Vanhat kansipahvit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja juku_h, 24.3.2007.

  1. juku_h

    juku_h Gearhead

    Tuli vaan mieleen, että minkä elementin tiivistys "yleensä" on ongelmana vanhoilla kansipahveilla(ehjillä) kasatessa?
    Vedet,öljyt vai sylinteripaineet??

    Kasasin tässä taannoin jäärata escortin koneen vanhalla pahvilla ja vielähän tuo on pitänyt.

    -Jukka
     
  2. Aako

    Aako 1st gear

    Tuurillahan kestää pitkäänkin, mutta tietty siinä vanhassa on se joustovara aika tarkoin käytetty, että voi olla herkemmässä sit se palaminen kun tulee se ylilämpeneminen...

    Joskus voi käydä niinkin hassusti ettei se vanha tiiviste häpeä uuttansa yhtään :)
     
  3. ryti

    ryti Gearhead

    nii ja tähän liittyen mites noi peltiset 0,5mm paksut kannentiivisteet,nii kuinkas niitten uusiokäytön kans on?
     
  4. tapio

    tapio Gearhead

    En viitsisi koittaa onneani tuolla tavalla. Paffit eivät niin hirveästi maksa, mutta v-tuksen määrää on vaikea mitata, kun joku paikka alkaa vuotaa.
     
  5. Aako

    Aako 1st gear

    Joo, ei missään nimessä käytettyä tiivistettä jos ei ole ihan pakkorako, sekun on todennäköistä kuitenkin että kohta on puurot ja vellit sekasi ja se glykoli siellä laakereissa ei tee hyvää...
     
  6. ´71 formula

    ´71 formula Gearhead

    Olen käyttänyt massatiivisteet usein toiseen kertaan ,eikä ikinä vielä ole ollut ongelmia tiiveyden kanssa, kolmanteen kertaan en oo enää uskaltanut käyttää, peltitiivisteitä en käyttäisi toiseen kertaan.
    Kauan koneessa olleita massatiivisteitä en kyllä käyttäisi toiseenkaan kertaan, mutta ihan kelpo ratkaisu ,jos moottori tyypissä ei ole kannentiiveys ongelmia.
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

    En totuutta tiedä mut, yks kokenut viilaaja ja jenkkiosakauppias mainosti monikerroksisia peltitiivareita siitä hyviks kun niitä voi käyttää kisatouhuissa monta kertaa uudestaan.

    Siitä ei sitten ollut puhetta miten sitten olis kun tiivisteet on ollut pidemmän aikaa ajomoottorissa.
     
  8. Piru

    Piru 1st gear

    Muistakaahan laittaa aina kuparitahnaa uuteen tiivisteeseen kun asennatte paikoilleen niin on uusiokäyttö siten helpompaa,ei tartu silleen ikävästi kiinni se tiivisteaines niihin tiivistepintoihin eli tiivisteen saa ehjänä irti,vähäkään rikkinäistähän ei kannata kierrättää. :poff:
     

Kerro tästä muillekin!