinnille ilman sitä. Luonnollisesti mieluisampi vaihtoehto olisi hankkia se rekisteriote, jäisi vähän vähemmän arpomisen varaa. Mulla on viranomaisen paperit (kauppakirja) huutokaupasta, ja siinä kerrotaan edellisten omistussuhteiden raukeamisesta ja myös että rekisteriotteen voi halutessaan hakea niitä käsitteleviltä viranomaisilta. Eli omistussuhteet pystyn näyttämään toteen (on myös luovari/kauppakirja minulle huutokaupan ostajalta), mutta vähintään 1-osan tarvitsisin. Osaako joku neuvoa mistä moista lähtisi Saksanmaalta kyselemään..?
     
  2. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Väpsy tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!