turvavyö ongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja Mäksä, 10.9.2007.

  1. Mäksä

    Mäksä 1st gear

    eli autona 78 vuoden new yorker ja vähän ainakin vaikuttais et ois suomessa vasta laitettu turvavyöt kyseiseen autoon ainakin kattokiinnityksen perusteella (pultti suoraan paljaana katossa)

    ja sitten itse ongelmaa. eli tuvavyötä on mahdoton saada kiinni niin että siinä istuis ihminen välissä (ei kelaudu ulos tarpeeks)

    no ex chevyssäni kelautui kummastakin päästä joten oletin että toinen kela jumissa vaan...vyökotelo auki vaan...

    noh, toinen pää on lattiassa suoraan ja toinen pää kelautuu niinkuin pitäisi, vyöt ovat yksinkertaisesti liian lyhyet jotta niitä pystyisi ihminen käyttämään.

    30v vanha auto eikä vielä ole kukaan jäänyt kiinni tuosta asiasta, eikö ne edes katsastuskonttorilla niitä testaile kun ovat tuollaiset hyväksyneet joskus (otteessa merkintä vöiden hyväksymisestä)

    jotenka, mistä ihmeestä alan pyydystämään pidempiä vöitä kun niitä kerran on pakko käyttää kun sellaiset siinä on.

    ja entäs kun edessä keskellä ei ole vöitä (jäljistä päätellen ei ole koskaan ollutkaan) ja otteessa lukee että kuljettajan vieressä on kaksi paikkaa...saako keskimmäinen olla ilman vöitä?

    entä takapenkillä? siellä vyöt on myös reunimmaisilla, mutta onko niitä pakko käyttää?

    http://www.omenanraato.1g.fi/kuvat/newy ... 100056.JPG ja http://www.omenanraato.1g.fi/kuvat/newy ... 100057.JPG tuos näkee ton turvavyön...
     
  2. newyorker77

    newyorker77 1st gear

    sama 77. ehkä vaan tilapäisistumapaikka?
     
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Gary Grand ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kysyjän kuvia klikkaillessa näkyi vain metsän puita (linkki vanhentunut) mutta Turvavyö Oy:ssä ne osaa tehdä tarpeeseen olevat vyöt, eli esim mulle laitettiin rullalle sen verran nauhaa kun sitä oli tarvis.
     
  5. Saattaahan nuo kuvalinkit vanhentua vähän vajaassa 17:ssa vuodessa..
     
    teippi-mikko ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  6. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Katos perhana, aloitusviesti oli ihan muinainen, enpä huomannut itsekään. Epäilenpä että vastaukset ei enää saavuta alkuperäistä kysyjää...:D
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kunhan ei ole mällännyt ohjeita odotellessaan…
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    -79 Rancherossa oli kuskin ja pelkääjän vyöt katkottu, keskellä oli ehjä lannevyö.

    Pakuun ne tuli pakolliseksi olisko ollut -81-82. Koskaan ei ole leimalla niistä mainittu, paitsi kerran kun otin itse puheeksi. Mutta sekään ei aiheuttanut akuuttia toimintaa.
     
  9. rotax

    rotax 2nd gear

    Ääni tälle, 3-4 vuotta sitten kävin uusimassa p71 kuskin vyön ku vanha oli rispaantunut ja siitä tuli hylky katsastuksessa. Homma hoitui odottaessa.
    Väri ei ollut ihan sama ku alkuperäinen mutta riittävän lähellä.
     
    ossa250 tykkää tästä.
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mut se turvavyöyrittäjä laittoi itse hommiin. Tenu-Dart kaipasi adapterit rullien kiinnitykseen ja ne syntyivät aihioista, jotka vääntelin siellä niiden tiloissa auton ollessa hallissa sovitusta varten.

    Niillä oli vielä silloin, ehkä on vieläkin, ”turvavyön kaatajia”, jotka laittaa etupenkin vyön syrjään siten, että takapenkille pääsee ketterästi käsin turvavyöhön koskematta. Tuote on poistunut valmistuksesta, mutta noilla oli loput, mitä oli ollut saatavilla. Hyvä apu kaksovisen jenkin jälkiturvavyöttämiseen.

    Kylläseonturvallisentuntuistaheittäytyävöidenkannateltavaksikunnostaajalankaasultatäydestälaukasta…
     
  11. Vide

    Vide 1st gear

    Mitä Sickness tarkoitat noilla "turvavyön kaatajilla"?
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]
    S
    e on tommonen jousitoiminen laite, joka vetää löysän vyön lattian suuntaan. Dartissa vyö tulisi alkuperäiskiinnityksellä 2D mallissa tasan takapenkkiläisten reitille. Mut näin se menee itsekseen pois tieltä. Ei vaikuta käyttöön mitenkään.

    En mä tiennyt tommosista mut kun menin jossakin vaiheessa vöitä ostamaan, niin kertoi mun tarvitsevan moiset.
     
    Vide tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!