Voyagerin mystiset käyntiongelmat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Hyrsleri, 13.10.2016.

  1. Hyrsleri

    Hyrsleri 1st gear

    Kun tässä on juurikin ongelma sellainen, että kylmänä sammuilee ja nykii ajossa. Kun kone lämpiää niin sammuilu ja nykiminen vähenee huomattavasti. Tyhjäkäynnillä käy hyvin kylmänä ja lämpösenä.
    Eilen putsasin MAPin ja sen jälkeen ajaminen lähes mahdotonta. Nykii ja sammuu lähes koko ajan. Myös pakilla.... :mad:

    Mites, voisiko virtalukon pohjassa olla vika? Uuden avaimenkin teetin, mutta eipä siitä ollut apua. Avain lähtee virtalukosta pois jopa ajon aikana. Siis myös uusi.

    Tämä on nyt tälläistä arpomista ennenkuin viikon päästä vasta pääsen viemään autosähköön tuon ongelman :cool:
     
    Muokattu: 27.10.2016
  2. Hyrsleri

    Hyrsleri 1st gear

    Tänään akku sippasi ja vaihdettiin uusi. Jotenkin mystisesti myös auton käynti parani huomattavasti! :)
    N.60 km:n matkalla sammui vain 2 kertaa eikä nykinyt lainkaan. Aikaisemmin olisi sammunut ainakin 20 kertaa ja nykinyt vaikka kuinka tuolla matkalla.
    :)
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    ehkä joku kontakti parani akun vaihdon yhteydessä.

    yks vojakeri, tosin pensamalli oireili ihan samoin ku sun, kerran vika jäi onnekkaasti päälle niin päästiin jäljittämään sitä, aika pian hokattiin et johtosarjahäikkä kun suuresta osasta piuhan kautta maadottavista antureista ja suuttimista puuttu se maadotus,
    pikkasen auottiin nippua niin rintapellistä koneen takaa löyty yks elintärkeä maapiste joka oli höllässä, sen kiristämällä laite alkoi vörkkiä.
     
  4. autoilija

    autoilija Gearhead

    Aivan,nuo maadoitukset kannattaa tsekata.Ja vaikka näyttäisivätkin hyvältä ne kannattaa avata ja tarkistaa.Helpoimmalla eliminoi ne kun ostaa yleismallisen maadoituskaapelin ja pulttaa sen koneeseen ja toisen pään koriin,silloin ei tarvitse välittää niistä tehtaalla asennetuista.Samalla tietenkin tarkistaa että akun maadoitus on oikeasti rungossa kiinni ja kontakti on hyvä.Idioottivarma on että ostaa 2kpl.yleismallista maakaapelia,toisen pulttaa akun - navasta suoraan koriin johonkin hyvään paikkaan ja toisen koneesta samoin.

    Toinen hyvä keino paikallistaa johdotuksen vikoja on,antaa auton käydä ja ropeloi niitä piuhoja käsillään sieltä täältä.
     
  5. Hyrsleri

    Hyrsleri 1st gear

    No niin! Tulihan sama vika uudelleen :mad:
    Uutena tuohon nykimiseen/sammumiseen tuli nopeusmittarin hyytyminen eli nopeusmittari ei toimi, kierroslukumittari toimii normisti. Naftamittari toimii/ei toimi. Hetkeksi auttoi kun akku lisämaadoitettiin runkoon. Nyt kylmänä toimii paremmin, mutta kun kone lämpiää alkaa nykiminen ja sammuminen.
    Jos ehtii salaman nopeasti reagoimaan auton temppuiluun, voi sammumisen estää kun lyö isomman vaihteen silmään. Mutta alkaa pikkuhiljaa oma käämi palamaan tuon rakkineen touhuihin... :odrealmad:
     

Kerro tästä muillekin!