Virta-avain lähtee virtalukosta...?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 13.4.2003.

  1. Timmo

    Timmo 1st gear

    Tuo rattilukon meneminen päälle on ongelma vanhoissa foordeissa. Etenkin välikopassa. Jokunen vuosi sitten jossain lounais-suomessa kuoli monta on ekkeri ratti meni jukeliin mutkassa. En muista tarkkoja tietoja.
     
  2. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Joskus meni virtalukoska virtajohto pimeäksi niin laitoin sen eri katkaisialle ja pelkästään starttaus tapahtui avaimesta, eli jos virtaa ei laittanut erikseen päälle starttasi mutta ei lähtenyt käyntiin. Huonona puolena oli tosin se että auto ei sammunut avaimesta vaan siitä samasta katkaisiasta eli avaimet pystyi ottamaan pois ja ratin lukkoon käynnissä ollessa, meni jopa katsastuksesta läpi kun katsastusukko ei tajunnut tätä, myöhemmin se starttauskin meni pimeäksi lukosta ja muutin sen napille.
     
  3. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Niin vanhemmissa Opeleissa ainakin avain taitaa lähteä käynnissä ollessa jos haluaa aukaista esim. takaluukun. Joku takalukko systeemi siinä taisi olla että rattilukkoa ei saanut sitten päälle ilman avainta.
     
  4. OpaS

    OpaS Gearhead

    Se ei ole muuten hauskaa kun avaimet putoaa virtalukosta kaupungilla kun lähtee kiihdyttämään liikennevaloista.

    Sellaistakin autoa kävin (katsastus)konttorilla näyttämässä, jossa virtalukon pohja oli irrallaan ja starttaus ym. toiminnot hoituivat siitä ruuvimeisselillä kiertämällä. Ja hyvin kelpasi.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: OpaS 2003-04-15 21:05 ]</font>
     
  5. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Tuosta on omakohtainen kokemus. 70-luvun Rekordissa kävi mulla niin, että onnistuin polvella tönäisemään virta-avainta, ja kas rattilukko meni päälle. Onneksi vauhti oli kävelyvauhtia joten nopea jarrutus pelasti tilanteen.
     
  6. nisti

    nisti 1st gear

    Uuden avaimen teettäminen auttoi minulla asiaan... Ei irtoa enää virtalukosta.
     

Kerro tästä muillekin!