Vanin tuominen ruotsista.?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja saimaanharju, 12.7.2017.

  1. saimaanharju

    saimaanharju 1st gear

    En tiiä onko tämä oikea ketju tälle kohta tälle kyselylle mutta koitetaan ny.
    Eli mitenkä onko kukaan Ruotsin maalta tuonut Suomeen G20 vaneja ja kun kattoo niitä niin niissähän on aika järestään 5 pehmeetä penkkiä mikä ois toisaalta tosi kiva homma, mutta mitenkä Suomen verotussysteemi näihin sitten tarttuu? Meneekö pakettiautoverotuksen mukaan vai joutuuko rekisteröimään henkilöautoksi? Veron summa lähinnä kiinnostaa näin aluksi, kun siellä on aikalailla edukkaasti myytävänä noita 80-luvun lopun G20:ä. Suomessakin tietty on mutta bensakoneinen on lähellä sydäntä eikä oikee Suomessa myytävät edulliset bensavanit oo mitenkää hyvässä kuosissa.
     
  2. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Autoveron joudut maksamaan, mutta eipä se tuon ikäisessä enää paljoa ole. Alle tonnilla selviää varmasti. Veron määrällä ei ole merkitystä miksi sen rekiströit (paitsi KA), paitsi jos tuot diisselin, vuosittainen käyttövoimavero on huikea. Näköjään halut kuitenkin bensan, niin henkilöautoksi vaan rekisteröinti.
     
  3. J.J.

    J.J. Gearhead

    Mulla on Ruotsista tuotu G20 vani, rekisteröity henkilöautoksi. Eihän siinä mitään ihmeempää ole, verot ei kummoisia noihin ole. Tuo omakin on ihan ok kunnossa ja omaa täydellisen, melko kattavan huoltohistorian. Suomessa alkaa olla hyvät jo aika tiukassa, harvemmin niitä näkee myynnissä.

    Itselle kelpaisi bensa G30 jonka saisi rekattua kevytkuorkiksi ja ei tarvisi maksaa veroja. Mutta katsotaan jos tuon oman saisi pikku näpräämisellä vaikka museorekisteriin parin vuoden päästä niin tippuisi nuo kulut.
     
  4. saimaanharju

    saimaanharju 1st gear

    Mulla ois yks G30 pihassa 350 papereilla...en tiiä luovunko siitä =) onhan sen maailmaa nähnyt mutta olen vasta tietääkseni 3:s omistaja, edellinen omistaja ajoi sillä vaatimattomat 1,4 milj.km...
     
    J.J. ja passerby tykkäävät tästä.
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tuollaisia itsekin katsellut ja yhden jopa omistanut. Tollasen saa tosiaan sekä pakuksi että henkilöautoksi mutta jos haluaa ne takapenkit säilyttää niin täysi vero pitää maksaa joka tapauksessa. Pakujen ja HA.n veron määräytyminen on pikkasen erilaista mutta suurista summista ei puhuta. Mä en näe pakussa mitää ideaa ellei ole firmakäyttöön tuleva laitos.
     
  6. bathory

    bathory Gearhead

    No mitä ne verot sitten on jos "eivät kummoisia". Jos yli 100€, niin on kummoinen.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Satanen tulee jo 70luvun pelistä. Heittäisin mitä ite oon seuraillu että 85-90vm peleihin 300-500€
     
    J.J. tykkää tästä.
  8. J.J.

    J.J. Gearhead

    Vähän arvalla ne tulee, ajomäärä vaikuttaa ja mitä varusteita on mennyt ilmoittamaan. Välttämättä tulli ei edes autoa halua nähdä. Toki tuskin alle satasella selviää, mutta eipä ne silti kummoiset ole.
    Karpov on asiasta ihan jyvällä.

    Mutta mitään tarkkaa määrää ei pysty sanomaan, kun tosiaan tuntuu että veronmäärä vedetään ihan hatusta. Jos menee läpi että on yli puolimiljoonaa ajettu niin sitten voisi selvitä kohtuu halvalla.
     
    Muokattu: 26.7.2017
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Omaan 1974 tuontiin vuosi sitten tuli 150€ mikä oli alakanttiin siihen nähden mitä odotin.
     

Kerro tästä muillekin!