Volvon vaihdelaatikon tehonkesto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 348, 7.11.2007.

  1. 348

    348 1st gear

    Paljonko kestää tehoa/vääntöä tuo volvoissa b20 jatkeena ollut 4-vaihteinen manuaali laatikko? Eli onkos se nyt mallia m40?

    Itse en ole kuullut että nuo kovin monella olisi tehon takia särkyneet.
     
  2. taippis

    taippis 1st gear

    Ei kestä monen vakionkaan volvokoneen perässä revittelyä, itsellä hajonnut n.125hv Amazonissa. Parempi vaihtoehto M45, joka löytyy 140 ja 240 volvoista. M45 kestää jo parisataa heppaa, kun ei ihan älyttömästi anna sikaa... :soosoo:
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Mulla on noita kymmenkunta rikkinäistä jonossa...
     
  4. Sittana

    Sittana 1st gear

    M45 morjestaa siinä 400nm kohdalla.. Tämä siis ihan väännön takia, eikä ns. repimällä rikkomalla. :wink: Kolmonenhan noissa on se heikoin lenkki.
     
  5. 348

    348 1st gear

    Joo no nyt tuli sitä kaivattua "tietoa??" Kun tossa suunnittelin ton volvon laatikon käyttöä isomman koneen perään. Mutta saas sitte nähdä mitä sinne tulee. Mistäs autosta pikkunen manu loota sitten jos tuo 400nm. ei riitä ??
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Toploader ja ei oo oleellisesti isompi kuin volvon m45!
     
  7. herrakani

    herrakani 1st gear

    Toyota Cressida Turbodiesel/ Supra oli joku M58 tms. 5-vaihteinen ja erittäin kestävä, saatavuus hyvähkö. Hiacen ja hiluksin laatikot kestää kans jotain.
     
  8. terence hill

    terence hill Gearhead

    Entäs se volvon nelivaihteinen jossa on sähköloikkari? Niitä on ollu ainaki diisselimalleissa,onko vahvempia?
     
  9. idiot

    idiot Gearhead

    Ei ole vahvempi, volvon M45-M46-M47 kestää sen 420-450nm,
    sillä alueella se kipuraja on yksilöstä riippuen.

    Mutta volvoissa josta otetaan tehoja irti
    käytetään monesti bemarin Getrag 262, 262cr, 265 ja 280.
    mm. 262 kestää lähes 600 hevosvoimaisessa BMW:ssä

    Volvon laatikot ei mitään mahdottomia kestä. Tosin tuosta
    volvon M90:stä jota käytettiin 940/960 1994 eteenpäin
    olen kuullut, että kestää jonnin mutta mitä sit niin en tiedä.

    Toki sitten jos volvon laatikon haluaa iskeä ja oikeen lykästää
    ja löytyy 264:n laatikko:

    M50, volvo 264 vm ~'75-76 oleellisesti sama laatikko kuin BMW 262
    M51, volvo 264 vm ~'75-76 oleellisesti sama laatikko kuin BMW 262cr

    ..mutta noi onkin sitten todella harvinaisia :wink:
     
  10. kime2

    kime2 Gearhead

    Sen verran vielä et mun mielestä Getrag on itsenäinen vaihteisto valmistaja,ei siis varsinaisesti bemarin systeemi koska samalta valmistajaltahan saa esim.ooppeliin laatikkoa,mut toki bemari käyttää paljon tuota getragia!
     
  11. Luksu

    Luksu 2nd gear

    Ja ihan vaan ohimennen et 200 tai 700 turbovolvoa ei ole tehtaalta saanut kuin tolla loikkarilootalla. Kovalla vitosella oleva loota on alumiinirungolla ja ei kestä kuin muutaman täyslähdön B230ET koneella. Jos meinaa et haluaa ottaa volesta tehoja ja vaihteisto kestää sen niin heitä getracci siihen,ei ole ongelmia ja seuraavaks sit laukee perä...
     
  12. idiot

    idiot Gearhead

    Tuo on kyllä totta. Onhan toi 264:n volvon laatikko nimenomaan Getrag myös.
    Itsellä amazonissa ~200hv b20 jatkeena on vahvistettu M45, muutama hammas puuttuu mutta vielä toimii :poff:
     

Kerro tästä muillekin!