turbiinilukon nappikytkentä...vielä kerran pojat!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja eepu, 14.3.2006.

  1. rapis

    rapis 1st gear

    onko noin? mulla on th 125:n joka vaihtaa aikaslailla terävästi (nykäsee vaihdossa) mutta luistaa kyllä kolmosella kiihyttäessä. (laatikkoon ei mene piuhoja. 4 napanen liitin kyllä on)
    elikkä olisko tehty vastaava viritys?
     
  2. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    TH700R4

    Oisko mitään apua noista kytkentäkaavioista (linkit)
    Vuosimalleissa 1982 - 1986 on ollut 12 erilaista kytkentää...
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... ire_14.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... ire_12.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... ire_10.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... ire_09.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... ire_08.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... ire_07.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... ire_06.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... ire_05.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... ire_04.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... ire_03.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... ire_02.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... ire_01.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... body_2.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... body_1.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... cable1.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... wire_3.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... wire_2.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... wire_1.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... wiring.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... cation.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... nipple.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... Servo2.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... Servo1.jpg

    EDIT:
    Noi meni väärään järjestykseen, mut ehkä se ei haittaa, ekana olis pitäny oolla tääalla), missä selitys 12 eri mallista...
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... ire_01.jpg
     
  3. parsju

    parsju Gearhead

    Eiköhän se solenoidi kuitenkin tarvitse sähköä toimiakseen, eli jos mitään ei ole kytkettynä niin mikään ei toimi.

    Melko monta erillaista johdotusta tuntuu laatikoista löytyvän, yksi ja kaksijohtoisia solenoideja ja kauhia määrä erilaisia NC/NO painekytkimiä. TCI:n th700/200 lock up kitin asennusohjeen lukaiseminen voisi antaa apuja tähän ongelmaan.

    Omassa sähkö kulkee seuraavasti eli th200r4: Virtalukolta jarrukytkimen kautta TCC:lle ( kaksijohtoinen malli). TCC:n maadoitus palaa laatikon ulkopuolelle vaihtavalle releelle, josta maadoitus jatkuu alipainekytkimen kautta runkoon.

    Releen ohjauksen + on haaroitettu jarrukytkimen jälkeen releelle. Ohjauksen maadoitus menee 4:sen painekytkimen (NC) kautta maihin.

    Rele muuttaa maadoitusta tässä siten, että lukko kytkeytyy ainoastaan nelosvaihteella (kun nelosen painekytkin aukeaa), sopivan alipaineen vallitessa.
     
  4. savoa

    savoa Gearhead

    Re: TH700R4

    no niiin eli switchwiring miten laitetaan mulla menee 2 johtoa plugista musta ja ruskee laattikkoon musta laatikon taakse ruskea etupäähän venttiilikoneistoo miten kytken et lukko sais lukon toimimaan
     
  5. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    TH700

    Piuhojen väreissä lienee GM:llä joku logiikka, voi olla melko mahdoton arvata laatikon sisäistä kytkentää muuten kuin avaamalla öljypohjan. Samalla voi öljyfiltterin vaihtaa. Itse selvitin laatikon sisäiset kytkennät samalla kun remppasin koko laatikon. Tein johdotukset mahdollisimman yksinkertaisesti: Laitoin liittimeltä suoraan solenoidille kaksi johtoa, ohitin kaikki paineanturit laatikon sisällä. Siirsin 4-vaihteen paineanturin paikan laatikon ulkopuolelle, ulkopuolelta sokean tulpan siirsin paineanturin entiselle paikalle.

    Kytkennät tein kuten tuossa kuvassa, muuten paitsi 4-3pulse-anturi ei ole käytössä(ohitettu):
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... wire_2.jpg
    Ja koska kyse oli ex-manuaalivaihteisesta autosta niin jarruvalokatkaisija oli vain yksinapainen, siltä piti ottaa ohjaus releelle ja näin katkoa laatikolle päin menevää virtaa.

    Huom. Laatikon sisällä kaikki sähköjohdot on kuuman kestävällä silikonieristeellä päällystettyjä, tavalliset autojohdot ei kestä kuumassa öljyssä.

    Tuossa alla pari kuvaa ulkopuolelle asennetusta 4th-paineanturista. Ei ole nätti, mutta on toiminut jo parikymmentä vuotta. Siis tuossa omassa on lukko päällä aina kun 4s vaihde on päällä. Nappikatkaisija oli kojetaulussa vain kokeiluvaiheessa, mutta otin sen pois "turhana".
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... itch_1.jpg
    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... itch_2.jpg

    Projektilaatikon(Camaro1985:stä) mukana sain B&M:n turbiinin (2200rpm-stall) jossa ei enää lukko pitänyt, lukon kitkapinta oli poltettu loppuun jo Floridassa. Jouduin ostamaan uuden samanlaisen tilalle. Tällä haluan vain kertoa sen, ettei aina vika ole solenoidissa jos ei turbiinilukko pidä.
     
  6. savoa

    savoa Gearhead

    Re: TH700R4


    öljypohja oli auki suodatin vaihettu ja tvkaapeli eli ruskee meni laatikon etupuolelle suotimen alle??? ja musta laatikon taakapäähän anturille en meinaa kytkeä laatikkoa uudestaaan.. jos näillä kahdella johdolla saan lukon pelaamaan autossa nappikatkaisija releen kautta valmiina tietäis van kumpaan johtoon kytken virran vai kytkenkö ollenkaan,??ja toimiiko patentti.... ja mulla on se johtojen paikka toisella puolen laatikkoo.. mitä noissa kuvissa
     
  7. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Re: TH700R4

    Juu se nelinapainen plugi on toisella puolella laatikkoa, ei näy kuvassa.
    Solenoidi on etupuolella laatikkoa(suodattimen alla), painekytkimet venakoneiston takapuolella.
    Jos plugissasi on kaksi johtoa, niin ei ole montaa vaihtoehtoa kokeiltavana.
    Mun ehdotukseni on että laitat 3A sulakkeen +johtoon ja sitten kokeilet randomilla. Toiseen johtoon vedät katkaisijalta +12V(käydessä) ja plugilta toisen johdon kytket runkoon.
    Jos ei toimi, tai sulake palaa, niin kokeile toisinpäin.
    Jos ei toimi kumminkaan päin, voi vika olla muuallakin, esim solenoidin kuula jumissa, tubiinilukon kitkapinta loppu tms.
     
  8. parsju

    parsju Gearhead

    oliskos se sisäinen kytkentä tämä?

    http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... ire_08.jpg

    jos oli niin plugin B-nastaan kun tuo 12v niin lukko menee nelosen kytkeydyttyä oitis päälle

    jos ei ollut toi, niin menikö sinne solenoidille vain yksi johto kuten myös sille paineanturille ilman mitään muita johtoja
     

Kerro tästä muillekin!