Uniball

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Capri26i, 9.10.2002.

  1. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    saakos uniball nivelet olla omavalmistetta? siis mulla on 20kpl niitä nivel"palloja" ja tekisin niihin itse sen silmän eli sen mihkä se pallo tulee kiinni ja mikä sitte kierretään mihin nyt kierretään. sillon varmaa ainaki saa jos ei puhu mitään.. ammatin puolesta tulee usein sanottuakin että sehän on ihan ku tehtaas tehty kun jonku osan tekee. eli eihän niitä erota onko tehty mun työpaikan koneilla vai skf:n koneilla, vai?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Capri2.6i 2002-10-09 21:28 ]</font>
     
  2. -TH-

    -TH- Gearhead

    tuskinpa ketään kiinnostaa tutkia niveliä sillä silmällä , että joskohan ne on tehty ite vai ei...
    tee ite vaan.
    mihin paikkaan muuten meinasit unibalin laittaa?
     
  3. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    wattin linkkiin ja taka-akselin pitkittäistukiin ainakin, kattoo ny jos keksin jotain muutakin.. ei viitti joka väliin laittaa kun kuulemma alkaa täristämään auto enemmän..

    eihän niitä sinänsä tarttis olla, mutta kun noita on tossa niin pitäähän niille käyttöä keksiä. ylimääräset sitte vaikka myyn tai paan johonki toiseen rojektiin.
     
  4. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Eihän noita sais itse rakennella ja hitsailla, vaan pitäis olla tehdastekoisia. On kuitenkin tilanteita, joissa ei ole vaihtoehtoja. Esim. harvinainen auto ja osia ei ole saatavilla tai omavalmisteinen perän tuenta tms. Näissä on pakko muuttaa jostain toisesta.

    Ei kannata kovaan ääneen katsastukseen mentäessä asiaa kuuluttaa, ja jos asia muuten tulee esiin niin selvittää, että oli ainoa mahdollinen vaihtoehto. Ja tietysti hitsaukset ja muut muutokset on oltava turvallisuussyistä viimeisen päälle!
     
  5. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    ei tarvi välittää hitseistä, siis uniballeissa kun ei niihin mitää tarvii hitsata. eikä linkkitankoihinkaan kun ne on tehty ainesputkesta missä oli 12mm reikä keskellä ja ulkohalkasija oli 25mm. porasin vaan reikää isommaks, sorvasin päälipinnan 22mm:iin ja tein reikään kierteen uniballille. eli kaikki hommat ilman hitsausliitoksia, tankojen keskelle jyrsin vielä kolot josta saa tankoa pyöritettyä. sit mutterit päihin uniballin ja tangon väliin jolla kiristää ettei tanko pyöri iteksiään.

    pykäläin mukaanhan osan tulis olla sarjavalmisteinen ja sellasen tehtaan tekemä jolla on asiasta riittävä "nou-hau". no, nää on tehastekosia ja on "nou-hau" muttei nää oo kyllä sarjavalmisteisia..

    jos oikeen rupeis kriminaaliks niin on tossa autoracingin kuitti 4-linkeistä ja wattin linkistä kun tuli sellaset toiseen projektiin ostettua. mutta en kyllä sitä aio katastusmiehelle näyttää, jos osissa on inssin mielestä valittamista niin täytyy vaan ottaa ne sitten pois ja ostaa kaupasta uudet.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Capri2.6i 2002-10-11 17:22 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!